צ'ק פוינט צללה 8% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדו"חות

מתוצאות הרבעון - צ'ק פוינט רשמה את רף הצמיחה התחתון בשנתיים האחרון וסיפקה צפי מאכזב להמשך
עמית טל | (1)
נושאים בכתבה צ'ק פוינט

ענקית אבטחת המידע צ'ק פוינט פרסמה אמש את התוצאות לרבעון השלישי של השנה, ואכזבה את המשקיעים לאחר שפרסמה צפי מאכזב להמשך. בנוגע לרבעון השלישי החברה עקפה את תחזית הרווח אך פיספסה בשורת ההכנסות. המניה צללה 8% בשלב של אחרי המסחר. בשורה העליונה, הכנסות החברה הסתכמו ב-455 מיליון דולר לעומת 428 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 6%. נציין כי זהו הרף התחתון של שיעור הצמיחה שמציגה החברה בשנתיים האחרונות, 6%-9%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-1.3 דולר למניה.  ההכנסות מה-Software Blades, תוספי אבטחה שמהווים את מנוע הצמיחה של צ'ק פוינט, צמחו בשיעור של 22% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-120 מיליון דולר. עם זאת, קצב הצמיחה של ההכנסות האלו הואט, וברבעון השני הצמיחה היתה 27% (לעומת הרבעון המקביל). ההכנסות הנדחות של החברה עומדות על 1.036 מיליארד דולר, לעומת 1.065 מיליארד דולר בסוף הרבעון הקודם ו-889 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי של 2016. בתוך, צ'ק פוינט עדכנה כי במהלך הרבעון השלישי רכשה החברה 2.3 מיליון מניות בעלות כוללת של 250 מיליון דולר, וכי היא צפויה להמשיך בקצב הרכישות הנוכחי עד לסך כולל של כ-1 מיליארד דולר. ולגבי ההמשך. צ'ק פוינט פרסמה תחזית מאכזבת לפיה ההכנסות יגוע לטווח של 525-485 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 530 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה יעמוד בטווח 1.45-1.55 דולרים, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.49 דולרים למניה. גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל: "השלמנו תוצאות טובות ברבעון השלישי של השנה, כאשר ההכנסות הגיעו לקראת הקצה העליון של התחזיות שלנו והרווח למניה עלה מעל הערכות המוקדמות שלנו, השוק אימץ את הטכנולוגיה שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 01/11/2017 07:27
    הגב לתגובה זו
    לא מובנת תגובת השוק. הזוי הרבעון הבא יהיה חזק בהכנסות וברווח. ברבעון הקודם הסבירו שההכנסות עלולות להיות ברף התחתון בגלל שיוםמכיפור נפל על היום האחרון ברבעון, יום שבו מקבלים צבר הזמנות לרבעון הבא. לכן ברבעון הבא ההכנסות חהיו ברף העליון. סבלנות. לא להתרגש . ..
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.