ה'לייט נייט' של אובראיין חוזרת למסך; מחירי הפרסומות קרובים ללנו ולטרמן

המגיש הג'ינג'י שסיים ב-NBC באקורדים צורמים יעלה בנובמבר את תוכניתו מחדש בכבלים; ספוט פרסומת ב'לייט-נייט' מתקרב למחירי ג'י לנו ולטרמן
משה בנימין |

מגיש הטלוויזיה, הקומיקאי והכותב קונאן אוברייאן חוזר למסך בנובמבר. אוברייאן הג'ינג'י בעל ההומור הייחודי שלפעמים לא מתאים לאמריקה השמרנית יעלה את תוכניתו בכבלים, ברשת TBS לאחר הפרידה הסוערת מ-NBC.

אוברייאן ינסה לערער מחדש את מעמדם של יקיר אמריקה המתונה, ג'יי לנו והמגיש השלישי המוביל דיוויד לטרמן בקרב על הלייט-נייט הכי מוצלח ואהוד באמריקה. הדרך היחידה לעשות זאת מעבר לתוכן היא כמובן התחרות במחירי הספוטים לפרסומות במהלך התוכנית. לנו ולטרמן משודרים בברודקאסט, שידור כלל ארצי לעומת אוברייאן שישדר את תוכניתו החדשה בכבלים ומטבע הדברים יגיע לקהל מצומצם יותר משל מתחריו.

עם זאת, על-פי דיווחים בשוק המדיה בארה"ב, אוברייאן שתוכניתו היא ללא ספק זו שהכי מצפים לה כעת תצליח לקבל עבור ספוט פרסומת של 30 שניות מחירים שמתקרבים לאלו של לנו ולטרמן בשידור הארצי.

רשת טיים וורנר טורנר שמפעילה את TBS - רשת הכבלים בה יעלה אוברייאן את תוכניתו תדרוש עבור פרסומת של 30 שניות בין 30,000 ל-40,000 דולר. המחירים האלו כמובן גורמים לסוג של הרמת גבה בארה"ב שכן הם נעים באזורי המחיר של לנו ב-NBC ולטרמן ב-CBS.

למרות הציפיה הגבוהה לתוכניתו של אוברייאן, קל ופשוט זה לא הולך להיות. ב-TBS בונים אמנם על הקהל האדוק שהולך אחרי הג'ינג'י המופרע באשר יילך אך זוכרים כי מול אוברייאן ניצבים מגישים ותוכניות לא פחות אהודות, ביניהם לנו ולטרמן כמובן, ג'ון סטיוארט עם ה'דיילי שואו' ג'ימי קימל ועוד.

נתח הקהל בגילאי 18-49 אליו מכוונים בעיקר המפרסמים נתפס בעיקר על-ידי 'נייטליין' של ABC, 'לייט שואו' של CBS ו'טונייט שואו' של NBC. ב-TBS שתעלה את תוכניותו של אוברייאן הציגו למפרסמים נתונים לפיהם הרייטינג הצפוי לתוכנית יהיה זהה לזה של לטרמן וכ-15% פחות מזה של ג'יי לנו.

בשלב זה מוסכם על כל רוכשי המדיה כי תוכניתו של אוברייאן תפתח בעוצמה ותזכה לרייטינג גבוה בשבועות הראשונים ומחירי הפרסומות יהיו בהתאם אך הם מחכים לסביבות חודש ינואר כדי לדעת האם הרייטינג הגבוה יהיה עקבי והתוכנית אומצה על-ידי הקהל. לפי הדיווחים התוכנית מכרה עוד לפני עלייתה כמעט את כל זמן הפרסום לרבעון האחרון ומה שנשאר לרוכשים זה לבדוק האם הבטחת הרייטינג של הקומיקאי הכי מופרע בארה"ב תוכיח את עצמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה