פרשמרקט מבקשת להנפיק 30% ממניותיה לפי שווי של מיליארד שקל
רשת הסופרמקטים פרשמרקט, העוסקת בתחום קמעונאות המזון, פרסמה בסוף השבוע טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה של כ-30% ממניותיה בבורסה בתל אביב. הרשת מכוונת להנפקה לפי שווי של כמיליארד שקל. פרשמרקט אשר הוקמה ומנוהלת על ידי האחים אמיר: יוסף (50) ושלמה (48) בשנת 2004 מתמקדת בסגמנט השכונתי, ובעלת פריסה ארצית של 31 סניפים, בשטח כולל של כ-22 אלף מ"ר. הרשת מפעילה 5 מותגים: "פרשמרקט", "מחסני להב", "היפר דודו", "מחסני מזון" ו-"טיפ טופ". ספר תורה על כל סניף האחים אמיר החלו את דרכם כמסעדנים אך עברו לשוק הקמעונאות ורכשו את סניף הסופר מרקט הראשון שלהם בקרית ביאליק. אביהם הוא ראש עיריית נשר לשעבר דוד עמר, לו הבטיחו בתחילת דרכם כי עבור כל סניף שירכשו יתרמו ספר תורה וכך תרמו עד היום 31 ספרי תורה. צמיחה באמצעות רכישת סניפים רשת הסופרמרקטים סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2018 עם הכנסות של כ-248 מיליון שקל, עליה של כ-42% לעומת כ-174.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שנת 2017 הסתיימה עם עליה של כ-91% בהכנסות לכ-870 מיליון שקל לעומת כ-455 מיליון שקל בשנת 2016, זאת לאחר שבחודש פברואר 2017 השלימה הרשת את רכישת רשת מחסני להב, אשר מנתה 12 סניפים. צמיחת הרשת מתבצעת בעיקר על ידי רכישת סניפים תחת חוזי שכירות ארוכים במיקומים אסטרטגיים והרשת פועלת ללא זכיינים וללא מרכז לוגיסטי באמצעות חמשת המותגים בהם היא מחזיקה.
שולי רווחיות גולמית גבוהה יחסית
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2018 הסתכם בכ-81.3 מיליון שקל, עליה של כ-43%, לעומת כ-56.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2017 הסתכם הרווח הגולמי בכ-291 מיליון שקל, עליה של כ-105%, לעומת כ-142 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-33.5% לעומת כ-31.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
בבחינת שולי הרווחיות הגולמית, הרשת מציגה תוצאות חזקות יחסית למתחרות הבורסאיות - שופרסל ורמי לוי.
בחברה מסבירים את שולי הרווחיות הגולמית הגבוהה, באופן יחסי, על ידי שלושה גורמים מרכזיים: בחירת סניפים במיקומים מרכזיים, באופן המאפשר גביית מחיר גבוה תוך ניצול העדפת חלק מהצרכנים לבצע את הרכישה ללא צורך לצאת מהעיר.
בנוסף, החברה פועלת לפי מודל של שיווק ישירות מהספקים לסניפים, ללא מרכז לוגיסטי, באופן אשר חוסך עלויות שינוע. כמו כן, אין ברשת שירות מכירה באמצעות אתר אינטרנט, בו המחירים זולים יותר על פי רוב וכן דורש שימוש במרכז לוגיסטי ועלויות שינוע נוספות.
עלייה בשולי הוצאות המכירה ושיווק
למרות הגידול בהיקף פעילות הרשת לאורך השנים האחרונות, מציגה הרשת עלייה בשולי הוצאות המכירה ושיווק, אשר עמדו על כ-19.2% בשנת 2015, לעומת כ-23.2% בשנת 2017.
עם זאת, נוכח שולי הרווחיות הגולמית הגבוהה כאמור לעיל, שומרת הרשת על שולי רווחיות תפעולית גבוהה יחסית למתחרות הציבוריות.
ה-EBITDA ברבעון הראשון לשנת 2018 הסתכם בכ-22.1 מיליון שקל, עליה של כ-52%, לעומת כ-14.5 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2017 הסתכם ה-EBITDA לכ-79.3 מיליון שקל, עליה של כ-93%, לעומת כ-41 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ה-EBITDA עמד על כ-9.1% לעומת כ-9% בתקופה המקבילה אשתקד.
שורה תחתונה: שולי הרווח הנקי כפול, גם המכפיל
בשורה התחתונה רשמה הרשת רווח נקי של כ-14.2 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2018, עליה של כ-75% לעומת כ-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2017 הסתכם הרווח הנקי לכ-49.3 מיליון שקל, עליה של כ-92%, לעומת כ-25.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
שולי הרווח הנקי של החברה בשנת 2017 עמדו על כ-5.7%, יותר מכפול משולי הרווח הנקי של המתחרות הציבוריות: כ-2.3% לשופרסל וכ-2.2% לרמי לוי.
בהתאמה, גם מכפיל המכירות לפיו מבקשת רשת פרשמרקט להנפיק, יותר מכפול ביחס למכפיל המכירות של המתחרות ב-12 החודשים האחרונים (LTM).
שחרור ערבויות אישיות של בעלי השליטה
החברה מציינת כי תמורת ההנפקה תשמש את החברה למימוש האסטרטגיה העסקית שלה ולמימון פעילותה העסקית השוטפת. בנוסף, בכוונת החברה לייעד חלק מתמורת ההנפקה, בין היתר, לצורך שחרור ערבויות אישיות אשר הועמדו על ידי בעלי השליטה.
את תהליך ההנפקה מובילה דיסקונט קפיטל חיתום. רו"ח אפרת בינשטוק מפירמת רואי החשבון והייעוץ דלוייט ישראל ועו"ד עמיחי פינקלשטיין ממשרד עמית פולק מטלון ושות' מלווים את תהליך ההנפקה.
- 1.אליקו 08/07/2018 14:13הגב לתגובה זואיזה שווי של מיליארד החנויות בקושי עובדות , רוצים לעשות סיבוב על המשקיעים
בנקים קרדיט מערכתמניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?
האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?
האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק.
"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".
רבעון חזק שעלה על התחזיות
עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.
- איגוד הבנקים נגד המס המיוחד: טיוטת הדו"ח על הבנקים יצאה בחופזה ובלי עמדת בנק ישראל
- המס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
