שנפ נכנסת עם שותפה לפעילות שיווק צמיגים יחד עם צביקה גרינברג

יצרנית המצברים רוכשת 50% מחברת כסלו תמורת 45 מיליון שקל. החברה תרכוש את פעילות שיווק הצמיגים מאליאנס ב-19.5 מיליון דולר. מנכ"ל שנפ: "נעמיק את אחיזתנו אצל הלקוחות, כדי למקסם את רווחינו"
תומר קורנפלד | (1)

חברת שנפ מוכרת בעיקר למשקיעים בתחום פעילותה המסורתי - ייצור ומכירה של מצברים. היום (א') עושה החברה צעד אחד קדימה ונכנסת לתחום השיווק של הצמיגים. היום דיווחה החברה כל רכישת 50% מהון המניות של חברת כסלו בהקצאה של 45 מיליון שקל. יתרת המניות מוחזקת על ידי צביקה גרינברג חברת כסלו עוסקת בהפצה בישראל של צמיגי קונטיננטל. במקביל, מייבאת החברה צמיגים המיוצרים על ידי יצרנים אחרים. העסקה צפויה להפוך את שנפ למשווקת הבלעדית של צמיגים בארץ מדגמים שונים כגון אליאנס, קונטיננטל, קופר, מינרבה, מיילסטון ועוד. בעת השלמת העסקה צפויה חברת כסלו לשלם 19.5 מיליון דולר עבור הפעילות של שיווק הצמיגים מידי חברת אליאנס. בדו"ח העסקה חושפת שנפ את התוצאות הכספיות של הפעילות הנרכשת. מחזור המכירות פעילות שיווק הצמיגים הסתכמו בשנת 2011 ב-214 מיליון שקל. הרווח התפעולה בשנה שעברה הסתכם ב-27.5 מיליון שקל והרווח הנקי פרופורמה עמד על 16.3 מיליון שקל. אורי רוזנשיין, מנכ"ל שנפ, מסר היום: "שנפ פעלה בתקופה האחרונה רבות כדי לאתר פעילות סינרגטית, שתאפשר לה להגדיל משמעותית את פעילותה העסקית בישראל. מותגי כסלו ואליאנס, בדומה למותג שנפ, הינם מותגים מובילים בשוק הישראלי, ובאמצעות העיסקה אנו מרחיבים את מותגי האיכות של הקבוצה באופן משמעותי". לדבריו, "אנו מבצעים את העיסקה יחד עם קבוצת כסלו, שהופכת לשותפתנו, ושהינה קבוצה הנהנית ממוניטין רב שנים במשק הישראלי, ומשוכנעים ששיתוף הפעולה עימה יניב פירות מוצלחים. לשנפ, כסלו תחבורה ואליאנס ישנם לקוחות משותפים, והסינרגיה הקשורה למערכי השיווק, המכירות והרכש של הקבוצה לאחר השלמת העיסקה תאפשר לנו לחסוך בעלויות, להעמיק את אחיזתנו אצל הלקוחות, ולמקסם את רווחינו". ד"ר אבי אורטל, שותף בקרן סקיי ויו"ר שנפ, מסר: "מאז השקעתנו בשנפ פעלנו יחד הנהלת החברה כדי לאתר פעילויות נוספות, שיאפשרו לפלטפורמה הייחודית והמצויינת של שנפ להתרחב בשווקים בהם היא פועלת, לשמחתנו מצאנו בכסלו ובאליאנס את החלקים הנוספים, שיסייעו לשנפ להרחיב משמעותית את פעילותה ולהפוך לקבוצה עם מחזור הכנסות שנתי של למעלה מ-300 מיליון שקל כבר עם השלמת העיסקה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זרחין דוד 01/07/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לכם.
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.