מדד ביטחון הצרכן בגרמניה הפתיע לחיוב: המדדים באירופה מנסים לתקן את הירידות
מדדי אירופה רושמים ירידות שערים קלות עם הפתיחה, זאת על רקע החוזים האדומים בוול סטריט המצביעים על פתיחה חיובית של המסחר בארה"ב. מדד ביטחון הצרכנים בגרמניה הפתיע לחיוב ומשפר במעט את הסנטימנט השלילי הנרשם כרגע במדדי היבשת, כאשר מניית Vodafone Group ומניית Telecom Italia רושמות עליות שערים עם הפתיחה.
המדד החודשי של ביטחון הצרכן בגרמניה עלה לרמה של 104.8 נקודות והכה בכך את תחזיות האנליסטים שעמדו על 103.5 נקודות, זאת בהשוואה לרמה של 104.1 נקודות בחודש פברואר השנה.
מדד הדאקס הגרמני רושם ירידה מינורית של 0.12%, המהווה התחזקות קלה לעומת הירידות בהן נסחר עם פתיחת המסחר, מדד הקאק הצרפתי מאבד 0.26%, מדד הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.5% ומדד ציריך השוויצרי נחלש ב-0.37%.
מניות במרכז
מניית Vodafone, חברת הטלפונים הניידים הגדולה בעולם, רשמה עלייה של 2.6% ומניית Telecom Italia מטפסת ב-2% לאחר זינוק של 11% אותו רשמה אתמול.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
