בישראל סומכים על ביל גייטס? 180 אלף ויסטות אומרות שכן
מיקרוסופט ישראל חשפה נתונים לסיכום שנת 2007 בנוגע להיקף חדירת מערכת ההפעלה Windows Vista וחבילת היישומים Office 2007 בישראל.
בתחום מערכות ההפעלה חשפה מיקרוסופט כי במהלך שנת 2007 נמכרו בישראל כ-180 אלף מערכות Windows Vista, שמהוות כ-40% מסך כול המערכות שנמכרו. מתוכן נמכרו כ-101 אלף מערכות לשוק הביתי, שמהוות כ-67% מהמערכות שנמכרו בתקופה זו למגזר הפרטי.
מהחברה מדווחים, כי מיקרוסופט צפויה להשיק ברבעון הראשון של שנת 2008 את ערכת השירות SP1 של מערכת ההפעלה Windows Vista שתכלול שיפורים חשובים בתחומי היציבות, האבטחה והביצועים, ואשר צפויה לחזק עוד יותר את המגמה של אימוץ מערכת ההפעלה על ידי המגזרים הארגוני, העסקי והביתי.
בתחום חבילת היישומים חשפה מיקרוסופט נתונים על חדירת Office 2007 לשוק הישראלי: בשנת 2007 נמכרו בישראל 380,000 רשיונות לחבילת היישומים Office 2007, שמהווים כ-95% מסך הרשיונות של חבילת היישומים שנמכרו.
עדי אייל, סמנכ"ל השיווק במיקרוסופט ישראל: "גולת הכותרת של השנה הקרובה תהיה כניסתה המאסיבית של הפלטפורמה החדשה Windows Vista ו-Office 2007 למאות אלפי מחשבים במגזר הארגוני, העסקי והפרטי, וארגונים רבים מצויים בימים אלה תהליכים מתקדמים של החלטה, בדיקה וניסוי שנמשכים מזה מספר חודשים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
