זו הסיבה לראלי במניות כיל וחברה לישראל - שימו לב
המניות כיל וחברה לישראל -1.29% זינקו היום בבורסה בתל אביב ברקע לחדשות בשוק האשלג מעבר לים והפעם בנוגע לחוזים אליהם כולם חיכו בשוק הסיני. ה"פייננשל טיימס" מדווח היום כי חברת הפוספט ברלוסקאלי חתמה על חוזה לאספקת אשלג בסין במחיר של 219 דולר לטונה. כולם ציפו לסגירת חוזים מול הסינים וכעת זה מגיע במחיר הקרוב לציפיות השוק.
כיל זינקה ב-4.75% במחזור של 76.9 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 33 מיליון שקל בחודש האחרון.
חברה לישראל -1.29% קפצה ב-6.65% במחזור של 19.3 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 12 מיליון שקל בממוצע בחודש האחרון.
מדובר במחיר נמוך לעומת מחיר של 227 דולר לטונה שנחתם מול ההודים, אך מדובר במחיר הקרוב לצפי בשוק, יחסית קרוב לספוט, ונמוך כ-8 דולרים לעומת החוזה מול ההודים. מעניין יהיה לראות מה תהיה היקף הכמות שתסופק, עליה ברלוסקאלי תדווח בהמשך.
מה שיותר מעניין כעת בשוק האשלג מיוחס להתנהלותה של חברה אחרת - אורלקלי. זו האחרונה לא קיבלה את המחיר שנסגר מול ההודים, שכן מדובר במחיר נמוך מדי מבחינתה, וכעת עולה השאלה איך היא תתנהל מול הסינים.
- לקראת זיכיון 2030: חלקה של המדינה ברווח מים המלח יגיע ל-50%
- איי סי אל בתוצאות מעורבות: "ההידרדרות במחירים הייתה מהירה מהצפוי אבל כעת יש התייצבות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נציין כי גם המחיר שנחתם מול ההודים בשבוע שעבר מהווה ירידה של 33% לעומת רמת המחירים שנקבעו בחוזים שנסגרו ביוני שעבר. בכיל מסרו בשבוע שעבר כי הם מנהלים מו"מ מול חברות נוספות מלבד ההודים כך שכמויות המכירה יגיעו ל-700-800 אלף טונה.
החוזה השנתי מול הסינים באופן מסורתי משמש כבסיס לחוזים בשוק האשלג כולו, והעדרו עד כה סיפק חששות לביקוש בשוק האשלג.
גורם נוסף שמספק דלק לעליות מגיע מקנדה שם יצרנית האשלג מוזאיק החליטה להשבית את המכרה Colonsay שבמחוז ססקצ'וון עד לסוף השנה, מה שמקטין את עודף ההיצע בשוק האשלג.
מניית חברה לישראל במסחר תוך יומי:
- 7.אלירן 16/07/2016 11:09הגב לתגובה זואם ההרפתקאות של עידן לא יהיו מרוששות אותה היא באמת הייתה שווה קניה, אך שהיא משמשת כבנק להשקעות כושלות אני לא אתקרב אליה
- 6.ללא ספק 14/07/2016 19:15הגב לתגובה זוויש לה להגיע לפחות ל2400 עד סוף השנה. בשנת 2017 הסחורות יעלו ואיתם גם כיל שתחזור לימים הטובים
- 5.עמירם הראל 14/07/2016 19:04הגב לתגובה זוכל הסימנים מעידים על התאוששות המניהלאחר בצורת ארוכה. הגיע זמן קניה !!
- 4.המומחה 14/07/2016 18:15הגב לתגובה זויודעים בלאט.
- 3.אבי 14/07/2016 17:51הגב לתגובה זוהמחיר כרגע נמוך מאוד מהשווי האמיתי של החברה
- אנדו 14/07/2016 19:34הגב לתגובה זוכיל מתנהגת כמו קומודיטיס. תירס חיטה נפט חקלאות וכו. ב-2003 קניתי אותה ב-600 וגם מכרתי ב-4000 פלוס דיבידנדים שקיבלתי. אני מחזיק אותה כמניה לטווח ארוך. בכל ירידה משמעותית קונה עוד קצת. היום שלה יגיע.
- 2.חדשות זבל 14/07/2016 16:38הגב לתגובה זוחדשות טובות לסינים לא למשקיעים.
- 1.MinFin1 14/07/2016 15:57הגב לתגובה זוספקולנטים שמוכרים לפראירים
- אלון 14/07/2016 18:31הגב לתגובה זושתשמור על ההודעה שלך ונוכל לדבר עוד שנתיים שלוש
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.89% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס
אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021
אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?
צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת.
במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית.
מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.
אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש:
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
