אייזיק דבח
צילום: פורום דב לאוטמן
דוחות

דלתא: למרות רבעון חלש יחסית, תחזית טובה להמשך השנה

חברת מוצרי ההלבשה הציגה אמנם שיפור בשורה העליונה והתחתונה ביחס לרבעון המקביל, אך תוצאות הרבעון נותרו נמוכות מהממוצע של הרבעונים האחרונים; מנגד, החברה צופה לסיים את 2022 עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר, לצד רווח של 141 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת דלתא העוסקת בפיתוח ומכירה של מוצרי הלבשה מדווחת על גידול בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הראשון של 2021 ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך על ירידה ביחס לרבעונים האחרונים. מנגד, החברה מאשררת את התחזיות שלה לשנה כולה אותה היא צופה כי תסיים עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר (אמצע הטווח), לצד רווח של 141 מיליון דולר (אמצע הטווח).

 

המכירות ברבעון הראשון עמדו על 483.9 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת 416.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על אף הצמיחה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מדובר בירידה ביחס לממוצע ההכנסות ברבעונים האחרונים.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של 18.9 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת 15.1 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. גם בסעיף זה, על אף הצמיחה מדובר בירידה ביחס לרבעונים החולפים.

ה-EBITDA המתואם גדל בכ-17% במהלך הרבעון לכ-42.6 מיליון דולר, לעומת 36.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נתוני הרבעונים האחרונים (2021)

תחזיות חזקות

על אף הדשדוש בתוצאות הרבעון, החברה מאשררת את התחזיות החזקות שפרסמה ברבעון הקודם. את שנת 2022 היא צופה לסיים עם הכנסות בטווח שבין 2.08-2.13 מיליארד דולר, המהווים צמיחה של 7%-9%. החברה מעריכה כי ה-EBITDA המתואם יעמוד בטווח שבין 312-322 מיליון דולר, המהווים צמיחה של 9%-12%. בשורה התחתונה היא צפויה להציג רווח נקי של 138-145 מיליון דולר המהווים צמיחה של 8%-15%.

שחיקה ברווחיות הגולמית

הרווח הגולמי עמד על 183.3 מיליון דולר (37.9% מהמכירות), עליה של 15% לעומת 159 מיליון דולר (38.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מעליה בעלויות שילוח וחומרי גלם, אשר קוזזה כמעט במלואה על ידי שיפור בתמהיל הלקוחות וברווחיות המפעלים.

 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-34.2 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה ל-28 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע מהגידול במכירות וממינוף ההוצאות התפעוליות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דלתא נסחרת בזול וצריכה לעלות 70 אחוז (ל"ת)
    איתן 15/05/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.