גרף

זו הסיבה לראלי במניות כיל וחברה לישראל - שימו לב

ה"פייננשל טיימס" מדווח כי ברלוסקאלי חתמה על חוזה לאספקת אשלג בסין - במחיר הקרוב לצפי
גיא בן סימון | (9)
נושאים בכתבה כיל

המניות כיל וחברה לישראל -0.97%  זינקו היום בבורסה בתל אביב ברקע לחדשות בשוק האשלג מעבר לים והפעם בנוגע לחוזים אליהם כולם חיכו בשוק הסיני. ה"פייננשל טיימס" מדווח היום כי חברת הפוספט ברלוסקאלי חתמה על חוזה לאספקת אשלג בסין במחיר של 219 דולר לטונה. כולם ציפו לסגירת חוזים מול הסינים וכעת זה מגיע במחיר הקרוב לציפיות השוק.

כיל זינקה ב-4.75% במחזור של 76.9 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 33 מיליון שקל בחודש האחרון. 

חברה לישראל -0.97% קפצה ב-6.65% במחזור של 19.3 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 12 מיליון שקל בממוצע בחודש האחרון.

מדובר במחיר נמוך לעומת מחיר של 227 דולר לטונה שנחתם מול ההודים, אך מדובר במחיר הקרוב לצפי בשוק, יחסית קרוב לספוט, ונמוך כ-8 דולרים לעומת החוזה מול ההודים. מעניין יהיה לראות מה תהיה היקף הכמות שתסופק, עליה ברלוסקאלי תדווח בהמשך.

מה שיותר מעניין כעת בשוק האשלג מיוחס להתנהלותה של חברה אחרת - אורלקלי. זו האחרונה לא קיבלה את המחיר שנסגר מול ההודים, שכן מדובר במחיר נמוך מדי מבחינתה, וכעת עולה השאלה איך היא תתנהל מול הסינים.

נציין כי גם המחיר שנחתם מול ההודים בשבוע שעבר מהווה ירידה של 33% לעומת רמת המחירים שנקבעו בחוזים שנסגרו ביוני שעבר. בכיל מסרו בשבוע שעבר כי הם מנהלים מו"מ מול חברות נוספות מלבד ההודים כך שכמויות המכירה יגיעו ל-700-800 אלף טונה.

החוזה השנתי מול הסינים באופן מסורתי משמש כבסיס לחוזים בשוק האשלג כולו, והעדרו עד כה סיפק חששות לביקוש בשוק האשלג.

גורם נוסף שמספק דלק לעליות מגיע מקנדה שם יצרנית האשלג מוזאיק החליטה להשבית את המכרה Colonsay שבמחוז ססקצ'וון עד לסוף השנה, מה שמקטין את עודף ההיצע בשוק האשלג.

מניית חברה לישראל במסחר תוך יומי:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אלירן 16/07/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    אם ההרפתקאות של עידן לא יהיו מרוששות אותה היא באמת הייתה שווה קניה, אך שהיא משמשת כבנק להשקעות כושלות אני לא אתקרב אליה
  • 6.
    ללא ספק 14/07/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    ויש לה להגיע לפחות ל2400 עד סוף השנה. בשנת 2017 הסחורות יעלו ואיתם גם כיל שתחזור לימים הטובים
  • 5.
    עמירם הראל 14/07/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    כל הסימנים מעידים על התאוששות המניהלאחר בצורת ארוכה. הגיע זמן קניה !!
  • 4.
    המומחה 14/07/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    יודעים בלאט.
  • 3.
    אבי 14/07/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    המחיר כרגע נמוך מאוד מהשווי האמיתי של החברה
  • אנדו 14/07/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    כיל מתנהגת כמו קומודיטיס. תירס חיטה נפט חקלאות וכו. ב-2003 קניתי אותה ב-600 וגם מכרתי ב-4000 פלוס דיבידנדים שקיבלתי. אני מחזיק אותה כמניה לטווח ארוך. בכל ירידה משמעותית קונה עוד קצת. היום שלה יגיע.
  • 2.
    חדשות זבל 14/07/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    חדשות טובות לסינים לא למשקיעים.
  • 1.
    MinFin1 14/07/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    ספקולנטים שמוכרים לפראירים
  • אלון 14/07/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    שתשמור על ההודעה שלך ונוכל לדבר עוד שנתיים שלוש
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.