עוד רכישה לכלל ביטוח: רוכשת 30% ממניות סוכנות ביטוח ב-18 מיליון שקל
מדובר על סוכנות הביטוח ניוקום. האם כלל ביטוח רוכשת סוכנות כדי לשווק את המוצרים שלה בעדיפות גבוהה?
לאחר רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX ב-2.47 מיליארד שקל, רכישה של נתח בסוכנות ביטוח קטנה זה פכים קטנים עבור כלל עסקי ביטוח -2.08% אבל בכל מקרה החברה מדווחת כי תרכוש 30% ממניות ניוקום, סוכנות לביטוח, תמורת 18.2 מיליון שקל. לכלל תהיה אופציה לרכישה של עד 100% ממניות הסוכנות. עוד סוכם במסגרת העסקה, כי המוכרים ימשיכו לנהל את הסוכנות 5 שנים לפחות עם אופציה של כלל להארכת הסכם העסקה ב-5 שנים נוספות.
ניוקום, היא סוכנות לביטוח שהוקמה ב-2004 והיא בבעלות עזי שבתאי וירון תבור. הסוכנות פועלת בשיווק מוצרי ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים ומוצרי חיסכון פנסיוניים ופיננסים. בפועל, כלל רוכשת סוכנות לביטוח כדי לשווק את המוצרים שלה בעדיפות על פני אחרים?
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים אמר בעקבות הרכישה: "מדובר בסוכנות ביטוח מובילה ואיכותית, ואנו בטוחים שההשקעה שלנו בסוכנות תסייע לצמיחתה, לטובת כל מחזיקי העניין".
עזי שבתאי וירון תבור, שותפים בניוקום, ציינו: "אנו מאמינים כי החיבור לקבוצה יוביל להישגים משמעותיים ולהמשך התפתחות והתעצמות בכל הזירות והכל לטובת רווחת הלקוחות, סוכני ועובדי הסוכנות".
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר כי לפני כחודשיים יצאה כלל בגיוס הון של כחצי מיליארד שקל שעורר סערה סביב ניסיון ההשתלטות של אלפרד אקירוב, כשחלק מהטענות היו שמטרות ההנפקה לא ברורות. רכישת MAX מראה כי אולי יש תועלת ממשית לאותו גיוס.
ומה אומרים הדוחות הכספיים?
בדוחותיה האחרונים דיווחה כלל כי הכנסות הרבעון צמחו 63% ל-8 מיליארד; הנכסים המנוהלים עלו 21%. חברת הביטוח סגרה את השנה עם נכסים בהיקף 286 מיליארד ש; הרווח הרבעוני ירד מ-682 מ' (נתון חריג לטובה בזמנו בהשפעת הפוליסות המשתתפות ברווחים) ל-395 מ' הפעם, וייצג תשואה להון של 21.6% - נתון גבוה. "לכלל הצמיחה הגבוהה בענף והיא אורגנית" אמר מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה בראיון לבזיפורטל בעקבות הדוחות. "נחפש מיזוגים ורכישות. בכלל אין עדיין בית השקעות. רכישת עוד סוכנויות יביאו ליעילות תפעולית - עם רפורמת הסוכן האובייקטיבי אין לנו בעיה"; "כדי להפוך את המצוינות למסורת צריך יציבות" - אמר במסר שאולי הופנה לבעלי המניות היה ואקירוב יהפוך לבעל הבית החדש.
- 1.יעל ד 28/04/2022 02:06הגב לתגובה זואיזה תותח יורם הזה
- יורם דנוך 13/05/2022 01:55הגב לתגובה זוהיורם הזה הוא לא יורם בכלל

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
