מריל לינץ': "התזרים של בזק הוא מכרה זהב, הדיבידנד עדיין ענק"
"בזק עדיין משלמת הכי הרבה (דיבידנד) ויושבת על תזרים מזומנים שהוא מכרה זהב", כך כותבים חיים ישראל וסטיבן פטיפייר ממריל לינץ' בתחזית ל-2014 לשוק התקשורת בישראל ובשווקים המתעוררים ונותנים המלצת "קנייה" למניית בזק עם מחיר יעד של 6.5 שקלים, המשקף פרמייה של כ-10% לאחר שאת השנה החולפת סיימה המניה עם זינוק של כ-68%.
לדברי האנליסטים של מריל לינץ', "בזק תתמודד עם עוד רגולציה בשוק הקווי ב-2014, אך אנו מאמינים שהיתרונות מביטול ההפרדה המבנית והקונסולידציה עם חברת YES יתמכו ב'קייס' להשקעה במניה".
בזק עדיין משלמת 100% מרווחיה כדיבידנד, מה שמתורגם לתשואת דיבידנד הגבוהה בעולמנו - 9%. באותה העת אנו מאמינים שתזרים המזומנים החופשי של בזק יהיה גבוה ממיליארד שקל ורווחיה יעלו בשיעור דומה לתשואת הדיבידנד, לכן אנו מצפים שהמינוף של החברה ימשיך לרדת גם ב-2014.
יותר נביחות מנשיכות
עתה, מששוק הסלולר בישראל נרגע והתייצב, הפוקוס של הרגולטורים ככל הנראה יטה לכיוון השוק התקשורת הקווית. במריל לינץ' מצפים שההסכם הראשון בשוק הסיטונאי ייחתם באמצע השנה. עם זאת, הם מאמינים שמדובר ביותר נביחות מנשיכות:
- בי-קום מממשת: סרצ'לייט ופורר מפיצים מניות בזק בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
- סרצ'לייט נערכת לצאת מבזק - נתניהו חתם על ההיתר למכירת המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"א' - אנו לא רואים את המתחרים ממהרים לקחת נתחים משוק התקשורת הקווית. יצירת תחרות בשוק זה עלולה להתברר כחרב פיפיות בזמן שהחברות עדיין מדממות מהתחרות העזה בשוק הסלולר בשנה שעברה".
"ב' - אנו מאמינים כי הרגולטורים יעמדו מאחורי ההסכם שעליו חתמו ולפיו השוק הסיטונאי יוביל להפרדה מבנית תוך 9 חודשים מההסכם הראשון. זה יקח זמן, אך לפי חישובינו (שאינם כלולים במודל התימחור) החיסכון השנתי לבזק עשוי להגיע לסך של 400-500 מיליון שקל, או 10% מה-EBITDA.
- 5.משה 15/01/2014 17:44הגב לתגובה זושלא כמו בסלולר לכל פגיעה יש סוכריה עדיפות לבי קום וא זהב בשלב זה
- 4.חחחח הכל הפוך שחטו את בזק 2,6 אחוז הכל הפוך מהאנליסטים (ל"ת)אביב 15/01/2014 16:24הגב לתגובה זו
- 3.I SOLD BCOM (ל"ת)JESUSE 15/01/2014 15:58הגב לתגובה זו
- 2.אי די בי הבאה 15/01/2014 15:02הגב לתגובה זואיך נתנו להם לחלוב את החברה ולא נשאר כסף לשוטף??? קצת תחרות אמיתית ושבירת המונופול והחברה תתמוטט צ'יק צק מה שקרה לפרטנר וסלקום יקרה גם כאן.!!! ברור שעם מחירים מופרזים לחלוטין של תשתית ל15 מגה ב90 שקל יחלקו כאלה דיבידנדים אבל בסוף גם בישראל רפובליקת הבננות ישימו לזה סוף והרגולטור יתעורר....
- 1.אנליסטים 15/01/2014 14:45הגב לתגובה זומה קרה הזרים גילו שהמניות פה לא עלו והם מתגעגעים לבזק וכיל? מספיק הרצתם את רמי לוי במשך יומיים כאשר רק העובדה שהזרים קנו את המניה ומתים לצאת ממנה זה הסיבה לעליה שלה הרי אמרתם שבזק לא תעמוד בשום תחרות שללתם אותה מכל וכל מה קרה מי שילם לכם?

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
