שינוי שיעור המע"מ החל מיום 1.9.2012
. על פי צו שפורסם ברשומות החל מיום 1/9/2012 צפוי שיעור המע"מ לעלות מ- 16% ל-17%. להלן יפורטו הנחיות כלליות ודוגמאות לחיוב במע"מ בהתייחס לסוגים שונים של עסקאות כפי שפורסמו על ידי רשות המסים:
על פי צו שפורסם ברשומות החל מיום 1/9/2012 צפוי שיעור המע"מ לעלות מ- 16% ל-17%.
להלן יפורטו הנחיות כלליות ודוגמאות לחיוב במע"מ בהתייחס לסוגים שונים של עסקאות כפי שפורסמו על ידי רשות המסים:
ככלל, חיוב במס בשיעור של 17% יחול על כל עסקה שמועד החיוב במס בגינה יחול החל מ-1/9/2012.
אי לכך השאלה העיקרית הינה לאתר את מועד החיוב במס הרלוונטי לגבי סוגי עסקאות שונים ובהתאם לכך לקבוע את שיעור המס אשר יחול על העסקה.
1. החיוב במס ושיעור המס במכר טובין
1.1 הכלל
מועד החיוב במס במכר טובין הוא במועד מסירת הטובין לקונה, כלומר מועד ביצוע האספקה, לפיכך:
1) לגבי טובין שנמסרו לקונה לפני ה-1/9/2012 תחויב העסקה במע"מ בשיעור של 16%.
2) לגבי טובין שנמסרו ביום 1/9/2012 ואילך תחויב העסקה במע"מ בשיעור של 17%, גם אם התמורה לעסקה שולמה במלואה או בחלקה לפני המועד הנ"ל.
1.2 במקרים של עסקה של מכר טובין, כגון: רכב, רהיטים, מכשירי חשמל וכו', שבמסגרתה קיימים פערי זמן בין מועד ההזמנה ו/או התשלום לבין אספקת הטובין לקונה, המועד הרלוונטי והקובע לעניין קביעת שיעור המס יהיה כמו בכל עסקה של מכר טובין, מועד המסירה של הטובין ללקוח.
1.3 כאשר לקוח הזמין מוצר ושילם את מלוא התמורה או את חלקה לפני שהמוצר נמסר לו, ואותו המוצר יסופק לאחר ה-1/9/2012, יחול על מלוא מחיר העסקה מע"מ בשיעור של 17%, זאת גם אם הוצאה חשבונית ע"י העוסק ושולם המע"מ לפני המועד הקבוע בחוק. במקרה כזה, על העוסק להוציא חשבונית משלימה.
1.4 דוגמאות
א) ביום 10/8/2012 א' רכש רהיטים בשווי של 6,000 ש"ח. בהתאם לתנאי המכירה נקבעו מועדי התשלום דלהלן:
- במועד ההזמנה (10/8/2012) 2,000 ש"ח.
- במועד המסירה (10/9/2012) 4,000 ש"ח.
מאחר ומועד החיוב במס הוא ב-10/9/2012 (מועד המסירה), שיעור המס שיחול על מלוא מחיר העסקה הוא 17%.
ב) בדוגמה הנ"ל הרהיטים שהוזמנו כללו פינת אוכל וספה. פינת האוכל נמסרה ב-10/8/2012 והספה ב-10/9/2012.
לפיכך, על מכירה פינת האוכל יחול מע"מ בשיעור של 16% ועל מכירת הספה יחול מע"מ בשיעור של 17%.
ג) בדוגמה הנ"ל - הרהיטים נמסרו ב-10/8/2012 - בעוד שסוכם כי התמורה תשולם ב-7 תשלומים חודשיים שווים (ללא ריבית) החל מה-10/12/2012 ועד ל-10/6/2013, מאחר והמסירה בוצעה לפני ה-1/9/2012, יחול על מלוא מחיר המכירה מע"מ בשיעור של 16%.
2. החיוב במס ושיעור המס בעסקאות מקרקעין
2.1 המועד הקובע לעניין שיעור המס הוא מועד מסירת החזקה של המקרקעין לידי הקונה, מועד רישום המקרקעין (טאבו) על שמו של הקונה, או מועד תשלום התמורה, לפי המוקדם שביניהם. לפיכך:
1) לגבי מקרקעין שנמכרו וטרם הועברו לרשות הקונה עד ל-1/9/2012, יחויב כל תשלום שיבוצע עד ה-1/9/2012 במס בשיעור 16%. כל תשלום שיבוצע החל מיום 1/9/2012 ואילך יחויב במס בשיעור 17%.
