ארבעה ניגשו למכרז למנהל הטלוויזיה: ועדת המכרזים החליטה על מכרז חיצוני
ועדת המכרזים של רשות השידור, החליטה להפוך את המכרז לתפקיד מנהל הטלוויזיה גם למכרז חיצוני. כך הוחלט בסיום יום הראיונות שקיימה הערב (יום א') בתל אביב, במסגרתו הופיעו בפניה עובדי הרשות שהתמודדו לתפקיד.
8 בכירים ברשות התעניינו בתפקיד, בהם מ"מ מנהל הטלוויזיה היוצא מושון מצליח שהודח לאחרונה מהתפקיד, אולם בסופו של דבר הגיעו לראיונות עורך 'יומן' משה נסטלבאום; המנהל בפועל של מחלקת התכניות בערוץ 1 יצחק זוננשיין; מנהל מחלקת הספורט בערוץ 1 אורי לוי, ומנהל מחלקת התעודה בערוץ 1 איתי לנדסברג.
בתום הראיונות, החליטו חברי הוועדה לצאת למכרז חיצוני במסגרתו גם עובדי הרשות יוכלו להגיש את מועמדותם. לדברי גורם בוועדה, "המועמדים שהגישו מועמדותם ראויים, אבל לא צריך להיחפז עם ההחלטה, ואפשר גם לבדוק אופציות נוספות".
- 8.קומבינטור 29/08/2011 16:24הגב לתגובה זוהלך הזרזיר אצל העורב
- 7.לדני זקן. הקומבינה שלך ושל גילת שקופה לגמרי (ל"ת)זליג 29/08/2011 16:24הגב לתגובה זו
- 6.אמיר גילת אני ומרגול קובעים כל דבר ברשות (ל"ת)דומרני 29/08/2011 14:04הגב לתגובה זו
- 5.איתי לנדסברג הוא האיש הנכון !!! (ל"ת)רועי 29/08/2011 11:36הגב לתגובה זו
- 4.חאפז אל אסאד 29/08/2011 00:45הגב לתגובה זומה פתאום להיחפז? תמתינו תחכו..הזמן יעבור...שנה ועוד שנה...תמנו את שקלאר או את דומיו...אל תחליטו...אל תיחפזו...אפשר גם כמה שנים בלי ועד מנהל ובלי מליאה...גם בלי יור ומנכל...רק אל תיחפזו - ככה תצא לכם טלוויזיה בובה...רייטינג בשמיים..לכם ולחאפז אל אסאד
- 3.מיקי מירו 28/08/2011 23:55הגב לתגובה זוהעיקר את המכרז למנהל הרדיו עשו מהר ולא ביקשו להוציא את זה למועדים חיצוניים כאילו מיקי מירו הוא המנהל הכי מוכשר עלי אדמות!!! איזו שחיתות!!! לרדיו בחרו את המנהל הכי אפס (זירו)
- 2.איך איך הכל רקוב?? ועדות מכרזים מבויימות.רקב! (ל"ת)נאה 28/08/2011 23:09הגב לתגובה זו
- העיקר שהביאו את א.גילת שיסדר את כל הקומבינות (ל"ת)אחד מבחוץ 29/08/2011 14:03הגב לתגובה זו
- 1.אחד שיודע 28/08/2011 21:58הגב לתגובה זוקומבינה שקופה!!!
- דני זקן אשף הקומבינות! נחש בקש!!! (ל"ת)רמי 28/08/2011 23:18הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".