אייזיק דבח
צילום: פורום דב לאוטמן
דוחות

דלתא: למרות רבעון חלש יחסית, תחזית טובה להמשך השנה

חברת מוצרי ההלבשה הציגה אמנם שיפור בשורה העליונה והתחתונה ביחס לרבעון המקביל, אך תוצאות הרבעון נותרו נמוכות מהממוצע של הרבעונים האחרונים; מנגד, החברה צופה לסיים את 2022 עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר, לצד רווח של 141 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת דלתא העוסקת בפיתוח ומכירה של מוצרי הלבשה מדווחת על גידול בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הראשון של 2021 ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך על ירידה ביחס לרבעונים האחרונים. מנגד, החברה מאשררת את התחזיות שלה לשנה כולה אותה היא צופה כי תסיים עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר (אמצע הטווח), לצד רווח של 141 מיליון דולר (אמצע הטווח).

 

המכירות ברבעון הראשון עמדו על 483.9 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת 416.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על אף הצמיחה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מדובר בירידה ביחס לממוצע ההכנסות ברבעונים האחרונים.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של 18.9 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת 15.1 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. גם בסעיף זה, על אף הצמיחה מדובר בירידה ביחס לרבעונים החולפים.

ה-EBITDA המתואם גדל בכ-17% במהלך הרבעון לכ-42.6 מיליון דולר, לעומת 36.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נתוני הרבעונים האחרונים (2021)

תחזיות חזקות

על אף הדשדוש בתוצאות הרבעון, החברה מאשררת את התחזיות החזקות שפרסמה ברבעון הקודם. את שנת 2022 היא צופה לסיים עם הכנסות בטווח שבין 2.08-2.13 מיליארד דולר, המהווים צמיחה של 7%-9%. החברה מעריכה כי ה-EBITDA המתואם יעמוד בטווח שבין 312-322 מיליון דולר, המהווים צמיחה של 9%-12%. בשורה התחתונה היא צפויה להציג רווח נקי של 138-145 מיליון דולר המהווים צמיחה של 8%-15%.

שחיקה ברווחיות הגולמית

הרווח הגולמי עמד על 183.3 מיליון דולר (37.9% מהמכירות), עליה של 15% לעומת 159 מיליון דולר (38.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מעליה בעלויות שילוח וחומרי גלם, אשר קוזזה כמעט במלואה על ידי שיפור בתמהיל הלקוחות וברווחיות המפעלים.

 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-34.2 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה ל-28 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע מהגידול במכירות וממינוף ההוצאות התפעוליות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דלתא נסחרת בזול וצריכה לעלות 70 אחוז (ל"ת)
    איתן 15/05/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים