המניה שסומנה ע"י קרן הגידור המצליחה ביותר בארה"ב
ידידיה אפק על המנייה שרושמת עלייה וסומנה כאחת ההבטחות הגדולות של וול סטריט
לפני שלושה חודשים כתבנו כאן על אחת מקרנות הגידור האמריקאיות המצליחות ביותר בשנים האחרונות – אלטימטר קפיטל מנג'מנט. הקרן רשמה תשואה ממוצעת פנומנלית של למעלה מ-40% בשלוש השנים האחרונות, תוך שהיא מתמקדת בענף מאוד ספציפי – תיירות. שתי ההחזקות הגדולות ביותר של הקרן, המהוות למעלה מחצי מנכסיה, הן מניית אקספדיה ומניית יונייטד איירליינס, עליה הרחבנו בכתבה הקודמת.
השבוע פרסמה הקרן את דוח ההחזקות הרבעוני שלה לסוף הרבעון השלישי, כאשר המספר הבולט ביותר הוא הירידה בשווי נכסי הקרן מ-2.4 מיליארד דולר ל-2.1 מיליארד דולר. ירידה זו נבעה בעיקר מהירידה בשווי מניית יונייטד איירליינס במהלך הרבעון השלישי, בעקבות האטה ברווחיות החברה לאור התחרות המתגברת בענף ועליית מחירי הדלק. מניית אקספדיה שמרה על יציבות במהלך הרבעון השלישי, אך איבדה עשרות אחוזים מערכה במהלך חודש אוקטובר בעקבות התוצאות הכספיות האחרונות שלא עמדו בציפיות המשקיעים.
עם זאת, שתי החזקות העוגן האלו הן חלק מהקרן של אלטימטר כבר למעלה מ-5 שנים. לאורך תקופת ההחזקה הממושכת הזו רשמו המניות עליות שערים מרשימות, וסביר שהן ימשיכו להוות את העוגן בתיק ההשקעות הזה לעוד תקופה ארוכה.
שתי רכישות קטנות ועוד המרת ענק
מעבר לירידה בשווי אקספדיה ויונייטד, מנהלי הקרן ביצעו עוד מספר שינויים קטנים בהרכב הקרן ברבעון האחרון. שתי מניות חדשות נוספו לקרן בפוזיציות קטנות יחסית של 5 מיליון דולר כל אחת – מיולסופט (סימול: MULE), חברת טכנולוגיה שמתמחה בחיבור בין אפליקציות ומקורות מידע שונים; וטריבגו (סימול: TRVG), המתחרה הצומחת של פרייסליין בתחום הזמנות של חדרי מלון באינטרנט.
- כמה מנהלת תעשיית קרנות הגידור והאם היא מספקת ערך?
- קרנות גידור בנאמנות: ההזדמנות החדשה שפתוחה לכל משקיע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הפוזיציה המשמעותית ביותר שגדלה ברבעון האחרון היא במניית YELP (סימול: YELP). אלטימטר החזיקה בסוף חודש יוני מניות יילפ בשווי של כ-7 מיליון דולר בלבד, יחד עם כ-10 אלפי אופציות CALL על המניה. בתחילת חודש אוגוסט זינקה המניה בעשרות אחוזים לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני, מה שככל הנראה הביא למימוש רוב האופציות שהיו בקרן. נכון לסוף הרבעון השלישי גדלה הפוזיציה במניה ל-44.6 מיליון דולר, כ-2% מנכסי הקרן וקצת יותר מאחוז מהון המניות של YELP.
יילפ מפעילה אתר המלצות על עסקים מקומיים, מעין דפי זהב עדכני ומודרני אם תרצו. החברה מאפשרת למבקרים במגוון רחב מאוד של עסקים להעלות ביקורות על העסק, והיא צומחת בעקביות בשנים האחרונות במספר משתמשי המובייל שלה ובהכנסות מפרסום. למעשה, מדובר בחברת פרסום לכל דבר ועניין, מכיוון שהיא מייצרת את עיקר הכנסותיה מפרסומות ממוקדות שמעלים בעלי העסקים.
עקב האכילס של יילפ, בדומה לרשתות חברתיות אחרות כמו טוויטר למשל, הוא היכולת להמיר את הגידול בהכנסות ובמספר המשתמשים לרווחים. החברה משקיעה הרבה משאבים בצמיחה, כך שרק אחוזים בודדים מהכנסותיה מגיעים כיום לשורה התחתונה. בשל כך מניית החברה נסחרת במכפילים גבוהים מאוד – פי 290 מרווחי השנה החולפת ופי 124 מהרווח הצפוי ב-4 הרבעונים הקרובים. המכפילים האלו דומים מאוד למכפילים של עוד חברת צמיחה שמשקיעה רבות בפיתוח עתידי על חשבון הרווח הנקי כיום – אמזון.
- משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר
- הגענו לרגע המכריע בוול סטריט?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
מניית החברה נחשבה לאחת ההבטחות הגדולות של וול סטריט לאחר שהונפקה בתחילת 2012, והיא צמחה במהירות במאות אחוזים עד שנת 2014. אז התהפך המזל עבור המשקיעים במניה, והיא איבדה כ-80% מערכה במהלך השנתיים הבאות. באמצע שנת 2016 התייצבה המניה והחלה לטפס בחזרה מעלה בעקבות השיפור המתמשך בעסקי החברה.
בשני הרבעונים האחרונים הצליחה יילפ לשפר את הרווחיות, לא מעט בזכות מכירת חברת בת שגרמה להפסדים בעבר, מה שהביא לגל של שדרוגים בהמלצות האנליסטים למניה. בחודש האחרון העלו כמעט כל האנליסטים המסקרים את המניה, 34 במספר לפי יאהו פייננס, את תחזיותיהם לרווחי החברה לשנה הנוכחית ולשנה הבאה, כך שנראה כי למניה יש עוד מקום לעלות.
- 2.סו וואט? (ל"ת)פ 16/11/2017 12:10הגב לתגובה זו
- 1.קאטו הזקן 15/11/2017 22:13הגב לתגובה זוהמניות שהם קונים? מה עם לחשוב עצמונית?
- yedidya 16/11/2017 08:28הגב לתגובה זואני לא אומר לקנות מה שהם קונים אלא מסביר מה הם עשו כדי להגדיע לתשואה הגבוהה שהם השיגו. יש לא מעט משקיעים בעולם שעוקבים אחר השינויים בהרכבי קרנות גידור (לקרן הגידור הזו למשל יש למעלה מ-3000 עוקבים באתר שנקרא Tipranks) ופועלים לפי שינויים אלו. הבעיה היא שאתה יודע על השינויים בהרכב התיק בעיכוב של חודש וחצי, ואתה אף פעם לא יכול לדעת באיזה שער הקרן קנתה את המניה. במקרה שהבאתי של מניית YELP אני הנחתי שהקרן מימשה אופציות CALL כדי להגדיל את הפוזיציה במניה, מכיוון שראיתי קיטון במספר האופציות וגידול מקביל במספר המניות, אבל לא מן הנמנע שהם עשו זאת בצורה שונה. פשוט אין דרך לדעת.
- קאטו הזקן 16/11/2017 09:35פשוט רב מוחלט של הק.גידור לא מנצח מדדים טריוויאלים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
