מריל לינץ': "התזרים של בזק הוא מכרה זהב, הדיבידנד עדיין ענק"

"בזק עדיין משלמת 100% מרווחיה כדיבידנד, מה שמתורגם לתשואת דיבידנד הגבוהה בעולמנו - 9%". הפסדי YES יקטינו תשלומי מסים - מה שיגדיל את הדיבידנד
יעל גרונטמן | (5)

"בזק עדיין משלמת הכי הרבה (דיבידנד) ויושבת על תזרים מזומנים שהוא מכרה זהב", כך כותבים חיים ישראל וסטיבן פטיפייר ממריל לינץ' בתחזית ל-2014 לשוק התקשורת בישראל ובשווקים המתעוררים ונותנים המלצת "קנייה" למניית בזק עם מחיר יעד של 6.5 שקלים, המשקף פרמייה של כ-10% לאחר שאת השנה החולפת סיימה המניה עם זינוק של כ-68%.

לדברי האנליסטים של מריל לינץ', "בזק תתמודד עם עוד רגולציה בשוק הקווי ב-2014, אך אנו מאמינים שהיתרונות מביטול ההפרדה המבנית והקונסולידציה עם חברת YES יתמכו ב'קייס' להשקעה במניה".

בזק עדיין משלמת 100% מרווחיה כדיבידנד, מה שמתורגם לתשואת דיבידנד הגבוהה בעולמנו - 9%. באותה העת אנו מאמינים שתזרים המזומנים החופשי של בזק יהיה גבוה ממיליארד שקל ורווחיה יעלו בשיעור דומה לתשואת הדיבידנד, לכן אנו מצפים שהמינוף של החברה ימשיך לרדת גם ב-2014.

יותר נביחות מנשיכות

עתה, מששוק הסלולר בישראל נרגע והתייצב, הפוקוס של הרגולטורים ככל הנראה יטה לכיוון השוק התקשורת הקווית. במריל לינץ' מצפים שההסכם הראשון בשוק הסיטונאי ייחתם באמצע השנה. עם זאת, הם מאמינים שמדובר ביותר נביחות מנשיכות:

"א' - אנו לא רואים את המתחרים ממהרים לקחת נתחים משוק התקשורת הקווית. יצירת תחרות בשוק זה עלולה להתברר כחרב פיפיות בזמן שהחברות עדיין מדממות מהתחרות העזה בשוק הסלולר בשנה שעברה".

"ב' - אנו מאמינים כי הרגולטורים יעמדו מאחורי ההסכם שעליו חתמו ולפיו השוק הסיטונאי יוביל להפרדה מבנית תוך 9 חודשים מההסכם הראשון. זה יקח זמן, אך לפי חישובינו (שאינם כלולים במודל התימחור) החיסכון השנתי לבזק עשוי להגיע לסך של 400-500 מיליון שקל, או 10% מה-EBITDA.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 15/01/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    שלא כמו בסלולר לכל פגיעה יש סוכריה עדיפות לבי קום וא זהב בשלב זה
  • 4.
    חחחח הכל הפוך שחטו את בזק 2,6 אחוז הכל הפוך מהאנליסטים (ל"ת)
    אביב 15/01/2014 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    I SOLD BCOM (ל"ת)
    JESUSE 15/01/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אי די בי הבאה 15/01/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    איך נתנו להם לחלוב את החברה ולא נשאר כסף לשוטף??? קצת תחרות אמיתית ושבירת המונופול והחברה תתמוטט צ'יק צק מה שקרה לפרטנר וסלקום יקרה גם כאן.!!! ברור שעם מחירים מופרזים לחלוטין של תשתית ל15 מגה ב90 שקל יחלקו כאלה דיבידנדים אבל בסוף גם בישראל רפובליקת הבננות ישימו לזה סוף והרגולטור יתעורר....
  • 1.
    אנליסטים 15/01/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    מה קרה הזרים גילו שהמניות פה לא עלו והם מתגעגעים לבזק וכיל? מספיק הרצתם את רמי לוי במשך יומיים כאשר רק העובדה שהזרים קנו את המניה ומתים לצאת ממנה זה הסיבה לעליה שלה הרי אמרתם שבזק לא תעמוד בשום תחרות שללתם אותה מכל וכל מה קרה מי שילם לכם?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.