2) מקרקעין שנמכרו והועברו לרשות הקונה לפני ה-1/9/2012 יחויבו במס בשיעור 16% על מלוא מחיר העסקה גם אם טרם שולמה מלוא התמורה עבור העסקה.
2.2 מכירת דירת מגורים - דוגמה
ביום 1/8/2012 פלוני חתם על הסכם לרכישת דירת מגורים בשווי של 1,000,000 ש"ח.
בהתאם להסכם המכירה נקבעו מועדי תשלום כדלהלן:
- ביום 1/8/2012 - 400,000 ש"ח.
- ביום 15/9/2012 - 500,000 ש"ח.
- במועד מסירת החזקה בדירה (1/10/2012) היתרה בסך 100,000 ש"ח.
במקרה זה, על התשלום הראשון (בסך 400,000 ש"ח) יחול מע"מ בשיעור של 16%. על כל היתרה (בסך 600,000 ש"ח) יחול מע"מ בשיעור של 17%.
2.3 במידה והוצאה ע"י העוסק חשבונית על מלוא מחיר העסקה לפני ה-1/9/2012 (בשיעור של 16%) בטרם הגיע מועד החיוב במס הקבוע בחוק, על העוסק להוציא חשבונית משלימה על יתרת התמורה אשר תשולם לאחר ה-1/9/2012.
3. החיוב במס ושיעור המס בהשכרת נכסים
על השכרת נכסים מועד החיוב במס הוא על בסיס מזומן, כלומר מועד החיוב במס יחול עם קבלת התשלום ועל הסכום שהתקבל.
במקרה שבו א' משכיר נכס ובהסכם השכירות נקבע כי התמורה לשכירות תשולם כל שלושה חודשים מראש, למשל ב-1/8/2012 עבור חודשי אוגוסט 2012 ועד לאוקטובר 2012, מאחר ומועד החיוב במס בעסקאות של השכרת נכס חל במועד התשלום, במידה והתשלום יבוצע עפ"י ההסכם ב-1/8/2012 יחויב מרכיב זה של העסקה במע"מ בשיעור של 16%.
כל תשלום שיבוצע החל מיום 1/9/2012 ואילך יחויב במע"מ בשיעור 17%.
4. החיוב במס ושיעור המס במתן שירותים אשר אינם חייבים במס על בסיס מזומן
א) בשירות רגיל חל החיוב במע"מ בהתאם לשיעור המס אשר יהא בתוקף ביום מתן השירות, ומכאן:
1) שירות שניתן לפני 1/9/2012 יחויב במע"מ בשיעור של 16%, גם אם התמורה לשירות תשולם לאחר אותו מועד.
2) שירות שניתן ביום 1/9/2012 ואילך יחויב במע"מ בשיעור של 17%.
ב) מתן שירותים על בסיס התחשבנות חודשית
שירותים שבהם פועלים הצדדים על בסיס התחשבנות חודשית ושהחיוב במס לגביהם אינו על בסיס מזומן, יחויבו בהתאם לשיעור המס החל בתקופה הרלוונטית לחודש המתייחס.
לדוגמה: שירותים המתייחסים לחודש אוגוסט 2012 (עד ליום 31/8/2012), אשר בגינם העוסק יוציא חשבונית עד ליום 14/9/2012, יחויבו במע"מ בשיעור של 16%.
5. החיוב במס ושיעור המס בעסקאות שחל עליהן חיוב במס על בסיס מזומן
בעסקאות שמועד החיוב במס לגביהן הוא על בסיס מזומן [בעיקר לאור התיקונים האחרונים (תיקון 41 ותיקון 42)], שיעור המס שיחול הוא בשיעור אשר יהא בתוקף ביום התשלום. לפיכך, כל סכום שישולם מיום ה-1/9/2012 יחויב במע"מ בשיעור 17%.
מאידך, כל תשלום אשר ישולם בתמורה לעסקאות אלה לפני ה-1/9/2012 יחויב במע"מ בשיעור 16%.
לדוגמה: עו"ד אשר מקבל ביום 15/8/2012 תקבול עבור מתן שירותים משפטיים אשר אמורים להינתן על ידו בעתיד (לאחר 1/9/2012), שיעור המס אשר יחול על מלוא מחיר העסקה יישאר 16%.
