די.אן.איי מנסה שוב להנפיק לברק רוזן; המניה מזנקת - חבל הצלה?
מניית די.אן.איי ביומד מזנקת בכ-20% לאחר שהחברה דיווחה על כוונתה להנפיק מניות לברק רוזן ולשותפו אסי טוכמאייר לפי מחיר של 30 אגורות למניה ובהיקף כספי של 17 מיליון שקל (64.7% מהחברה), בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות כמובן. ההצעה באה, לאחר שבשבוע שעבר דחתה אסיפת בעלי המניות של החברה הנפקה אפשרית לברק רוזן ועוד קבוצת משקיעים.
מה ההבדל בין ההנפקה שלא אושרה לפני שבוע להנפקה הזו? מבחינת המחיר למניה אין הבדל, אך כמות המניות שיוקצו קטנה יותר – ובניגוד להנפקה הקודמת שבה היו צפויים להשתתף מספר משקיעים נוספים חוץ מברק רוזן ואסי טוכמאייר (כמו בתי ההשקעות מור, מיטב דש ואקסלנס) בהנפקה הזו משתתפים רק ברק רוזן ואסי טוכמאייר.
ההנפקה בשבוע שעבר נפלה על חודו של קולו של צחי סולטן, המחזיק בכ-8.11% ממניות החברה והצביע באסיפה לאישור ההנפקה "נמנע". הדבר המוזר הוא שבעוד שעל אישור ההנפקה הוא הצביע נמנע, על תשלום העמלה לאיפקס הנפקות בגין ההנפקה הוא הצביע בעד (איפקס כמובן לא יקבלו את העמלה שכן ההצבעה על התשלום עמלה הובאה כמקשה אחת ביחד עם ההצעה לביצוע ההנפקה).
לחברה כמעט ואין פעילות
כל פעילותה של חברת די.אן.איי כיום היא אחזקה בחברת אנטרה (19.7%, סימול: ENTX) ובחברת ביממד (43%). לחברת קפיטל פוינט ולעוד משקיע פרטי ששמו אינו פורסם ישנה אופצית מכר במסגרתה הם יכולים להכריח את די.אן.אי לקנות מהם 629,460 מניות של אנטרה במחיר של 5.56 דולר למניה, בעוד שהמחיר מניה של אנטרה בבורסה עומד על 1.2 דולר בלבד.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האופציה ניתנת למימוש באוקטובר 2021 ואלא אם כן אנטרה תזנק באורח פלא במאות אחוזים – סביר להניח שתמומש בידי קפיטל פוינט. במידה והאופציה תמומש די.אן.אי תאלץ לשלם לקפיטל פוינט כ-11.1 מיליון שקל עבור המניות (בעוד שאם תמכור את המניות לפי השער הנוכחי היא תקבל 2.4 מיליון שקל בלבד), לפי הדוח הכספי האחרון של די.אן.איי לחברה יש נכסים שוטפים של 85 אלף שקל בלבד. מבחינה חשבונאית, מלבד שינויים שיקרו במחיר של מניית אנטרה - לא צפוי להירשם הפסד כל שהוא בעת מימוש האופציה, שכן החברה רשמה את אופציית המכר הזו כהתחייבות.
מבחינת הדיסקאונט שבהנפקה, אין ספק שמדובר בדיסקאונט מאוד גדול – אך כנראה שלדי.אן.איי אין ברירה אחרת.
אנטרה עוסקת בעיקר בפיתוח דרך למתן התרופה למחלת דלדול העצמות דרך הפה, בניגוד לטיפול הנהוג כיום הכולל מספר זריקות ביום למשך חודשים ארוכים. לפי קצב שריפת המזומנים הנוכחי של החברה – הכסף בקופתה של החברה יגמר בתוך חצי שנה מהיום, על כן יש להעריך שצפויה הנפקה באנטרה בחודשים הקרובים.
ההחזקה השניה של החברה, היא כאמור בביממד – חברה שתחום הפעילות שלה דומה במקצת לאנטרה – היא מוכרת מערכת אולטרה סאונד לבדיקת צפיפות העצם – דבר שנדרש לצורך גילוי המחלה דלדול העצמות, בשנת 2019 ביממד רשמה הכנסות של כ-3.8 מיליון שקל ורווח נקי של 44 אלף דולר.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
