לראשונה מזה 7 שנים: קוסטקו מעלה את דמי החבר שלה
לראשונה מאז 2017, ענקית הקמעונאות קוסטקו COSTCO WHOLESALE מודיעה כי תעלה את דמי החבר שלה. החל מחודש ספטמבר, העלות השנתית למנוי רגיל ליחידים תעמוד על 65 דולר ו-130 דולר לחברות או יחידים שרוכשים המון. העלות הקודמת עמדה על 60 דולר ו-120 דולר.
העלות החדשה תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר ותשפיע על כ-52 מיליון חברים בארה"ב וקנדה. קוסטקו דאגה להודיע עוד בחודש מאי כי היא מתכננת לעלות מחירים. "זה עניין של מתי נעלה את התעריף השנתי ולא אם נעלה אותו", אמר סמנכ"ל הכספים, גארי מילרצ'יפ.
דמי החבר של קוסטקו הכניסו לחברה 1.1 מיליארד דולר ברבעון מאי. מדובר על כ-2% מסך ההכנסות של רשת הקמעונאות של 58.5 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון האחרון החברה דיווחה על רווח נקי של קצת פחות מ-1.7 מיליארד דולר. ללא ההכנסות של 1.1 מיליארד דולר מדמי חבר, הרווח יסתכם בפחות מ-600 מיליון דולר.
"אנו מעריכים שהעלאת העמלות תספק כ-350 מיליון דולר במכירות ורווח תפעולי מצטבר בשנתיים הקרובות, עם שני שליש שיגיעו ב-2025 והשאר במחצית הראשונה של 2026", כתבו בוויליאם בלייר. אנליסטים מאמינים שקוסטקו תשקיע מחדש את רוב הרווחים שלה על מנת להציע יותר ערך באמצעות מחירים נמוכים יותר והטבות אחרות.
- לולולמון תובעת את קוסטקו על העתקת עיצובים
- קוסטקו מעלה את הדיבידנד - אבל היא עדיין מאחורי המתחרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בג'פריס ציינו כי העלאת המחירים תגדיל את המכירות והצמיחה של קוסטקו בעתיד והעלו את מחיר היעד שלהם ל-1,050 דולר מ-860 דולר קודם לכן, כאשר הם חוזרים על המלצת הקנייה שלהם למניית החברה.
- 1.אז היא מעלה פעם שניה ב 7 שנים.......... (ל"ת)עידן 11/07/2024 19:27הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

באפט קונה בדיוק בזמן – רכש את UNH בשפל והרוויח כבר יותר מ־25%
ברקשייר האת'ווי השקיעה כ־1.6 מיליארד דולר ביונייטד הלת' במחירים שנעו בין 250 ל־350 דולר למניה; למרות חקירות פדרליות ותחזית רווח חלשה ל־2025, באפט מעריך שהמודל המשולב של ביטוח ושירותי בריאות יבטיח לחברה יתרון מתמשך
וורן באפט הראה שוב את יכולתו לזהות ערך במקומות שבהם אחרים רואים קושי. ההשקעה של ברקשייר האת'ווי Berkshire Hathaway Inc -0.54% ביונייטד הלת' UnitedHealth 0.84% – שנשמרה בחשאיות במשך השנה – מתבררת כמהלך משתלם. המניה, שנסחרת כיום סביב 345 דולר, מעניקה לבאפט רווח של יותר מ-25% על מחיר קנייה ממוצע של 271.77 דולר למניה בתוך מספר חודשים.
באפט החל לרכוש את מניות יונייטד הלת' כבר ברבעון הראשון, כשהן נסחרו סביב 500 דולר, אך העמיק את האחזקה ברבעון השני לאחר שהמניה צנחה בעקבות דוחות מאכזבים ומשבר ניהולי. בסך הכול השקיע כ-1.6 מיליארד דולר, במחירים שנעו בין 250 ל-350 דולר – בעיקר לאחר הירידות החדות.
ההחלטה של באפט התבססה על ההערכה שהקשיים הנוכחיים זמניים, בעוד שהמודל העסקי של החברה יציב בטווח הארוך. יונייטד הלת' משלבת את זרוע הביטוח UnitedHealthcare עם זרוע השירותים הרפואיים והפארמה Optum – שילוב שמקשה על מתחרים להתקרב. למרות חקירות פדרליות, מתקפות סייבר וקשיים תפעוליים, באפט זיהה חברה עם יתרונות מבניים שהשוק לא תימחר כראוי. ברקשייר ביקשה אז גם לשמור על חסיון לגבי הרכישות, כדי למנוע מהשוק לזהות את הקנייה ולגרום לעליות מוקדמות במחיר. באפט השתמש בטקטיקה דומה גם בהשקעת הענק בחברת הביטוח צ'אב ב-2023. כך הוא מגן על אסטרטגיה ארוכת טווח מפני תגובות מהירות של המשקיעים.
ההתאוששות של יונייטד הלת' נובעת בחלקה מהתחזקות תחום Medicare Advantage. החברה עדכנה כי עד 2027 כ-78% מהמבוטחים בתוכניותיה יהיו רשומים במסגרות שדורגו בארבעה כוכבים ומעלה – רמה שמקנה לה בונוסים משמעותיים מהממשל. המשמעות היא תוספת הכנסות ממסלולים מסובסדים ויתרון תחרותי בשוק.
- וורן באפט - האורקל מאומהה; מה הוא אמר ואיך תעזרו בזה בהשקעות?
- ההשקעה של באפט מסתבכת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, יונייטד הלת' לא חפה מבעיות. היא ניצבת מול חקירות פדרליות בנוגע לתוכניות Medicare, יחס הוצאות רפואיות שעלה ל-89.4%, ומשבר ניהולי שכלל חילופי מנכ"לים. החברה אף עדכנה מטה את תחזית הרווח ל-2025 ל-16 דולר למניה – מתחת להערכות האנליסטים. באפט, לעומת זאת, בחר להתמקד במבנה העסקי הרחב ולא ברעש בטווח הקצר.