בלעדי

לא אפקטיבי? 'מסמסים-נעלמים' יורד - בהוראת יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים

אוריאל לין, יו"ר הרשות אומר לאייס: "הגעתי למסקנה ששבוע ימים זה מספיק. אנחנו צריכים לעשות שימוש נכון בתקציב ולא לתת בילד-אפ לאנשי הקריאייטיב"
משה בנימין |

אלפי ישראלים ובתי אב נחשפו בשבוע האחרון לקמפין החדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תחת הקונספט 'מסמסים-נעלמים' כחלק מהתפיסה המיתוגית החדשה - 'חושבים חיים' של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

היום נודע לאייס כי רגע לפני שהקהל מספיק לעבד את המסר, הקמפיין הפרסומי שעלה בטלוויזיה ייפסק באמצע ויורד מהאוויר לאחר שבוע בלבד, למרות שהיה אמור להיות באוויר עוד כעשרה ימים, וזאת בהוראת היו"ר אוריאל לין.

לאייס נודע היום (שני) כי מר אוריאל לין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות החליט ל'סגור את הברז' על קמפיין הטלוויזיה של 'מסמסים-נעלמים' ולהוריד אותו מהאוויר. לטענת גורמים הקשורים בקמפיין לין מפקפק באפקטיביות הסרטון ואינו שלם עם העובדה שלשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) שעמדה מאחורי הקמפיין היא גם זו שבודקת אותו במחקרי מודעות ותגובות בקהל.

אוריאל לין הגיב לטענות ומסר לאייס: "נתתי הנחייה להפסיק את הקמפיין משום שהגעתי למסקנה ששבוע ימים זה מספיק. למרות שאני חושב שהקמפיין מוצלח מאוד אנחנו צריכים לעשות שימוש נכון בתקציבי הרשות שאינם בלתי נדלים ולהפנותם לפעילויות אכיפה עם שינוי במשקולות של חלוקת התקציב. כל פעילות הסברה חייבת להיות מלווית באכיפה על מנת שיושגו מטרותיה".

לגבי השינוי הפתאומי בתכנון המדיה וחשיבות החשיפה בטלוויזיה, אומר לין: "היה תכנון שהשתנה לאחר שהחלטנו ששבוע זה מספיק. תוך זמן קצר תהיה לנו תכנית מגובשת בנושא. עם כל הכבוד לקריאייטיב, יש לרשות מטרות חשובות והיא לא נועדה לתת 'בילד-אפ' לאנשי הקריאייטיב".

לגבי הטענות כי סיבת ההורדה היא דעתו של לין שהקמפיין אינו אפקטיבי אומר היו"ר: "יכול להיות אולי שאני הייתי מודד את הקמפיין בכלים אחרים ומוצא שהוא אפקטיבי יותר או פחות אבל זה לא משנה, אישרנו אותו ובשלב הזה הגענו למסקנה שאין צורך ביותר משבוע".

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרו בנוסף לאייס: "עו"ד אוריאל לין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יזם את קמפיין היסח הדעת של הרשות בתכנית העיבוי לשדרוג הבטיחות בדרכים בשנת 2010. מחקרים בעולם המתייחסים לשינוי התנהגותי בקרב משתמשי דרך, מצביעים על כך שכל פעולת הסברה בנושא בטיחות בדרכים חייבת להיות מלווה בפעילות אכיפה משלימה. מאחר ובימים אלו יבצע אגף התנועה במשטרת ישראל מבצעים מיוחדים וממוקדים בנושאים אחרים (הולכי רגל לדוגמא) , הנחה יו"ר הרשות לשמר את המקורות התקציביים של הרשות בפעילות הסברה משלימה למבצעי אגף התנועה ובמקביל הורה על הורדת הקמפיין".

מאגף הדוברות של משרד ההסברה והתפוצות המטפלים גם בלפ"ם אומרים לאייס: "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא לקוח של לפ"ם ואם היא החליטה להוריד את הקמפיין לנו אין מה להגיד בעניין חוץ מלכבד את ההחלטה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה