cloudflare
צילום: טוויטר

גולדמן זאקס עם העלאת מחיר יעד לקלאודפלייר - אפסייד של 23%

מניית קלאודפלייר זינקה ב-43% ב-2024, ובגולדמן זאקס אופטימיים במיוחד לעתיד ונותנים למניה שדרוג המלצה כפול עם העלאת מחיר יעד של כמעט פי 2, מ-77 דולר ל-140 דולר; למה האנליסטים אופטימיים?

רוי שיינמן |

אחרי זינוק של 43% ב-2024, מניית Cloudflare Cloudflare -1.17%   מקבלת שדרוג המלצה כפול מהאנליסטים בגולדמן זאקס, שהעלו את דירוגה מ"Sell" ל"Buy" עם העלאת מחיר יעד מ-77 דולר ל-140 דולר, אפסייד של 23%. לדבריהם הסיבות לכך כוללות שיפור במכירות ופתיחת אפשרויות חדשות בעקבות הגידול בשימוש בבינה מלאכותית.


על פי האנליסטית גבריאלה בורחס וצוותה בגולדמן זאקס, Cloudflare נהנית ממחזורי שיווק ומכירות טובים יותר, מה שיכול להאיץ את הצמיחה של החברה בשנת 2025. השיפור נובע משינויים אסטרטגיים שהחלו בנובמבר 2022, עם הצטרפותו של מארק בורודיצקי, לשעבר מנהל הכנסות ראשי ב-Twilio וב-Okta Okta 0.41%  .


בגולדמן זאקס ציינו כי בורודיצקי הוביל שינויים משמעותיים באסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה, אשר בוצעו באביב 2023. "השינויים האלו מסייעים לחברה להתמודד טוב יותר עם שוקי הפלטפורמות לארגונים, מה שמעניק לה יתרון תחרותי בתחום", כתבו האנליסטים.


בנוסף האנליסטים ציינו כי Cloudflare מתבלטת בזכות הבנייה הגמישה והנוחה להרחבה של הרשת שלה, שבשילוב עם בסיס לקוחות רחב מעניקה לה יתרון משמעותי. האנליסטים בגולדמן זאקס שיבחו את הפלטפורמה הגלובלית שהחברה בנתה, המאפשרת פריסת מוצרים חדשים בעלות נמוכה ומייצרת מרווחים גבוהים במיוחד.


ההזדמנויות שמביאה הבינה המלאכותית

לדברי האנליסטים, Cloudflare צפויה להצליח עם השקת שירותים חדשים למפתחים וכלים לסביבות ייצור. הביקוש הגובר לשירותי מחשוב קצה, במיוחד עם ההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית, עשוי להוות לחברה יתרון נוסף.


עם זאת, הדו"ח ציין גם אתגרים אפשריים בתחרות מול חברות טכנולוגיה גדולות יותר, הידועות כ"הייפרסקייל", בעלות יכולות פיננסיות גדולות יותר שמאפשרות להן להתרחב מהר יותר.


החברה סבלה בעבר מהשבתות ותקלות, כמו ההשבתה שהתרחשה ביוני 2022, שהשפיעה על אתרים מרכזיים כגון שופיפיי Shopify 3.04%   וקוינבייס Coinbase 1.59%  . כל פגיעה בשירות עשויה לפגוע במוניטין החברה ולהוביל לנטישת לקוחות. בנוסף, האנליסטים הדגישו את התחרות בשוק הסייבר, שבו Cloudflare מתמודדת מול חברות כמו פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.77%  , קראודסטרייק CrowdStrike -1.31%   ופורטינט Fortinet 1.38%  .

קיראו עוד ב"גלובל"


מניית Cloudflare נסחרת לפי שווי של 39.2 מיליארד דולר אחרי עלייה של 44% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 133 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.


מניית Cloudflare בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שורט (דאי אי)שורט (דאי אי)
הטור של גרינברג

השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב

אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד



שלמה גרינברג |


עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.

בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".

הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.

את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא  מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.

תיקון - כן, משבר אמיתי - לא

התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 1929 פשוט אינה במקומה.

קמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברהקמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברה
דוחות

דוחות חזקים וקמפיין ויראלי: Gap מזנקת

מניית החברה שמחזיקה במותגים גאפ, אולד נייבי, בננה ריפבליק ועוד, מזנקת, לאחר שמכירות חנויות זהות ברבעון עלו לרמה הגבוהה מאז 2018, הקמפיין “Better in Denim” רושם מאות מיליוני צפיות ודוחף מכירות דו-ספרתיות והחברה מעלה תחזיות לשנת 2025
רן קידר |
נושאים בכתבה גאפ

מניית חברת Gap Gap Inc. 8.21%  מזנקת, לאחר שפרסמה דוח רבעון השלישי שמשלב ביצועים פיננסיים יציבים יחד עם הצלחה תרבותית רחבה, כשקמפיין הג'ינס הוויראלי “Better in Denim” הפך לנקודת אור בולטת והוביל לצמיחה-דו־ספרתית במכירות הג’ינס. מנכ"ל החברה, ריצ'רד דיקסון, ציין כי מדובר באחד המהלכים המוצלחים ביותר בתולדות המותג, לאחר שהקמפיין צבר מעל שמונה מיליארד חשיפות וחצי מיליארד צפיות ברשתות החברתיות, שהיתרגמו במהרה לביקושים ממשיים בחנויות. ההצלחה הוויראלית סייעה למשוך לקוחות צעירים, במיוחד דור ה-Z, ולמצב מחדש את Gap כמותג עדכני ורלוונטי בשוק תחרותי ועמוס מסרים.

במקביל להצלחת הקמפיין, Gap הציגה ביצועים חזקים בחנויות עם עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2018 והרבעון השביעי ברציפות שבו החברה מציגה שיפור. רוב מותגי הקבוצה הציגו צמיחה: Old Navy עלתה ב-6%, Gap עצמה זינקה ב-7% ובננה ריפבליק עלתה ב-4%. מבחינת המותגים, Athleta הייתה נקודת החולשה היחידה, עם ירידה של 11%. הנתונים מצביעים על תנועה גוברת בחנויות ועל כך שהחברה מצליחה להחזיר לקוחות ותיקים ולמשוך חדשים, גם בתקופה שבה האתגר הקמעונאי גדול.

ברבעון השלישי רשמה Gap רווח של 0.62 דולר למניה, 0.03 דולר מעל תחזיות האנליסטים אך ירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. ההכנסות עלו ל-3.9 מיליארד דולר, בהתאם לצפי השוק, עם עלייה של 2% במכירות אונליין ועלייה של 3% במכירות החנויות. שולי הרווח הגולמי השתפרו ל-42.4%, עלייה משמעותית של 30 נקודות בסיס. למרות צמיחה ברורה בפעילות, סל הקנייה הממוצע נותר יציב יחסית, מה שמסביר את העלייה המתונה בהכנסות לעומת התנועה הגבוהה.

המאזן של החברה מציג עוצמה נוספת: Gap סיימה את הרבעון עם 2.5 מיליארד דולר במזומנים, מקבילים למזומנים והשקעות קצרות טווח, והציגה עלייה של 13% משנה לשנה וללא חוב נטו. הגמישות הפיננסית מאפשרת לחברה להמשיך ולהשקיע בשיווק, במיתוג מחדש ובשדרוג חנויות, תוך חיזוק קו המוצרים המוביל שלה.

Gen Z ככוח מניע: מהוויראליות לעגלת הקניות

דיקסון ציין כי הצלחת הקמפיין אינה מקרית. לדבריו, דור ה-Z הוא כיום המוביל בצריכת תוכן משפיענים, ובשיחות הצרכנים שלהם נמצא מנוע מכירות חזק במיוחד. “תוכן של משפיעניות ומשפיענים הוא אמצעי גילוי המוצרים הראשון במעלה אצל Gen Z ומילניאלס”, אמר, וציין כי Gap “עם ביצועים מצויינים בזירה הזאת”. בנוסף, שיתופי פעולה כמו זה עם המעצבת Sandy Liang תרמו להרחבת קהל הלקוחות הצעיר ולהגדלת החשיפה בקרב צרכנים שמחפשים מותגים עם אמירה, עקביות וסיפור. וכך, המכלול, קמפיין ויראלי, קולקציות ממוקדות ושיתופי פעולה, מייצר תדמית מחודשת של Gap כמותג ומצליח לחבר בין ערכים מסורתיים לבין רוח עדכנית.