לאחר שנפלה 5% מתחילת החודש: מניות חברת מארוול מזנקות - החברה זכתה בפרס 'ספקית מועדפת של אינטל'

החברה היא בין 19 הזוכות בפרס של ענקית השבבים אינטל, והפרס הוענק עקב התפקוד המצוין של החברה בשנת 2011, יצרנית הסמיקונדקטור חייבת הרבה מההצלחה שלה לחברת אינטל
עידן קייסר | (3)

היום (ד') חברת מארוול (סימול: MRVL) הודיעה כי היא הייתה אחת מתוך 19 הזוכות בפרס מחברת אינטל הנושא את התואר "ספק איכות מועדף" [Preferred Quality Supplier (PQS)]. מניות החברה מגיבות בהתאם והם עולות כ-2.3%, לאחר שאיבדו מעל 5% מתחילת הרבעון השני.

"מארוול מתכבדת להיבחר על ידי אינטל כספקית האיכות המועדפת לשנת 2011", אמרה ווילי דאי, מייסדת שותפה של מארוול. "הפילוסופיה של מארוול היא שאנחנו נצליח רק כאשר הלקוחות שלנו יצליחו. כפי שההיסטוריית ארוכת השנים שלנו כספקית של אינטל מוכיחה, מארוול מחויבת לפתח יחסים מסחריים על בסיס מצבי 'וין-וין' שיניבו תוצאות מעולות ללקוחותינו".

פרס זה הוא חלק מתוכניתה של אינטל להביא לשיפור מתמיד של הספקיות שלה. התוכנית נועדה לגרום לספקיות של אינטל לשאוף להשתפר ולחתור לשלמות. על מנת לזכות בפרס זה, הספקים חייבים לקבל לפחות 80% בתעודות הספק שלהם. תעודות הספק מודדות עלויות, איכות, זמינות, טכנולוגיה ובסיס עסקי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לולא השטפונות בתאילנד,מצבם היה טוב יותר,להבנתי (ל"ת)
    מאחלים בהצלחה! הרבה 11/04/2012 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי 11/04/2012 20:45
    הגב לתגובה זו
    אייל המניה נפלה משאר של 8500 ל1100 ויש עוד אנאשים צרי עין רוצים עוד לערוג את זיסר שהוא בנאדם ישאר
  • 1.
    יש מניה שקדי לעתענין בא הי די פארם בזיל הזול (ל"ת)
    אבי 11/04/2012 20:34
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".