בישראל סומכים על ביל גייטס? 180 אלף ויסטות אומרות שכן

האם הגיעה סוף-סוף שעתה של Windows Vista? מערכת ההפעלה שסבלה מ"מחלות ילדות" רבות ונתקבלה בגמגום בקרב הצרכנים, מכרה 180 אלף יחידות בשנת 2007, המהוות כ-40% מסך כל מערכות הפעלה שנמכרו
משה בנימין |

מיקרוסופט ישראל חשפה נתונים לסיכום שנת 2007 בנוגע להיקף חדירת מערכת ההפעלה Windows Vista וחבילת היישומים Office 2007 בישראל.

בתחום מערכות ההפעלה חשפה מיקרוסופט כי במהלך שנת 2007 נמכרו בישראל כ-180 אלף מערכות Windows Vista, שמהוות כ-40% מסך כול המערכות שנמכרו. מתוכן נמכרו כ-101 אלף מערכות לשוק הביתי, שמהוות כ-67% מהמערכות שנמכרו בתקופה זו למגזר הפרטי.

מהחברה מדווחים, כי מיקרוסופט צפויה להשיק ברבעון הראשון של שנת 2008 את ערכת השירות SP1 של מערכת ההפעלה Windows Vista שתכלול שיפורים חשובים בתחומי היציבות, האבטחה והביצועים, ואשר צפויה לחזק עוד יותר את המגמה של אימוץ מערכת ההפעלה על ידי המגזרים הארגוני, העסקי והביתי.

בתחום חבילת היישומים חשפה מיקרוסופט נתונים על חדירת Office 2007 לשוק הישראלי: בשנת 2007 נמכרו בישראל 380,000 רשיונות לחבילת היישומים Office 2007, שמהווים כ-95% מסך הרשיונות של חבילת היישומים שנמכרו.

עדי אייל, סמנכ"ל השיווק במיקרוסופט ישראל: "גולת הכותרת של השנה הקרובה תהיה כניסתה המאסיבית של הפלטפורמה החדשה Windows Vista ו-Office 2007 למאות אלפי מחשבים במגזר הארגוני, העסקי והפרטי, וארגונים רבים מצויים בימים אלה תהליכים מתקדמים של החלטה, בדיקה וניסוי שנמשכים מזה מספר חודשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.