6. דמי מנוי
על עסקאות של דמי מנוי מוטל חיוב במע"מ על בסיס מזומן, כלומר במועד התשלום ועל הסכום שהתקבל.
אי לכך, כאשר דמי המנוי לעיתון, לתיאטרון וכו', שולמו מראש - למשל, דמי המנוי השנתי לעיתון שולמו לפני ה-1/9/2012 - יחול על העסקה מס בשיעור 16%, גם אם העיתון יתקבל לאחר 1/9/2012.
במידה ודמי המנוי משולמים בתשלומים לאורך תקופת המנוי, עבור כל סכום שישולם לאחר ה-1/9/2012 יחול מס בשיעור 17%.
7. יבוא טובין
ביבוא טובין מועד החיוב במס יחול עם פדייתם מפיקוח רשות המכס. טובין אשר ישוחררו מפיקוח רשות המכס החל מיום 1/9/2012 - יחול בגינם מס בשיעור של 17%.
8. עסקאות של מתן אשראי
עסקאות של מתן אשראי ע"י עוסקים הינן בבחינת שירות הניתן ע"י עוסק במהלך עיסוקו. מועד החיוב במס בעסקאות אלו חל בעת תשלום הריבית ו/או הפרשי ההצמדה או הפרשי השער (להלן - הסכומים).
לפיכך, על הסכומים המשולמים עד ל-1/9/2012 יוטל מס ערך מוסף בשיעור של 16%, ואילו על סכומים המשולמים לאחר המועד האמור יוטל מס ערך מוסף בשיעור של 17% (האמור לעיל יחול גם על הלוואות נושאות ריבית ו/או הצמדה הניתנות ע"י עוסק לעובדיו, בהן הריבית משולמת ע"י העובד או המנהל).
9. מתן אשראי ללא ריבית לעובדים או מנהלים
בהתאם להוראת תאמ"ו 65.702.4, על עסקה של מתן אשראי שלא נקבע לה מחיר או שתמורתה אינה בכסף יחולו הוראות סעיף 10 לעניין קביעת המחיר, ומחירה ייקבע עפ"י שיעור הריבית הקבוע בתקנות מס הכנסה (קביעת שיעור הריבית) התשמ"ה-1985 (להלן - הריבית). בהתאם להוראה האמורה לעיל מועד החיוב ייקבע בהתאם לחלופות הבאות:
חלופה א' - כאשר נזקפת ריבית לעובד לעניין מס הכנסה מדי חודש, אזי מועד החיוב לעניין מע"מ יחול באותו מועד.
חלופה ב' - כאשר רואה החשבון מחשב את הריבית הרעיונית לעניין מס הכנסה בחישוב שנתי יהיה מועד החיוב ב-31/12 בכל שנה.
אשר על כן, שיעור המס שיוטל על הריבית יחושב בהתאם לכללים הבאים:
עוסק הפועל עפ"י חלופה א' - על הריבית שנצברה עד ליום 1/9/2012 יוטל מס ערך מוסף בשיעור של 16%, ועל הריבית שתיצבר מהמועד האמור ואילך יוטל מס ערך מוסף בשיעור של 17%.
עוסק הפועל עפ"י חלופה ב' - מאחר ומועד החיוב הינו כאשר רואה החשבון מחשב את הריבית הרעיונית לעניין מס הכנסה בחישוב שנתי (נניח ב-31/12/2012), מועד החיוב יחול ב-31/12/2012 וזאת בגין כל הריבית שנצברה עד ל-31/12/2012. בנוגע לעסקה הנ"ל יוטל מס ערך מוסף בשיעור של 17%.
10. הוצאת חשבונית
ככלל, ניתן להוציא חשבונית מס לפני המועד הקבוע עפ"י החוק. יחד עם זאת, אין בכך כדי לשנות את שיעור המס אשר יחול על העסקה במועד הקבוע עפ"י החוק.
לפיכך, במקרים בהם הוציא המוכר חשבונית לפני המועד הקבוע בחוק, ושילם את סכום המע"מ בשיעור של 16%, בעוד שמועד מסירת הטובין, מתן השירות ו/או קבלת התמורה (לפי העניין) יחול לאחר ה-1/9/2012, על המוכר להוציא חשבונית משלימה לפי השיעור החדש ולדווח על ההפרש בהתאם.
