מניית בואינג מטפסת ב-2% - המלצת קנייה בפרמיה של 20%
החברה מתקדמת בעסקת רכישת ספיריט; קונסנזוס האנליסטים - מחיר יעד של 200 דולר, פרמיה של 10.5%
מניית בואינג The Boeing Co 1.83% עולה כ-2% בטרום פתיחה ל-181 דולר על רקע התקדמות משמעותית בעסקת הרכישה של חלק מפעילות ספיריט איירוסיסטמס (NYSE: SPR), להרחבה - איירבאס ובואינג מחלקות את ספיריט ; מה המשמעות?
במקביל, קיבלה המניה המלצת קנייה מעודדת מצד חברת המחקר ברנשטיין. האם המניה יוצאת לדרך חדשה אחרי משברים ממושכים? מניית בואינג סבלה בשנים האחרונות ממספר זעזועים משמעותיים. ב-2019, התרסקויות של מטוסי 737 MAX הובילו להשבתה עולמית של הדגם ולפגיעה קשה במוניטין החברה. בינואר 2024, תקרית נוספת החריפה את המצב: דלת חירום נשמטה ממטוס 737 MAX 9 של אלסקה איירליינס במהלך טיסה, מה שהוביל להגברת הפיקוח הרגולטורי מצד מנהל התעופה הפדרלי (FAA) ולהאטה בקצב הייצור.
התקדמות בעסקת ספיריט איירוסיסטמס, חשובה לעסקי בואינג. ספיריט, יצרנית גופי מטוסים שהייתה בעבר חלק מבואינג, נמכרה על ידה ב-2005 כחלק ממדיניות של מיקור חוץ שנועדה להפחית עלויות. ואולם, ההחלטה התגלתה כבעייתית, שכן ספיריט התקשתה לעמוד בסטנדרטים הנדרשים, ובמיוחד לאחר התקרית ב-2024, שבה חלק שסופק על ידה היה מעורב. במסגרת העסקה הנוכחית, בואינג תרכוש מחדש את החלקים הקשורים לייצור מטוסי 737, בעוד שחלקים הקשורים לאיירבוס – כגון ייצור קטעי גוף למטוסי A350 ו-A220 – יועברו לידי איירבאס תמורת סכום סמלי של דולר אחד, בתוספת פיצוי של 559 מיליון דולר מספיריט לאיירבאס.
על פי ההסכם, בואינג תרכוש את מניות ספיריט במחיר של 37.25 דולר למניה, המהווה פרמיה לעומת מחיר השוק הנוכחי של ספיריט, העומד על כ-35.81 דולר. העסקה כולה מוערכת ב-4.7 מיליארד דולר במניות, כאשר הערך הכולל, כולל החובות של ספיריט, מגיע ל-8.3 מיליארד דולר. המהלך חשוב לשיפור השליטה של בואינג בשרשרת האספקה ולמניעת בעיות איכות עתידיות, במיוחד לאור העובדה שספיריט סבלה בשנים האחרונות מקשיים פיננסיים, עם הפסד נקי של 2.14 מיליארד דולר ב-2024.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המלצת קנייה בפרמיה של 20%
חברת המחקר ברנשטיין העלתה את דירוג בואינג מ"החזק" ל"קנייה" וקבעה מחיר יעד חדש של 218 דולר, לעומת 181 דולר קודם לכן. נכון להיום, מעל 60% מהאנליסטים המכסים את המניה ממליצים על קנייה או תשואת יתר, שיעור גבוה לעומת ממוצע של 55% למניות במדד S&P 500. מחיר היעד הממוצע למניית בואינג עומד כעת על כ-200 דולר. אלא שהסיכונים הגדולים עדיין קיימים.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
