הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
כמה רכבים יש בישראל ל-1,000 איש, איזה צבעים של רכב הישראלים אוהבים ולמה שוק הרכב בטווח הבינוני ישתנה לחלוטין?
מספר כלי הרכב עלה בשנה שעברה ב-119 אלף והגיע ל-4.22 מיליון. כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). ב-2024 נרשמו לתנועה כמעט 400 אלף רכבים חדשים, אך כ-277.5 אלף כלי רכב ירדו מהכביש – כתוצאה מתאונות, גניבות או פשוט התיישנות.
רמת המינוע, כלומר מספר המכוניות לכל אלף תושבים, המשיכה לטפס גם היא – 421 רכבים לאלף תושבים לעומת 417 בשנה שעברה. לשם השוואה, בשנת 2000 המספר עמד על 284 בלבד. עם זאת, ישראל עדיין רחוקה מהרמות של מדינות מערביות כמו בריטניה (602 רכבים לאלף תושבים) או יפן (735). אבל צריך לזכור: משקי הבית כאן גדולים יותר, יש כאן יותר ילדים, והישראלים נוסעים יותר קילומטרים בכל רכב מאשר באירופה.
הגיל הממוצע של רכב - 7.7 שנים
הגיל הממוצע של הרכב בישראל ממשיך לעלות, ועמד בסוף 2024 על 7.7 שנים – לעומת 7.1 בלבד לפני שלוש שנים. זאת אינדיקציה לכך שחלק מהציבור כבר לא ממהר להחליף רכב חדש כל שנתיים-שלוש. לכאורה זה אומר יותר תקלות, פחות בטיחות ויותר זיהום. אבל זה לא בהכרח, זה תלוי בשמירה על הרכב, רכב של כמה שנים על הכביש הוא בהחלט רכב טוב ובטיחותי.
89% מהמכוניות הן לבנות, שחורות או אפורות. צבעים כמו כחול, אדום או ירוק כמעט ונכחדו מהכביש – רק 6.1% מהמכוניות שעלו על הכביש אשתקד לא היו באחד משלושת הצבעים הנפוצים. הצבע הלבן לבדו מהווה כמעט חצי מהמכוניות החדשות.
- שינויים בהסדרי התנועה באיילון - הנה החסימות הצפויות
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק 4.2% מהמכוניות הפרטיות בישראל חשמליות, כשהשיעור כמובן צפוי לגדול (ב-2024 כ-25% מהרכבים החדשים שנמסרו היו חדשים, בחודשים הראשונים של 2025 השיעור ירד ל-16%). לשם השוואה, רכבים היברידיים מהווים 11.2% מהמכוניות, בעוד 78% עדיין מונעים בבנזין. בצי הרכב הכבד התמונה שונה: כמעט כל המסחריות והמשאיות פועלות בדיזל – 94.4% מהן. גם רוב האוטובוסים עדיין מונעים בדיזל (87.5%), אם כי 8% כבר חשמליים ו-4.5% מונעים בגז דחוס.
חברות הליסינג, שבעבר היוו את עמוד השדרה של רכישות רכבים בישראל, אחראיות היום רק ל-32% מהרכישות החדשות. ברכבים חשמליים – נתח השוק שלהן אף נמוך יותר, ועומד על 11.5% בלבד. המשמעות: הציבור הפרטי קונה יותר רכבים – גם חשמליים – על חשבונן של חברות הציים.
נתון מעניין שבלט בדו״ח הוא ירידה במספר הרכבים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים: 3.5 רכבים לתאונה בשנת 2024, לעומת 3.9 בשנת 2023. זאת, אף שמספר הנפגעים הכולל דווקא עלה – מה שמרמז על תאונות חמורות יותר.
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
אם נביט קדימה, אז יש כאן פרויקטים מאוד גדולים של המטרו והרכבת הקלה שאומנם מתעכבים אבל עשויים ליתר את החזקת שני רכבים לכל משפחה, ויש כאן אוכלוסיה גדולה במרכז שיכולה להסתדר עם אוטובוסים ורכבות. יש גם תחליפים לסופ"ש של השכרת רכבים נקודתית-יומית, כך שהחזקת הרכב היקרה עשויה להתחלף באפשרויות אחרות. זה ישפיע על היחס של הרכבים למספר התושבים וזה עשוי להשפיע על הפקקים לטובה. אבל המהפכה הגדולה תהיה הרכבים האוטנומיים והרובוטקסי.
זה יקרה, השאלה רק איך ומתי. כשזה יקרה וזה יכול להיות 3, 5,10 שנים מהיום, הצורך ברכבים ייפחת. יהיו רכבים אוטנומיים שבעצם ישמש את הבעלים שלהם ולאחר מכן ישמשו כמומניות להסעת אחרים. זה יוביל להפחתה דרמטית בכמויות הרכב וגם הפקקים, כשבמקביל גם התחבורה הציבורית תהיה חכמה יותר ואוטנומית. נכון, זה לא מחר בבוקר, אבל זה כבר קורה במספר מקומות בעולם - סין, ערים בארה"ב, ארצוןת סקנדינביה וזה הדבר הבא.
- 3.בגוש דן נסיעה ברכב פרטי הפכה לסיוט ונהגים מנרמלים את הסיוט (ל"ת)אנונימי 07/05/2025 21:15הגב לתגובה זו
- 2.הפתעה 30/04/2025 10:59הגב לתגובה זובשנים הקרובות....הבעיה תחריףויהיה קשה לצאת מהחנייה לרחוב הפקוקשלא נדבר על נסיעה לעיר אחרת
- 1.אנונימי 30/04/2025 10:21הגב לתגובה זוהיבואנים תקועים עם מלאי רכבים ענק שלא נמכר והלחץ גובר! עפי הערכה נרשמו בסוף שנת 2024 כ 50000 כלי רכב על שמות העובדים כיד 1 כדי להראות מכירות ברבעון הראשון שד 2025 המצב עוד יותר גרוע BOOM

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

