הצרפתים מודאגים מהאינפלציה: מדד אמון הצרכנים בצרפת נפל לשפל היסטורי
עדות נוספת למשבר הכלכלי באירופה הגיעה היום מכיוון צרפת, כאשר מדד אמון הצרכנים במדינה נפל לשפל היסטורי בעוד האינפלציה הגבוהה מכבידה על כוח הקנייה של הצרפתים.
קריאת המדד עמדה על (35-) נקודות בפברואר, לעומת (34-) נקודות בינואר. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר של המדד מאז פורסם לראשונה ב-1987. קונצנזוס תחזיות האנליסטים ציפה כי המדד בפברואר יוותר ללא שינוי מרמתו בינואר.
"אין שום סיבה לשיפור בסנטימנט הצרכנים כיוון שהעלייה באינפלציה מגבירה את הלחצים על משקי הבית", אמר ז'אן-כריסטוף קפה, כלכלן בבית ההשקעות Natixis.
נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אשר הבטיח בקמפיין הבחירות שלו להעלות את רמת החיים בצרפת, מתמודד כעת עם תקופת שפל בכל הקשור לפופולאריות שלו כנשיא בקרב העם הצרפתי. סרקוזי נכנס לתפקידו בחודש מאי, והזינוק באינפלציה, שעמדה על 3.2% ב-12 החודשים האחרונים, מביאה את הצרפתים למחשבה כי סרקוזי לא יקיים את הבטחותיו.
למעלה מ-80% מאזרחי צרפת צופים ירידה בכוח הקנייה שלהם בשנה הקרובה, וזאת לעומת 59% שחשבו כך בחודש ינואר. כך עולה מסקר שערך מכון Ifop בפריז בקרב 977 נשאלים.