אריקה בי קיור מזנקת אחרי ששווייה קרס ל-60 מיליון שקל; מה הסיבה?
חברת אריקה בי-קיור, היצרנית והמשווקת של המכשיר בי קיור לייזר, המשמש לטיפול בכאבים באמצעות קרני לייזר, הונפקה בבורסה בחודש אוגוסט בשנה שעברה. החברה הוקמה בשנת 2007 ע"י מיקי שלוסר, שמחזיק 74% מהמניות שלה. בשנים 2018 – 2020 החברה הציגה עלייה עקבית ברווחים, ובשנת 2020 אף נרשם בה רווח נקי של 12 מיליון שקלים. אבל מאז התהפכו התוצאות. בתזמון מושלם, אריקה הנפיקה בשיא התוצאות, ומיד אחרי ההנפקה העסקים הלכו ודעכו. זה לא מקרי, הרבה חברות במקרה מנפיקות בשיא ומיד לאחר מכן נופלות בעסקים ובמחיר המניה. באריקה זה היה מאוד בולט.
בגיוס הוזרמו לחברה 88 מיליון דולר לפי שווי של שקל לפי שווי של 520 מיליון שקל אחרי הכסף. השווי אפילו הספיק לעלות ל-750 מיליון שקל ואז החלה נפילה, עד לכ-60 מיליון שקל. זאת נפילה של משבר אמון. השוק לא מאמין לחברה. דוחות חלשים-גרועים זה מכה והם דרמטיים למחיר המניה, אבל משבר אמון הוא קטסטרופה למניה. השוק סבור שעבדו עליו, וחיזוק לכך נמצא גם במכירה של בעל השליטה במקביל להנפקה של מניות בסכום של 20 מיליון שקל.
נפילה בעסקים=נפילה במניה
עוד במהלך 2021 בצעה החברה הפחתה של תחזיות הרווח שלה. בסוף השנה, היא סיימה עם הכנסות של 105 מיליון שקל, 5 מיליון מתחת לתחזיות המופחתות שלה. מה שפגע ברווחי החברה היו הירידות בהכנסות מצד אחד והעלייה בהוצאות השיווק מצד שני, שהגיעו לכדי 83 מיליון שקלים. את שנת 2021 סיימה החברה עם הפסד נקי של 9.7 מיליון שקלים.
למרות כל הניסיונות, ההידרדרות של החברה נמשכה גם אל תוך שנת 2022. במהלך המחצית הראשונה של השנה נרשם בה מספר גדול של התפטרויות. בין השאר התפטרו גם סמנכ"ל הכספים שלה וגם המנכ"ל.
- אריקה כרמל תשווק בבלעדיות את YA-MAN וצופה גידול של 20% במכירות
- אריקה ניפחה את הדוחות - רשות ניירות ערך גרמה לה לתקן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם צפי הרווחים לשנת 2022 איננו מזהיר. בתאריך 16 ביוני השנה, פרסמה החברה עדכון שלפיו תהיה ירידה של 28 מיליון שקלים בהכנסות. לפי הדיווח, ההפסד הצפוי לששת החודשים הראשונים יעמוד על 17 מיליון שקלים. לא לילד הזה פיללו המשקיעים. ואז נפלה המניה משווי של כ-130-140 מיליון שקל לכ-60 מיליון שקל, והיום היא כאמור נוסקת לשווי של כ-120 מיליון שקל - 100% ביומיים.
- 1.לרון 12/07/2022 10:42הגב לתגובה זומתי יבו היפוך אמיתי בשווקים? אריקה זו ההוכחה ,כשהמחירים יהיו נמוכים מספיק בלי קשר לאינפלציה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל
ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83% מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות
הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים
בישראל וביוון.
למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.
מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.
בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.
- ישראל קנדה מכרה דירות ב-1.33 מיליארד שקל; מחיר ממוצע לדירה - 6.1 מיליון שקל
- הבעת אמון של הפניקס בקנדה גלובל; המניה עולה בכ-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.
