מיניים חדשים בפיטנגו איזי-פורקס ג'ון ברייס ובזק

אבי אלקבץ מונה למנהל פיתוח עסקי וניהול הדסק העסקי ב-Easy-Forex. עינת ארצי מונתה למנהלת ה-Contact Center בג'ון ברייס הדרכה. רונה שגב-גל, הצטרפה לפיטנגו, בתפקיד שותפהומיכה לאור הצטרף לקרן, בתפקיד ונצ'ר פרטנר
שרון שפורר |

* אבי אלקבץ מונה לתפקיד מנהל פיתוח עסקי וניהול הדסק העסקי בחברת Easy-Forex העוסקת במסחר מקוון במט"ח. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל יחידת היעוץ בחטיבה העסקית של בנק הפועלים.

* עינת ארצי מונתה למנהלת ה-Contact Center בג'ון ברייס הדרכה - חטיבת ההדרכה של מטריקס. במסגרת התפקיד תנהל ארצי את מוקד שירות הלקוחות והמכירות של החברה.

ארצי מגיעה לג'ון ברייס הדרכה עם ניסיון קודם בניהול מוקדי מכירות. בחמש השנים האחרונות עבדה בתחום זה בחברת סלקום ובקלאב מד. ארצי בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מטעם המכללה למנהל ותואר שני במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית.

* רונה שגב-גל, הצטרפה לקרן פיטנגו, בתפקיד שותפה. רונה תוביל את ההשקעות בתחומי התוכנה לאירגונים. מהקרן נמסר, כי לרונה נסיון של למעלה מאחת עשרה שנים בתחומי היזמות, הון סיכון, והשקעות בחברות היי-טק תוך התמקדות בתחום התוכנה.

בתפקידה האחרון שימשה שגב גל שותפה כללית באוורגרין קרן הון סיכון והובילה את תחום ההשקעות בתוכנה. במסגרת זו הובילה את ההשקעה וישבה במועצת המנהלים של מספר חברות ביניהן Traiana, Aduva, Varonis Illuniator אשר נמכרה לסיסקו מערכות ל-Identify ול-Itemfield. לפני הצטרפותה לאוורגרין שימשה כסמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת

והובילה השקעות בחברות ישראליות צעירות. קודם לכן שימשה כחברה במועצת המנהלים ובועדת ההשקעות של "כור טכנולוגיות".

לרונה שגב-גל עבר מוצלח כיזמית צעירה אשר הקימה וניהלה את חברת קידום טכנולוגיות, אשר התמחתה בשנת 1997. SEAבטכנולויות תלת-מימד, ונרכשה על ידי גב. שגב-גל בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה קוגניטית ופילוסופיה של המדעים בהצטיינות מאוניברסיטה העיברית בירושלים.

* מיכה לאור הצטרף לקרן פיטנגו, בתפקיד ונצ'ר פרטנר.

מיכה פורש לאחר אחת עשרה שנים מתפקידו כדירקטור הנדסה וארכיטקטורה בחברת סיסקו מערכות. בשנת 1993 הצטרף מיכה לסיסקו מערכות כארכיטקט ראשי לסדרת הנתבים, ואף היה האדריכל המוביל הנתב הנפוץ ביותר בקרב משתמשי האינטרנט. בפיתוח ה-GSR1200 בשנת 1997 הקים וניהל את מרכז הפיתוח הטכנולוגי של סיסק, שנבנה מאיש אחד וגדל בעזרתו למרכז פיתוח טכנולוגי שמונה למעלה מ-500 אנשים.

למיכה לאור תואר בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת בן גוריון, וכן תואר שני במנהל עסקים מאוניברסטת סאן חוזה. למר לאור 10 פטנטים רשומים בתחומי תקשורת נתונים, ועיצוב נתבים. כמו כן, מיכה פרסם מספר מאמרים בתחומים אלה.

* משה כהן, עד כה מנהל המרחב העסקי בחטיבת הצפון בבזק, נכנס השבוע לתפקידו החדש כמ"מ מנהל החטיבה והחליף את יוסי מלכא, שסיים את תפקידו.

מבזק נמסר, כי כהן, בן 46, הקים וניהל את המרחב העסקי בחטיבה בארבע השנים האחרונות. לפני כן ניהל את אגף המכירות והשירות. הוא עובד בבזק משנת 1985, בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים וגיאוגרפיה, תואר שני (MBA) במינהל עסקים, ותואר שני נוסף בגיאוגרפיה (התמחות בלימודים עירוניים ואזוריים), רס"ן במילואים, נשוי ואב לשלושה.

יוסי מלכא, בן 58, בוגר מכללת בזק, עובד בחברה משנת 1966, וניהל את חטיבת הצפון במשך יותר מחמש שנים. ביצע תפקידי ניהול בכירים בחטיבה מאז 1975. מלכא הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ומוסמך לניהול באוניברסיטת חיפה. עם סיום תפקידו עובר יוסי מלכא למטה החברה בתל אביב, שם יעמוד בראש מנהלת ההקמה של חטיבת שרשרת האספקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.