ה'לייט נייט' של אובראיין חוזרת למסך; מחירי הפרסומות קרובים ללנו ולטרמן

המגיש הג'ינג'י שסיים ב-NBC באקורדים צורמים יעלה בנובמבר את תוכניתו מחדש בכבלים; ספוט פרסומת ב'לייט-נייט' מתקרב למחירי ג'י לנו ולטרמן
משה בנימין |

מגיש הטלוויזיה, הקומיקאי והכותב קונאן אוברייאן חוזר למסך בנובמבר. אוברייאן הג'ינג'י בעל ההומור הייחודי שלפעמים לא מתאים לאמריקה השמרנית יעלה את תוכניתו בכבלים, ברשת TBS לאחר הפרידה הסוערת מ-NBC.

אוברייאן ינסה לערער מחדש את מעמדם של יקיר אמריקה המתונה, ג'יי לנו והמגיש השלישי המוביל דיוויד לטרמן בקרב על הלייט-נייט הכי מוצלח ואהוד באמריקה. הדרך היחידה לעשות זאת מעבר לתוכן היא כמובן התחרות במחירי הספוטים לפרסומות במהלך התוכנית. לנו ולטרמן משודרים בברודקאסט, שידור כלל ארצי לעומת אוברייאן שישדר את תוכניתו החדשה בכבלים ומטבע הדברים יגיע לקהל מצומצם יותר משל מתחריו.

עם זאת, על-פי דיווחים בשוק המדיה בארה"ב, אוברייאן שתוכניתו היא ללא ספק זו שהכי מצפים לה כעת תצליח לקבל עבור ספוט פרסומת של 30 שניות מחירים שמתקרבים לאלו של לנו ולטרמן בשידור הארצי.

רשת טיים וורנר טורנר שמפעילה את TBS - רשת הכבלים בה יעלה אוברייאן את תוכניתו תדרוש עבור פרסומת של 30 שניות בין 30,000 ל-40,000 דולר. המחירים האלו כמובן גורמים לסוג של הרמת גבה בארה"ב שכן הם נעים באזורי המחיר של לנו ב-NBC ולטרמן ב-CBS.

למרות הציפיה הגבוהה לתוכניתו של אוברייאן, קל ופשוט זה לא הולך להיות. ב-TBS בונים אמנם על הקהל האדוק שהולך אחרי הג'ינג'י המופרע באשר יילך אך זוכרים כי מול אוברייאן ניצבים מגישים ותוכניות לא פחות אהודות, ביניהם לנו ולטרמן כמובן, ג'ון סטיוארט עם ה'דיילי שואו' ג'ימי קימל ועוד.

נתח הקהל בגילאי 18-49 אליו מכוונים בעיקר המפרסמים נתפס בעיקר על-ידי 'נייטליין' של ABC, 'לייט שואו' של CBS ו'טונייט שואו' של NBC. ב-TBS שתעלה את תוכניותו של אוברייאן הציגו למפרסמים נתונים לפיהם הרייטינג הצפוי לתוכנית יהיה זהה לזה של לטרמן וכ-15% פחות מזה של ג'יי לנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.