למען הסר ספק יובהר כי המועד הרלוונטי לעניין שיעור המס הינו מועד החיוב במס כפי שנקבע בחוק, ולא המועד להוצאת החשבונית.
לפי הוראות סעיף 47 לחוק, אם חשבונית מס נוגעת לעסקאות החייבות בשיעורי מס שונים, יש לרשום את שיעורי המס השונים, כל סוג בנפרד. עם זאת מוצע לעוסק להוציא בנפרד חשבונית מס על השיעור הישן ובנפרד על השיעור החדש.
ביחס לעסקאות שהחיוב במס לגביהן הוא על בסיס מזומן, לגבי עוסקים הרשאים להוציא חשבונית מס שבה צוין כי המסמך יהווה חשבונית מס רק לאחר התשלום בפועל ע"י מקבלה (בהתאם לתנאים הקבועים בהוראות תאמ"ו מס' 66.610), ככל שהתשלום ישולם לאחר ה-1/9/2012, יחויב העוסק בתשלום מע"מ בשיעור 17% על העסקה ועליו לתקן את חשבונית המס שהוצאה ללקוח.
11. הודעת זיכוי
הודעת זיכוי אינה באה אלא לתקן ו/או לבטל חשבונית שהוצאה קודם לכן.
אי לכך, הודעת זיכוי הבאה לתקן, לשנות או לבטל חיוב במע"מ שהוטל בעבר בשיעור של 16%, תוצא אף היא בשיעור של 16%, גם אם הודעת הזיכוי תוצא לאחר ה-1/9/2012.
12. שיעור המס שנקבע בין הצדדים - הכללים הרלוונטיים:
1) מקום שלא נקבע בין הצדדים אם מחיר העסקה כולל מע"מ או לא, יש להתייחס למחיר העסקה ככולל מע"מ.
2) בהתאם לסעיף 6 לחוק מע"מ, רשאי עוסק לדרוש מהקונה לשלם את סכום המע"מ אשר התווסף לעסקה כתוצאה משינוי שיעור המס, אלא אם כן נקבע אחרת בהסכם שנחתם בין המוכר לקונה או בכל דין אחר הדן בפיקוח על המחירים.
3) להשלמת התמונה יובהר כי עפ"י סעיף 21 לחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, חייב עוסק המוכר מצרך לצרכן להציג על גבי המצרך או על גבי אריזתו את מחיר המצרך, מחיר אשר יכלול, בין היתר, גם את מרכיב המע"מ.
בהתאם לסעיף 21(ג)(3) לחוק הנ"ל, רשאי המוכר, במשך שבעה ימים מיום שהועלה שיעור המע"מ, שלא לכלול במחיר שהוצג את שיעור ההגדלה, בתנאי שצוין באופן בולט במקום העסק כי המחירים אינם כוללים את שיעור המס המוגדל.
למען הסר ספק יובהר כי על מכירה של טובין כאמור שמועד החיוב במס לגביהם הוא עם מסירתם לקונה, שיעור המס שיחול הוא 17% ככל שמסירת הטובין התבצעה לאחר ה-1/9/2012.
הכותב - עורך הירחון "ידע למידע" ומרכז תחום המסים בחברת "חשבים ה.פ.ס מידע עסקי בע"מ"

- 1.יורם 15/08/2012 18:32הגב לתגובה זוהסוחרים וכל מי שעוסק יעלה מחירים . הפסיכולוגיה תשפיע על כל המשק. תכניסו חסכונות להצמדדה למדד בבנקים. חפש תכנית חסכון והצמד כמה שאתה יכול למדד. לא יותר מדי בגלל האיודאות שיש בעולם. אפשר גם להצמיד לדולר עד נובמבר - הבחירות בארה"ב. קומבינה מדד- דולר - חפש. כדאי לקחת ריבית נמוכה בתנאי שיש הצמדה. הזהר מהבורסה - רק סולידי.

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים
בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים
לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש.
"לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.
וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש.
פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?
- המפקח על הבנקים: “השוק השתנה מאז רפורמת בכר - נדרש עדכון רגולטורי”
- בקרוב: מוקד הונאות טלפוני 24/7 בכל הבנקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר
גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד
אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.
"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"
בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.
לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.
שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- גנץ לאחר סערת ברדוגו: "אין מקום לתחנה צבאית בישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ
לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.
