גולדמן זאקס עם העלאת מחיר יעד לקלאודפלייר - אפסייד של 23%
מניית קלאודפלייר זינקה ב-43% ב-2024, ובגולדמן זאקס אופטימיים במיוחד לעתיד ונותנים למניה שדרוג המלצה כפול עם העלאת מחיר יעד של כמעט פי 2, מ-77 דולר ל-140 דולר; למה האנליסטים אופטימיים?
אחרי זינוק של 43% ב-2024, מניית Cloudflare Cloudflare 2.44% מקבלת שדרוג המלצה כפול מהאנליסטים בגולדמן זאקס, שהעלו את דירוגה מ"Sell" ל"Buy" עם העלאת מחיר יעד מ-77 דולר ל-140 דולר, אפסייד של 23%. לדבריהם הסיבות לכך כוללות שיפור במכירות ופתיחת אפשרויות חדשות בעקבות הגידול בשימוש בבינה מלאכותית.
על פי האנליסטית גבריאלה בורחס וצוותה בגולדמן זאקס, Cloudflare נהנית ממחזורי שיווק ומכירות טובים יותר, מה שיכול להאיץ את הצמיחה של החברה בשנת 2025. השיפור נובע משינויים אסטרטגיים שהחלו בנובמבר 2022, עם הצטרפותו של מארק בורודיצקי, לשעבר מנהל הכנסות ראשי ב-Twilio וב-Okta Okta 1.63% .
בגולדמן זאקס ציינו כי בורודיצקי הוביל שינויים משמעותיים באסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה, אשר בוצעו באביב 2023. "השינויים האלו מסייעים לחברה להתמודד טוב יותר עם שוקי הפלטפורמות לארגונים, מה שמעניק לה יתרון תחרותי בתחום", כתבו האנליסטים.
בנוסף האנליסטים ציינו כי Cloudflare מתבלטת בזכות הבנייה הגמישה והנוחה להרחבה של הרשת שלה, שבשילוב עם בסיס לקוחות רחב מעניקה לה יתרון משמעותי. האנליסטים בגולדמן זאקס שיבחו את הפלטפורמה הגלובלית שהחברה בנתה, המאפשרת פריסת מוצרים חדשים בעלות נמוכה ומייצרת מרווחים גבוהים במיוחד.
- תקלה בקלאודפלייר השביתה אתרי ענק -למה המניה יורדת רק ב-2%?
- החוקים החדשים: Cloudflare תמנע גישה לבוטים AI אלא אם ישלמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההזדמנויות שמביאה הבינה המלאכותית
לדברי האנליסטים, Cloudflare צפויה להצליח עם השקת שירותים חדשים למפתחים וכלים לסביבות ייצור. הביקוש הגובר לשירותי מחשוב קצה, במיוחד עם ההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית, עשוי להוות לחברה יתרון נוסף.
עם זאת, הדו"ח ציין גם אתגרים
אפשריים בתחרות מול חברות טכנולוגיה גדולות יותר, הידועות כ"הייפרסקייל", בעלות יכולות פיננסיות גדולות יותר שמאפשרות להן להתרחב מהר יותר.
החברה סבלה בעבר מהשבתות ותקלות, כמו ההשבתה שהתרחשה ביוני 2022, שהשפיעה על אתרים מרכזיים כגון
שופיפיי Shopify -1.66% וקוינבייס Coinbase 1.66% . כל פגיעה בשירות עשויה לפגוע במוניטין החברה ולהוביל לנטישת לקוחות. בנוסף, האנליסטים הדגישו את התחרות בשוק הסייבר, שבו Cloudflare מתמודדת
מול חברות כמו פאלו אלטו Palo Alto Networks -1.76% , קראודסטרייק CrowdStrike 0.62% ופורטינט Fortinet -3.9% .
- האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
מניית Cloudflare נסחרת לפי שווי של 39.2 מיליארד דולר אחרי עלייה של 44% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 133 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

