בואינג
צילום: טוויטר

מניית בואינג מטפסת ב-2% - המלצת קנייה בפרמיה של 20%

החברה מתקדמת בעסקת רכישת ספיריט; קונסנזוס האנליסטים - מחיר יעד של 200 דולר, פרמיה של 10.5% 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בואינג

מניית בואינג The Boeing Co 0.59%   עולה כ-2% בטרום פתיחה ל-181 דולר על רקע התקדמות משמעותית בעסקת הרכישה של חלק מפעילות ספיריט איירוסיסטמס (NYSE: SPR), להרחבה - איירבאס ובואינג מחלקות את ספיריט ; מה המשמעות?  

במקביל, קיבלה המניה המלצת קנייה מעודדת מצד חברת המחקר ברנשטיין. האם המניה יוצאת לדרך חדשה אחרי משברים ממושכים? מניית בואינג סבלה בשנים האחרונות ממספר זעזועים משמעותיים. ב-2019, התרסקויות של מטוסי 737 MAX הובילו להשבתה עולמית של הדגם ולפגיעה קשה במוניטין החברה. בינואר 2024, תקרית נוספת החריפה את המצב: דלת חירום נשמטה ממטוס 737 MAX 9 של אלסקה איירליינס במהלך טיסה, מה שהוביל להגברת הפיקוח הרגולטורי מצד מנהל התעופה הפדרלי (FAA) ולהאטה בקצב הייצור.

התקדמות בעסקת ספיריט איירוסיסטמס, חשובה לעסקי בואינג. ספיריט, יצרנית גופי מטוסים שהייתה בעבר חלק מבואינג, נמכרה על ידה ב-2005 כחלק ממדיניות של מיקור חוץ שנועדה להפחית עלויות. ואולם, ההחלטה התגלתה כבעייתית, שכן ספיריט התקשתה לעמוד בסטנדרטים הנדרשים, ובמיוחד לאחר התקרית ב-2024, שבה חלק שסופק על ידה היה מעורב. במסגרת העסקה הנוכחית, בואינג תרכוש מחדש את החלקים הקשורים לייצור מטוסי 737, בעוד שחלקים הקשורים לאיירבוס – כגון ייצור קטעי גוף למטוסי A350 ו-A220 – יועברו לידי איירבאס תמורת סכום סמלי של דולר אחד, בתוספת פיצוי של 559 מיליון דולר מספיריט לאיירבאס.

על פי ההסכם, בואינג תרכוש את מניות ספיריט במחיר של 37.25 דולר למניה, המהווה פרמיה לעומת מחיר השוק הנוכחי של ספיריט, העומד על כ-35.81 דולר. העסקה כולה מוערכת ב-4.7 מיליארד דולר במניות, כאשר הערך הכולל, כולל החובות של ספיריט, מגיע ל-8.3 מיליארד דולר. המהלך חשוב לשיפור השליטה של בואינג בשרשרת האספקה ולמניעת בעיות איכות עתידיות, במיוחד לאור העובדה שספיריט סבלה בשנים האחרונות מקשיים פיננסיים, עם הפסד נקי של 2.14 מיליארד דולר ב-2024.

 המלצת קנייה בפרמיה של 20% 

חברת המחקר ברנשטיין העלתה את דירוג בואינג מ"החזק" ל"קנייה" וקבעה מחיר יעד חדש של 218 דולר, לעומת 181 דולר קודם לכן. נכון להיום, מעל 60% מהאנליסטים המכסים את המניה ממליצים על קנייה או תשואת יתר, שיעור גבוה לעומת ממוצע של 55% למניות במדד S&P 500. מחיר היעד הממוצע למניית בואינג עומד כעת על כ-200 דולר. אלא שהסיכונים הגדולים עדיין קיימים. 



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נאסדק
צילום: טוויטר

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה

הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה נאסד"ק

נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.


בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה. 


מסחר מסביב לשעון

המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.

במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.

עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.

עו"ד אופיר נאור (צילום: שלומי יוסף)עו"ד אופיר נאור (צילום: שלומי יוסף)

אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים

מנדי הניג |

עו"ד אופיר נאור לצד מחזיקים נוספים בצים - מור גמל פנסיה, רידינג קפיטל וספרטה 24, נלחם להכניס דירקטורים לחברת הספנות שנמצאת במהלך של בחינה למכירת עסקיה, והצליח. החשש הגדול היה שהחברה תימכר בזול למקורבים לרבות למנכ"ל, אלי גליקמן. 

בעלי המניות פעלו משפטית ותקשורתית והביאו לכך שהחברה תקבל הצעות רכישה נוספות. במקביל המניה עלתה מאז שהמאבק הזה החל במעל 40%, והיום הם הצליחו להיכנס לדירקטוריון. זה מהלך אקטיבי חשוב שהציף ערך לבעלי מניות המיעוט ומנע העברת ערך למקורבים. 

בהמשך להסכם בין החברה לבעלי המניות, נמסרה הודעה משותפת - כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות (הכוללת גופים מוסדיים ופרטיים ישראליים) מביע אמון מלא בדירקטוריון צים, תומך באופן מלא בבחינה האסטרטגית שמוביל הדירקטוריון וממליץ לבחור בכל עשרת המועמדים המומלצים על ידי הדירקטוריון. כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות תומך ברשימת החברה באסיפה השנתית ומעודד את כל בעלי המניות של צים להצביע בעד כל המועמדים.


קבוצת בעלי המניות הסכימה לסיים את מאבק ההצבעה שלה, ודירקטוריון צים אישר רשימה של עשרה מועמדים לדירקטוריון שתוצג לבעלי המניות באסיפה השנתית. הרשימה כוללת את כל חברי הדירקטוריון המכהנים וכן את ה"ה רון הדסי ורן גריצרשטיין, אשר יומלצו על ידי הדירקטוריון לבחירה. זימון מעודכן לאסיפה השנתית, הכולל את רשימת עשרת המועמדים, תוגש בקרוב לרשות ני"ע האמריקאית.

יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון צים, אמר: "ההסכם הזה משקף יישור קו חזק בין הדירקטוריון לבעלי המניות ברגע מכריע עבור החברה. עם תמיכה רחבה ברשימת הדירקטורים המלאה, הדירקטוריון יוכל להמשיך ולהתמקד בהשלמת הבחינה האסטרטגית ובמקסום הערך לכלל בעלי המניות של צים."