למרות הפסדי דורי בנייה: גזית גלוב רשמה גידול של 15% ב-FFO

החברה רשמה זינוק של כ-143% ברווח הנקי אשר הסתכם בכ-146 מיליון שקל. החברה אישרה העמדת הלוואה לדורי של עד 200 מיליון שקל
לירן סהר | (2)

חברת גזית גלוב מסכמת את הרבעון השני של 2014 עם הכנסות מהשכרה שהסתכמו בכ-1.226 מיליארד שקל, לעומת כ-1.286 מיליארד שקל אשתקד, קיטון של 5% הנובע מהשפעת שערי מט"ח. בנטרול השפעות אלו ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-1%.

ה- NOI ברבעון הסתכם בכ-832 מיליון שקל לעומת כ-865 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 4%. בנטרול השפעת שערי מט"ח, ה- NOI גדל בכ- 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה- FFO גדל ברבעון בכ-15% והסתכם בכ-163 מיליון שקל (0.92 שקל למניה) לעומת כ- 142 מיליון שקל (0.85 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ- 146 מיליון שקל (0.80 שקל למניה) לעומת רווח של כ- 60 מיליון שקל (0.34 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-143%.

עליית ערך נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח הסתכמה ברבעון בכ- 241 מיליון שקל, לעומת כ- 222 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של 0.45 שקל למניה (המשקף דיבידנד שנתי של 1.80 ש"ח למניה) הצפוי להיות משולם ביום 1 באוקטובר 2014 (לבעלי מניות רשומים נכון ליום 16 בספטמבר 2014).

גזית גלוב הוסיפה ודיווחה כי החברה המאוחדת, דורי בניה, דיווחה על סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות של פרויקטים בביצועה בהיקף נטו של כ- 441 מיליון שקל אשר חלקו מיוחס לתקופות קודמות החל מרבעון רביעי של שנת 2012. לאור זאת הציגה מחדש החברה את דוחותיה לתקופות האמורות. דירקטוריון החברה אישר העמדת הלוואה לגזית פיתוח בסך של עד 200 מיליון שקל שתשמש לחיזוק מבנה ההון, הנזילות ותזרים המזומנים של דורי קבוצה.

בעקבות זאת הגישה גזית פיתוח מתווה להשקעה בדורי קבוצה הכולל בין השאר השקעה בהון המניות של דורי קבוצה בהיקף של 130 מיליון שקל, המחאה של קווי אשראי שהועמדו לדורי בניה בהיקף של 250 מיליון שקל בתמורה להנפקת שטר הון צמית וכן מסגרת אשראי בהיקף של עד 70 מיליון שקל שתועבר לדורי קבוצה לאחר השלמת הצעת רכש לאג"ח של דורי בניה. המתווה כפוף לאישורים שונים כמקובל על פי דין.

רוני סופר, מנכ"ל החברה מסר: "אנו מסכמים רבעון חיובי בפעילות הליבה ובניגוד להפסד המשמעותי שנרשם בדורי בניה אנו מציגים צמיחה נאה ב-FFO וב-FFO למניה לצד המשך הורדת המינוף, הגדלת הנזילות וחיזוק המאזן. אנו ממשיכים להשביח את תיק הנכסים ולאחרונה הודענו על מחזור הון בפלטפורמת מבני המשרדים הרפואיים לצד המשך השקעות בשוק הנורדי ובברזיל. מהלכים אלה נעשו במסגרת פעילותנו המתמשכת ליישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו תוך השמת דגש על ביצוע פעולות התורמות לצמיחה ארוכת טווח דרך פעילות הליבה שלנו בתחום מרכזי המסחר."

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו השקעות הקבוצה בכ-1.345 מיליארד שקל הכוללים כ- 734 מיליון שקל ברכישת 3 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-49 אלף מ"ר וקרקעות לפיתוח עתידי. כמו כן, השקיעה הקבוצה בפרויקטים של פיתוח ופיתוח מחדש כ-611 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בששת החודשים הראשונים של השנה מכרה הקבוצה נכסים שאינם בליבת עסקיה בהיקף של כ-723 מיליון שקל (בהנחת איחוד מלא של חברות בשליטה משותפת המוצגות בשיטת השווי המאזני מכירת הנכסים בתקופה הסתכמה בכ- 1.006 מיליארד שקל).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מקי 01/09/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    אז למה המניה מדשדשת כבר שנה? כצמן תן גז.
  • 1.
    קונה אגח 01/09/2014 10:28
    הגב לתגובה זו
    גם לידקום,לנדמרק,סיאלו ורילון. עסקה תמורת מזומן. מוכר כמגן מס. פרטים במייל: [email protected]
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב
דוחות

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי

הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב

ליאור דנקנר |

קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%   מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.

קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.

עיקרי התוצאות

במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.