הנאסד"ק חצה את רף ה-2,200 נק': מגי'ק קופצת ב-15%
עם פתיחת חציו השני של יום המסחר הנוכחי, עברו המדדים של וול-סטריט להסחר בעליות שערים חדות. דיווחי מאקרו חיוביים מתחילת היום, כמו אווירה כללית טובה לקראת סיכום עונת הדוחות והתקוות לקראת מחצית שניה חזקה יותר, מביאים את המשקיעים לקבוע רמות שיא חדשות ב-2005.
מדד הנאסד"ק קופץ בשעה אחרונה ב-0.85%. המדד חצה את רמת ההתנגדות של 2,200 נקודות והוא נסחר כעת ב-2,212 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס שסבל אמש ממחירי הנפט עולה היום ב-54% לרמה של 10,681 נקודות.
מאקרו
כשעה לפני פתיחת המסחר פרסם הממשל האמריקני, כי הכנסות הצרכנים המקומיים עלו ביוני האחרון ב-0.5%, לעומת תחזית לעליה של 0.4%. בלבד. הוצאות הצרכנים גדלו בתקופה ב-0.8%, בהתאם לתחזיות.
הזמנות המפעלים עלו ביוני ב-15, בהתאם לתחזיות השוק. במאי נרשמה עליה חדה יותר של 3.6% בסעיף.
ישראליות
האנליסטים של CIBC חתכו היום את ההמלצה לאורבוטק ל"תשואת שוק", אך בו בעת העלו את מחיר היעד למניה ל-27 דולר. האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה-קליל סבורים, כי המניה הגיעה לשוויה הראוי ומעדיפים להמתין למימוש לצורך בניית האחזקה במניה. היום מתממשת המניה ב-1.3% לאחר שאמש זינקה ב-4.5% בעקבות הדוחות החיוביות ועגדכון התחזיות כלפי מעלה.
חברת התוכנה של קבוצת פורמולה, מג'יק, הודיעה היום על הסכם מסגרת של מיליוני שקלים עם ממשלת ישראל. ההסכם מסדיר, לתקופה של שלוש וחצי שנים, את נושא התחזוקה, השידרוג ותוספת רשיונות התוכנה של מג'יק עבור כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך. מניות מג'יק מזנקות ב-15.6%.
בית ההשקעות הישראלי, פסגות אופק, העלה את מחיר היעד של ליפמן ב-5 דולר ל-40 דולר ושימר עבורה המלצת "קניה". בגוף הפיננסי סבורים, כי תחזיות המשקיעים לגבי שיעור הצמיחה של השוק הרלוונטי לחברה ולחץ המחירים היו חריפים מידי יחסית למציאות ומעריך, כי השוק ימשיך לצמוח ובשיעורים גבוהים מבשנים קודמות. מניות ליפמן מוסיפות 1.96%.
מנכ"ל חברת התקשורת הסלולארית, פרטנר, עמיקם כהן מכר אתמול (שני) 341,666 ממניות החברה במחיר של 38.6 שקל למניה (בדומה למחיר הסגירה בתל אביב) ובהיקף כולל של 13.2 מיליון שקל. בשבוע שעבר עלו מניות החברה בכ-5% על רקע פרסום הדוחות. מניות פרטנר עולות היום 0.47%.
חברת הביוטכנולוגיה, קריקס, דווחה היום על התרחבות ההפסד הרבעוני. השורה התחתונה של החברה הסתכמה בהפסד של 5.95 מיליון דולר או 19 למניה לעומת הפסד של 3.2 מיליון דולר או 11 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש שעבר גייסה קריקס כ-75 מיליון דולר בנאסד"ק. למרות הדוחות עולה קריקס ב-0.5%.
טאואר הפתיעה היום את השוק לטובה. ההפסד התרחב אמנם אך פחות מהצפוי. הסתכם ב-47.2 מיליון דולר או 71 סנט למניה, כשבשווקים ציפו כי תציג הפסד גבוה יותר של 75 סנט למניה. הכנסות הרבעון צנחו ב-19% ל-27.2 מיליון דולא - מפספסות קלותא תתחזיות האנליסטים (27.6 מיליון דולר). טאואר יורדת ב-2.4%.
סינרון שתפרסם דוחות ביום חמישי הקרוב עולה ב-0.65% נוספים לאחר שאמש זינקה בכ-5%. נייס שתפרסם מחר יורדת ב-1.2% לאחר זינוק של 6.8% אמש. אלווריון שתפרסם מחר דוחות ועדכונים לאחר אזהרת הרווח בחודש שעבר יורדת ב-1.47%.
ארוטק דווחה היום על חוזה לאספקת שתי מערכות הדמיית נהיגה למארינס האמריקניים. שווי החוזה מוערך בכ-700 אלף דולרץ המניה מגיבה בעליה של 2.57%.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
