בישראל סומכים על ביל גייטס? 180 אלף ויסטות אומרות שכן

האם הגיעה סוף-סוף שעתה של Windows Vista? מערכת ההפעלה שסבלה מ"מחלות ילדות" רבות ונתקבלה בגמגום בקרב הצרכנים, מכרה 180 אלף יחידות בשנת 2007, המהוות כ-40% מסך כל מערכות הפעלה שנמכרו
משה בנימין |

מיקרוסופט ישראל חשפה נתונים לסיכום שנת 2007 בנוגע להיקף חדירת מערכת ההפעלה Windows Vista וחבילת היישומים Office 2007 בישראל.

בתחום מערכות ההפעלה חשפה מיקרוסופט כי במהלך שנת 2007 נמכרו בישראל כ-180 אלף מערכות Windows Vista, שמהוות כ-40% מסך כול המערכות שנמכרו. מתוכן נמכרו כ-101 אלף מערכות לשוק הביתי, שמהוות כ-67% מהמערכות שנמכרו בתקופה זו למגזר הפרטי.

מהחברה מדווחים, כי מיקרוסופט צפויה להשיק ברבעון הראשון של שנת 2008 את ערכת השירות SP1 של מערכת ההפעלה Windows Vista שתכלול שיפורים חשובים בתחומי היציבות, האבטחה והביצועים, ואשר צפויה לחזק עוד יותר את המגמה של אימוץ מערכת ההפעלה על ידי המגזרים הארגוני, העסקי והביתי.

בתחום חבילת היישומים חשפה מיקרוסופט נתונים על חדירת Office 2007 לשוק הישראלי: בשנת 2007 נמכרו בישראל 380,000 רשיונות לחבילת היישומים Office 2007, שמהווים כ-95% מסך הרשיונות של חבילת היישומים שנמכרו.

עדי אייל, סמנכ"ל השיווק במיקרוסופט ישראל: "גולת הכותרת של השנה הקרובה תהיה כניסתה המאסיבית של הפלטפורמה החדשה Windows Vista ו-Office 2007 למאות אלפי מחשבים במגזר הארגוני, העסקי והפרטי, וארגונים רבים מצויים בימים אלה תהליכים מתקדמים של החלטה, בדיקה וניסוי שנמשכים מזה מספר חודשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ניתוח טכני
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot
ניתוח טכני

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות

זיו סגל |
נושאים בכתבה ניתוח טכני


באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה  S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר. 

את ההזדמנות שנוצרה ממחיש הגרף של הראסל 2000 שמיוצג כאן על ידי קרן הסל IWM. אחרי קפיצת הקורנה היא תקנה תיקון מתאים של 50% ואז טיפסה בהדרגה אל השיא ופרצה אותו. מכאן אמור להתפתח מומנום של מגמת עליה. על גרף העוצמה ההשוואתית אפשר לראות את חולשתה המתמשכת מול ה – S&P500 וכעת השאלה האם מערכת יחסים זו אכן משתנה. זהו אינדיקטור שנצטרך לעקוב אחריו.


מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל  IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

המטוס מספר 1 של מדינת ישראל

מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה



עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס

מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?

אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.

הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. 

מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.

באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.