יובל בן זאב מוריד המלצה לאורמת: נוקב במחיר יעד של 56.5 שקל בלבד
בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה פירסם היום (ה') כי הוריד אתמול את המלצתו למניית אורמת ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" והוריד את מחיר היעד ל-56.5 שקל למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 63 שקל. מחיר היעד מהווה פרמיה של 3.7% למניה בלבד למחיר הסגירה אתמול בבורסה.
יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל, מציין בסקירה, כי לפני כחודש פירסמו בבית ההשקעות על כך שמאבק השליטה טרם הסתיים. אולם, זמן קצר לאחר מכן הופתעו בכלל מכך שמשפחת ברוניצקי רכשה כ-7% מהחברה בתמורה ל-560 מיליון שקל עם שער ממוצע של 61.8 שקל למניה והגדילה בכך את החזקותיה ל-35%.
להערכת בן זאב, כאשר הברוניצקים מחזיקים ב-35% וגזית ב-19% בלבד, נראה כי מאבק השליטה הסתיים אוין לקוות לפרמיה במחיר המניה המבוססת על מאבק.
בן זאב מוסיף, כי במרבית העדכונים במהלך השנה האחרונה הדגישו בכלל את הפוטנציאל העסקי הרב הקיים בתחום האנרגיה החליפית בכלל ובאנרגיה הגיאותרמית בפרט. במקביל הדגישו כי תוספת של 100 מגהווט לשנה מהווה לכאורה צמיחה יפה, אולם מדובר בגידול מתון בהתחשב בפוטנציאל הרב.
בעבודה מה-17.10 הדגישו בכלל כי כניסה אפשרית של משקיע חדש לאורמת עשוי להביא לנקיטת עמדה אגרסיבית יותר בדרך לניצול הפוטנציאל. בן זאב חושש כי סיום מאבק השליטה באורמת מקטין את האפשרות לשינוי הגישה.
בן זאב מציין, כי הערכות אורמת טכנולוגיות להכנסות בשנת 2007 עומדות על כ-275 מיליון דולר. בעבר העריכו המודלים החישוביים בכלל תחזית הכנסות של כ-330 מיליון דולר. הערכות אלה התבססו על תכנית הפיתוח של החברה להשלמת תחנות כח והמשך צמיחה במגזר המוצרים.
כעת סבורים בכלל, כי ההכנסות יהיו נמוכות משמעותית בגלל שתי סיבות: עיכוב קל בהשלמת ההקמה של תחנות כח ודחיית ההכנסות במגזר החשמל, ירידה חדה בצבר ההזמנות במגזר המוצרים וצפי לירידה בהכנסות המגזר, לפיכך מעריכים בכלל כי ההכנסות יהיו כ-300-310 מיליון דולר בלבד.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
