הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
כמה רכבים יש בישראל ל-1,000 איש, איזה צבעים של רכב הישראלים אוהבים ולמה שוק הרכב בטווח הבינוני ישתנה לחלוטין?
מספר כלי הרכב עלה בשנה שעברה ב-119 אלף והגיע ל-4.22 מיליון. כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). ב-2024 נרשמו לתנועה כמעט 400 אלף רכבים חדשים, אך כ-277.5 אלף כלי רכב ירדו מהכביש – כתוצאה מתאונות, גניבות או פשוט התיישנות.
רמת המינוע, כלומר מספר המכוניות לכל אלף תושבים, המשיכה לטפס גם היא – 421 רכבים לאלף תושבים לעומת 417 בשנה שעברה. לשם השוואה, בשנת 2000 המספר עמד על 284 בלבד. עם זאת, ישראל עדיין רחוקה מהרמות של מדינות מערביות כמו בריטניה (602 רכבים לאלף תושבים) או יפן (735). אבל צריך לזכור: משקי הבית כאן גדולים יותר, יש כאן יותר ילדים, והישראלים נוסעים יותר קילומטרים בכל רכב מאשר באירופה.
הגיל הממוצע של רכב - 7.7 שנים
הגיל הממוצע של הרכב בישראל ממשיך לעלות, ועמד בסוף 2024 על 7.7 שנים – לעומת 7.1 בלבד לפני שלוש שנים. זאת אינדיקציה לכך שחלק מהציבור כבר לא ממהר להחליף רכב חדש כל שנתיים-שלוש. לכאורה זה אומר יותר תקלות, פחות בטיחות ויותר זיהום. אבל זה לא בהכרח, זה תלוי בשמירה על הרכב, רכב של כמה שנים על הכביש הוא בהחלט רכב טוב ובטיחותי.
89% מהמכוניות הן לבנות, שחורות או אפורות. צבעים כמו כחול, אדום או ירוק כמעט ונכחדו מהכביש – רק 6.1% מהמכוניות שעלו על הכביש אשתקד לא היו באחד משלושת הצבעים הנפוצים. הצבע הלבן לבדו מהווה כמעט חצי מהמכוניות החדשות.
- שינויים בהסדרי התנועה באיילון - הנה החסימות הצפויות
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק 4.2% מהמכוניות הפרטיות בישראל חשמליות, כשהשיעור כמובן צפוי לגדול (ב-2024 כ-25% מהרכבים החדשים שנמסרו היו חדשים, בחודשים הראשונים של 2025 השיעור ירד ל-16%). לשם השוואה, רכבים היברידיים מהווים 11.2% מהמכוניות, בעוד 78% עדיין מונעים בבנזין. בצי הרכב הכבד התמונה שונה: כמעט כל המסחריות והמשאיות פועלות בדיזל – 94.4% מהן. גם רוב האוטובוסים עדיין מונעים בדיזל (87.5%), אם כי 8% כבר חשמליים ו-4.5% מונעים בגז דחוס.
חברות הליסינג, שבעבר היוו את עמוד השדרה של רכישות רכבים בישראל, אחראיות היום רק ל-32% מהרכישות החדשות. ברכבים חשמליים – נתח השוק שלהן אף נמוך יותר, ועומד על 11.5% בלבד. המשמעות: הציבור הפרטי קונה יותר רכבים – גם חשמליים – על חשבונן של חברות הציים.
נתון מעניין שבלט בדו״ח הוא ירידה במספר הרכבים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים: 3.5 רכבים לתאונה בשנת 2024, לעומת 3.9 בשנת 2023. זאת, אף שמספר הנפגעים הכולל דווקא עלה – מה שמרמז על תאונות חמורות יותר.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
אם נביט קדימה, אז יש כאן פרויקטים מאוד גדולים של המטרו והרכבת הקלה שאומנם מתעכבים אבל עשויים ליתר את החזקת שני רכבים לכל משפחה, ויש כאן אוכלוסיה גדולה במרכז שיכולה להסתדר עם אוטובוסים ורכבות. יש גם תחליפים לסופ"ש של השכרת רכבים נקודתית-יומית, כך שהחזקת הרכב היקרה עשויה להתחלף באפשרויות אחרות. זה ישפיע על היחס של הרכבים למספר התושבים וזה עשוי להשפיע על הפקקים לטובה. אבל המהפכה הגדולה תהיה הרכבים האוטנומיים והרובוטקסי.
זה יקרה, השאלה רק איך ומתי. כשזה יקרה וזה יכול להיות 3, 5,10 שנים מהיום, הצורך ברכבים ייפחת. יהיו רכבים אוטנומיים שבעצם ישמש את הבעלים שלהם ולאחר מכן ישמשו כמומניות להסעת אחרים. זה יוביל להפחתה דרמטית בכמויות הרכב וגם הפקקים, כשבמקביל גם התחבורה הציבורית תהיה חכמה יותר ואוטנומית. נכון, זה לא מחר בבוקר, אבל זה כבר קורה במספר מקומות בעולם - סין, ערים בארה"ב, ארצוןת סקנדינביה וזה הדבר הבא.
- 3.בגוש דן נסיעה ברכב פרטי הפכה לסיוט ונהגים מנרמלים את הסיוט (ל"ת)אנונימי 07/05/2025 21:15הגב לתגובה זו
- 2.הפתעה 30/04/2025 10:59הגב לתגובה זובשנים הקרובות....הבעיה תחריףויהיה קשה לצאת מהחנייה לרחוב הפקוקשלא נדבר על נסיעה לעיר אחרת
- 1.אנונימי 30/04/2025 10:21הגב לתגובה זוהיבואנים תקועים עם מלאי רכבים ענק שלא נמכר והלחץ גובר! עפי הערכה נרשמו בסוף שנת 2024 כ 50000 כלי רכב על שמות העובדים כיד 1 כדי להראות מכירות ברבעון הראשון שד 2025 המצב עוד יותר גרוע BOOM
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר
משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.
איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?
המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.
המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.
בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.
- החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
- בקרוב - כמות דוחות התנועה תזנק; מערכות חדשות יחליפו את המצלמות הקיימות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?
המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.
