למרות הפסדי דורי בנייה: גזית גלוב רשמה גידול של 15% ב-FFO
חברת גזית גלוב מסכמת את הרבעון השני של 2014 עם הכנסות מהשכרה שהסתכמו בכ-1.226 מיליארד שקל, לעומת כ-1.286 מיליארד שקל אשתקד, קיטון של 5% הנובע מהשפעת שערי מט"ח. בנטרול השפעות אלו ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-1%.
ה- NOI ברבעון הסתכם בכ-832 מיליון שקל לעומת כ-865 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 4%. בנטרול השפעת שערי מט"ח, ה- NOI גדל בכ- 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה- FFO גדל ברבעון בכ-15% והסתכם בכ-163 מיליון שקל (0.92 שקל למניה) לעומת כ- 142 מיליון שקל (0.85 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ- 146 מיליון שקל (0.80 שקל למניה) לעומת רווח של כ- 60 מיליון שקל (0.34 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-143%.
עליית ערך נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח הסתכמה ברבעון בכ- 241 מיליון שקל, לעומת כ- 222 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של 0.45 שקל למניה (המשקף דיבידנד שנתי של 1.80 ש"ח למניה) הצפוי להיות משולם ביום 1 באוקטובר 2014 (לבעלי מניות רשומים נכון ליום 16 בספטמבר 2014).
גזית גלוב הוסיפה ודיווחה כי החברה המאוחדת, דורי בניה, דיווחה על סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות של פרויקטים בביצועה בהיקף נטו של כ- 441 מיליון שקל אשר חלקו מיוחס לתקופות קודמות החל מרבעון רביעי של שנת 2012. לאור זאת הציגה מחדש החברה את דוחותיה לתקופות האמורות. דירקטוריון החברה אישר העמדת הלוואה לגזית פיתוח בסך של עד 200 מיליון שקל שתשמש לחיזוק מבנה ההון, הנזילות ותזרים המזומנים של דורי קבוצה.
- מנכ"לית גזית ברזיל, מיה שטרק, נבחרה לאחת הנשים הבולטות בברזיל ל-2024
- חיים כצמן מממש נכס בצ'כיה ב-1.1 מיליארד ש'; אגרות החוב בתגובה עולות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעקבות זאת הגישה גזית פיתוח מתווה להשקעה בדורי קבוצה הכולל בין השאר השקעה בהון המניות של דורי קבוצה בהיקף של 130 מיליון שקל, המחאה של קווי אשראי שהועמדו לדורי בניה בהיקף של 250 מיליון שקל בתמורה להנפקת שטר הון צמית וכן מסגרת אשראי בהיקף של עד 70 מיליון שקל שתועבר לדורי קבוצה לאחר השלמת הצעת רכש לאג"ח של דורי בניה. המתווה כפוף לאישורים שונים כמקובל על פי דין.
רוני סופר, מנכ"ל החברה מסר: "אנו מסכמים רבעון חיובי בפעילות הליבה ובניגוד להפסד המשמעותי שנרשם בדורי בניה אנו מציגים צמיחה נאה ב-FFO וב-FFO למניה לצד המשך הורדת המינוף, הגדלת הנזילות וחיזוק המאזן. אנו ממשיכים להשביח את תיק הנכסים ולאחרונה הודענו על מחזור הון בפלטפורמת מבני המשרדים הרפואיים לצד המשך השקעות בשוק הנורדי ובברזיל. מהלכים אלה נעשו במסגרת פעילותנו המתמשכת ליישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו תוך השמת דגש על ביצוע פעולות התורמות לצמיחה ארוכת טווח דרך פעילות הליבה שלנו בתחום מרכזי המסחר."
בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו השקעות הקבוצה בכ-1.345 מיליארד שקל הכוללים כ- 734 מיליון שקל ברכישת 3 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-49 אלף מ"ר וקרקעות לפיתוח עתידי. כמו כן, השקיעה הקבוצה בפרויקטים של פיתוח ופיתוח מחדש כ-611 מיליון שקל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בששת החודשים הראשונים של השנה מכרה הקבוצה נכסים שאינם בליבת עסקיה בהיקף של כ-723 מיליון שקל (בהנחת איחוד מלא של חברות בשליטה משותפת המוצגות בשיטת השווי המאזני מכירת הנכסים בתקופה הסתכמה בכ- 1.006 מיליארד שקל).
- 2.מקי 01/09/2014 11:38הגב לתגובה זואז למה המניה מדשדשת כבר שנה? כצמן תן גז.
- 1.קונה אגח 01/09/2014 10:28הגב לתגובה זוגם לידקום,לנדמרק,סיאלו ורילון. עסקה תמורת מזומן. מוכר כמגן מס. פרטים במייל: [email protected]

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