רמי לוי אחרי 300%: אפשר להתחיל לספור את הכסך במדרגות

אביחי ברכה, אנליסט במחלקת המחקר של רמקו, מכסה את מניית רמי לוי ומוריד המלצה מקניה חזקה לתשואת שוק
אביחי ברכה |

במחלקת המחקר של רמקו המלצנו על מניית רמי לוי מזה זמן רב בהמלצת 'קניה חזקה'. להלן מספר עדכונים לאחר הדוחות הכספים של החברה:

* תוצאות הרבעון השני היו מצוינות והפתיעו לטובה במיוחד בשורת הרווחיות התפעולית (7.7%).

* הרווחיות הגבוהה קוזזה בהוצאות מימון של 1.8 מיליון ₪ למרות שבמאזני החברה קופת מזומנים של 128 מיליון ₪ נטו.

* לחברה נכון למועד הדוח 16 סניפים ונראה כי החברה פועלת לפתוח מספר נוסף של סניפים בעתיד הקרוב.

* להערכתי גם בשנה הקרובה נראה צמיחה דו ספרתית גבוהה בעיקר בזכות פתיחת הסניפים.

* החברה עברה במהלך השנה ממדד היתר למדד ת"א 75 בין השאר בזכות העליות במחיר המניה וכמובן בזכות הגדלת החזקות הציבור ע"י מכירת חבילת מניות מבעל השליטה לבית ההשקעות פסגות.

סיבות להורדת ההמלצה:

* החברה מתומחרת לפי מכפיל 11 בקרוב לתוצאות החזויות השנה (בהמלצה הראשונה הייתה מתומחרת לפי מכפיל 5), מכפיל זה דומה למכפילים בהם מתומחרות מובילות השוק שופרסל וריבוע.

ברור לנו כי הצמיחה ושיעורי הרווחיות שונים בין החברות אולם גם הסיכון של חברה המפעילה כ- 16 סניפים לבין חברות המפעילות מעל 200 סניפים כ"א שונה גם כן.

* קשה להעריך האם החברה תצליח לשמור על אותם שיעורי רווחיות גם כאשר מספר הסניפים יגיע ל 20 ומעלה, לטענת מר רמי לוי החברה תצליח לשמור על שיעורי הרווחיות ואף לשפרם , אנו לא מזלזלים בהנחה זו ולא נופתע לגמרי אם יתברר הדבר כנכון אולם עדיין מעריכים כי פרמיית הסיכון עולה.

* מתחילת השנה עלה מחיר המניה ב-297%, מדד ת"א 75 לעומתו עלה ב- 117% בלבד. אנו סבורים כי גם אם תמשיך המניה לעלות יהיה קשה להגדיל את הפער מהמדד הרלוונטי וזהו זמן טוב למשוך חלק מהרווחים הגדולים בהשקעה.

* קופת המזומנים הגדולה של החברה אינה תורמת בתקופה הנוכחית (סביבת ריבית אפסית) לשורת הרווח הנקי .

סיכום

ההמלצה הראשונה הייתה מבוססת על צמיחה גבוהה, שיטות שיווק ייחודיות, לקיחת נתח שוק מהמתחרים ועוד, בנוסף לתופעות אלו (אשר כנראה ימשכו גם בשנת 2010) התמחור היה אטרקטיבי למדי, כיום לאחר עלית המניה ב-297% אנו סבורים כי הגיע זמן ליהנות מהרווחים או במילים אחרות להתחיל לספור את הכסף במדרגות.

חשוב לציין כי אנו לא חושבים שמחיר המניה נכון להיום הינו מנופח אלא מתומחר במחיר הוגן למדי. לפי התוצאות החזויות ב 2010 ומכפיל 11 החברה נסחרת בדיסקאונט של כ 7% .

חשוב לזכור כי מדובר בחברה קטנה יחסית כאשר בחברות בסדר גודל כזה נדרוש בד"כ אפ-סייד משמעותי יותר.

ההמלצה החדשה היא תשואת שוק במחיר יעד של 76.5 ש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.