די פארם: אישור ראשוני להקמת בית מסחר למוצרי קנאביס - מזנקת 20%

השלד הבורסאי דיווח כי חברת הפעילות יו.אן.וי שעדיין לא מוזגה לתוכו קיבלה אישורים ראשוניים ממשרד הבריאות
ערן סוקול | (8)

חברת די פארם דיווחה הבוקר (ב') כי חברת הפעילות יו.אן.וי מדיסין המיועדת להיות ממוזגת לתוך השלד הבורסאי של די פארם -  קיבלה אישור ראשוני מהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) להקמת בית מסחר למוצרי קנאביס. תוקף האישור הינו עד ליום 30 ביולי 2019 בכפוף לשיקול דעת היק"ר, לעמידה בתקן האבטחה.

בנוסף, החברה מדווחת בעניין ההסכמים בין יו.אן.וי לבין מגדלים במושב בדרום הארץ לגידול משותף של קנאביס רפואי, כי תוקף האישורים הראשוניים שהוענקו למגדלים הוארך על ידי היק"ר עד אמצע שנת 2019. תוקפם של האישורים הינו בכפוף לשיקול דעת היק"ר, לעמידה בתקן האבטחה.

על פי ההסכמים העדכניים שנחתמו בין יו.אן.וי למגדלים, תוקם על ידי הצדדים חברה משותפת אשר תוחזק 65% על ידי יו.אן.וי ו-35% על ידי המגדלים, זאת בכפוך לקבלת מימון מתאים לפעילות. 

החברה מבהירה כי טרם התקיימו התנאים המתלים לכניסתם לתוקף של הסכם המיזוג בין החברה לבין יו.אן.וי ושל ההסכמים בין יו.אן.וי לבין המגדלים ואין כל ודאות כי ההסכמים יושלמו. בנוסף, אין ודאות לגבי הארכת תוקפם של האישורים הראשוניים על ידי היק"ר או הפיכתם לרישיונות קבע.

נזכיר כי במסגרת הסכם המיזוג בין די פארם לחברת יו.אן.וי נקבע כי די פארם תעביר 51% ממניותיה ליו.אן.וי מדיסין, שמצידה תעביר 100% ממניותיה לדי פארם. לאחר השלמת המיזוג, בעלי המניות של יו.אן.וי מדיסין יחזיקו ב-42% ממניות די פארם, כאשר יו"ר יו.אן.וי מדיסין, אלי כהן, ובעל המניות בחברה, ניר בן צבי, יחזיקו ב-8% מדי פארם יחד. כלומר - יו.אן.וי מדיסין תחזיק ב-51% מהחברה ודי פארם תחזיק ב-49%.

אודות יו.אן.וי מדיסין 

החברה הוקמה בנובמבר 2016 על ידי גולן ביטון, ופועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנביס רפואי. בכוונתה של יו.אן.וי להקים מפעל ייצור באזור תעשייה דרומי אשקלון על פני שטח של כ-1,000 מ"ר ושטח חצר של 1,000 מ"ר נוספים. במסגרת המפעל יוקמו שלושה פסי ייצור עיקריים: עיבוד תפרחת, ייצור שמן קנביס וייצור דבש קנביס רפואי. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רונן 05/06/2018 04:54
    הגב לתגובה זו
    תקבלו קרקע , תבנו עליו, תעסיקו כאן אנשים, סביבה שמתאימה לכם כי יש מגדלים וחקלאים טובים, הקרקע בחינם באיזור תעשיה בני יהודה , נראה לי מצויין
  • 3.
    ורק הנבלות מכנסת ישראל מעקבים ייצוא (ל"ת)
    תום 04/06/2018 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גבאיסקי 04/06/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    השמאלנים לחמו בעוז על התרת השימוש במריחואנה רפואית אורגנית ללא גלוטן, מדוע הם עושים זאת? כי: לאחר מספר שחטות הסכם אוסלו ניראה הגיוני.
  • מריחואנה היא א-פוליטית (ל"ת)
    שאכטות* 04/06/2018 22:57
    הגב לתגובה זו
  • לגבזובסקי 04/06/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    הקימו ומקימים ונישמור על המדינה..אתה היית עסוק בלהישתמט מהצבא ולעשן סיגרים עם הבן של ולשחק בפיפי כל היום כי אף מכוערת לא רצתה להתקרב לשרצים כמוך.
  • 1.
    ירון פרוכזט 04/06/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם טוגדר תתעוררי תספקי הודעות מענינות חוזים ותראי שאת מתקדמת בדרך להגשמת החוזים שלך. המניה תקועה ולא זזה היקפי המסחר בה הולכים וקטנים מדי יום ונראה שאיבדה את התענינות המשקיעים בה מקוה שבמהרה תחזרי לימי הזוהר שלך.
  • נס נס 04/06/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
    עצוב לי מאד..על מה שקורה בטוגדר..הפסדתי המון כסף..כל הציבור הפסיד. חוץ מבעלי המנייה שגרפו מליונים על גב הציבור..משהוא מסריח קורה שם
  • כולם הרוויחו עליה 04/06/2018 22:55
    בטח נכנסת מאוחר. תתעורר מוקדם יותר בפעם הבאה.
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.