רמי לוי אחרי 300%: אפשר להתחיל לספור את הכסך במדרגות

אביחי ברכה, אנליסט במחלקת המחקר של רמקו, מכסה את מניית רמי לוי ומוריד המלצה מקניה חזקה לתשואת שוק
אביחי ברכה |

במחלקת המחקר של רמקו המלצנו על מניית רמי לוי מזה זמן רב בהמלצת 'קניה חזקה'. להלן מספר עדכונים לאחר הדוחות הכספים של החברה:

* תוצאות הרבעון השני היו מצוינות והפתיעו לטובה במיוחד בשורת הרווחיות התפעולית (7.7%).

* הרווחיות הגבוהה קוזזה בהוצאות מימון של 1.8 מיליון ₪ למרות שבמאזני החברה קופת מזומנים של 128 מיליון ₪ נטו.

* לחברה נכון למועד הדוח 16 סניפים ונראה כי החברה פועלת לפתוח מספר נוסף של סניפים בעתיד הקרוב.

* להערכתי גם בשנה הקרובה נראה צמיחה דו ספרתית גבוהה בעיקר בזכות פתיחת הסניפים.

* החברה עברה במהלך השנה ממדד היתר למדד ת"א 75 בין השאר בזכות העליות במחיר המניה וכמובן בזכות הגדלת החזקות הציבור ע"י מכירת חבילת מניות מבעל השליטה לבית ההשקעות פסגות.

סיבות להורדת ההמלצה:

* החברה מתומחרת לפי מכפיל 11 בקרוב לתוצאות החזויות השנה (בהמלצה הראשונה הייתה מתומחרת לפי מכפיל 5), מכפיל זה דומה למכפילים בהם מתומחרות מובילות השוק שופרסל וריבוע.

ברור לנו כי הצמיחה ושיעורי הרווחיות שונים בין החברות אולם גם הסיכון של חברה המפעילה כ- 16 סניפים לבין חברות המפעילות מעל 200 סניפים כ"א שונה גם כן.

* קשה להעריך האם החברה תצליח לשמור על אותם שיעורי רווחיות גם כאשר מספר הסניפים יגיע ל 20 ומעלה, לטענת מר רמי לוי החברה תצליח לשמור על שיעורי הרווחיות ואף לשפרם , אנו לא מזלזלים בהנחה זו ולא נופתע לגמרי אם יתברר הדבר כנכון אולם עדיין מעריכים כי פרמיית הסיכון עולה.

* מתחילת השנה עלה מחיר המניה ב-297%, מדד ת"א 75 לעומתו עלה ב- 117% בלבד. אנו סבורים כי גם אם תמשיך המניה לעלות יהיה קשה להגדיל את הפער מהמדד הרלוונטי וזהו זמן טוב למשוך חלק מהרווחים הגדולים בהשקעה.

* קופת המזומנים הגדולה של החברה אינה תורמת בתקופה הנוכחית (סביבת ריבית אפסית) לשורת הרווח הנקי .

סיכום

ההמלצה הראשונה הייתה מבוססת על צמיחה גבוהה, שיטות שיווק ייחודיות, לקיחת נתח שוק מהמתחרים ועוד, בנוסף לתופעות אלו (אשר כנראה ימשכו גם בשנת 2010) התמחור היה אטרקטיבי למדי, כיום לאחר עלית המניה ב-297% אנו סבורים כי הגיע זמן ליהנות מהרווחים או במילים אחרות להתחיל לספור את הכסף במדרגות.

חשוב לציין כי אנו לא חושבים שמחיר המניה נכון להיום הינו מנופח אלא מתומחר במחיר הוגן למדי. לפי התוצאות החזויות ב 2010 ומכפיל 11 החברה נסחרת בדיסקאונט של כ 7% .

חשוב לזכור כי מדובר בחברה קטנה יחסית כאשר בחברות בסדר גודל כזה נדרוש בד"כ אפ-סייד משמעותי יותר.

ההמלצה החדשה היא תשואת שוק במחיר יעד של 76.5 ש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%

הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון השנתי של 2025

מנדי הניג |
נושאים בכתבה החשב הכללי באוצר

הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.

התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.

מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.

לצד זאת, הוצאות הממשלה עלו בקצב מתון בהרבה. מתחילת השנה הגיע היקף ההוצאות ל-578 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% בלבד בהשוואה ל-2024. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-3.5%, והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-2%. הגידול המתון משקף שילוב בין ריסון יחסי בהוצאות השוטפות לבין התזמון של העברות חד-פעמיות ורכישות ביטחוניות לאורך השנה.

מרכיב מרכזי בדו"ח נוגע להוצאות המלחמה. לפי אומדן החשכ"ל, הוצאות המלחמה ברוטו בשנת 2025 עומדות על 85.3 מיליארד שקל. מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023 מסתכם היקף ההוצאה המצטבר ב-226.9 מיליארד שקל, כולל 8.3 מיליארד שקל מקרן הפיצויים, מתוכם 3.8 מיליארד שקל בגין נזק ישיר. בנוסף נכללות בדו"ח הוצאות ביטחוניות שמומנו מסיוע אמריקאי והוצאות במסגרת תכנית "תקומה".