חוזים עתידיים על המעו"ף יחלו להיסחר בקרוב בבורסת ה-EUREX בפרנקפורט
הפתגם "אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד יבוא אל ההר" יכול להסביר את המהלך האחרון של מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, שבמסגרתו חתמה הבורסה לני"ע של תל אביב על הסכם שת"פ עם בורסת Eurex הגרמנית, במטרה להגביר את הפעילות והנזילות במדד המוביל בישראל בקרב המשקיעים הזרים.
הבורסה לני"ע הודיעה היום (ה') כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם בורסת הנגזרים Eurex, שבמסגרתו יושקו חוזים עתידיים על מדד ת"א-25 (המעו"ף) שייסחרו ב-Eurex.
הנושא נבחן על ידי סגל הבורסה במהלך השנה האחרונה וקיבל חוות דעת חיובית מחברות ייעוץ בינלאומיות. השקת החוזים צפויה להגדיל את חשיפת הבורסה ושוק ההון בישראל למשקיעים זרים, לתרום לנזילות, לסחירות ולשכלול המסחר בתל-אביב.
במסגרת ההסכם תרשום יורקס למסחר ותסלוק חוזים עתידיים על מדד ת"א-25. החוזים העתידיים יהיו נקובים וייסחרו בדולר ארה"ב. הקשר עם Eurex החל לפני כשנה, בעקבות פנייתה לבורסה בתל-אביב. Eurex הציעה לבורסה שיתוף פעולה, לפיו ייסחרו ב-Eurex חוזים עתידיים דולריים על מדד ת"א-25, בתמורה לתמלוגים שישולמו לבורסה. ההשקה צפויה במחצית הראשונה של 2014.
Eurex Frankfurt AG נמנית על הבורסות המובילות בעולם למסחר בנגזרים. נוסדה בשנת 1998 והינה חברה ציבורית בבעלות מלאה של Deutsche Borse. לבורסה זו ניסיון עשיר בשיתופי פעולה עם בורסות ומחשבי מדדים בעולם, והיא מציעה מגוון נגזרים על נכסי בסיס שונים, כמו: מניות, מדדי מניות, ריביות, ETF ועוד, אותם היא סולקת במסלקה שבבעלותה.
בשנת 2013 (מתחילת השנה עד סוף ספטמבר) נסחרים בבורסה האירופית מידי יום מעל ל-1.2 מיליארד אופציות וחוזים עתידיים. בין המוצרים הבולטים הנסחרים ב-Eurex נמנים נגזרים על מדד Euro STOXX 50 ואופציות על מדד DAX.
גישה נוחה לזרים
גב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה אמרה עם החתימה על ההסכם כי: "אנו גאים על שיתוף הפעולה עם יורקס אשר יאפשר למשקיעים זרים גישה נוחה למדד הדגל הישראלי ופיתוח אסטרטגיות השקעה וגידור חדשות. הצלחת שיתוף הפעולה צפויה לתרום לשיפור הנזילות ולגידול במחזורים והינה נדבך נוסף בפעילות הבורסה לקירוב המשקיעים הזרים לשוק ההון בישראל."
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2013, האופציות על מדד ת"א-25 הנסחרות בבורסה בתל אביב דורגו במקום ה- 10 כאופציות הסחירות ביותר מבין אופציות על מדדי מניות בעולם. מאז תחילת שנת 2013, מחזור המסחר הממוצע של אופציות על מדד ת"א-25 עומד על כ- 190,000 חוזים ליום.
- 3.יופיטר שוקי הון 19/12/2013 15:59הגב לתגובה זועלובבבבבבבבבבבבבבבב
- 2.Z1 19/12/2013 14:40הגב לתגובה זונראה את הבורסה מביאה חוזים על הדקס הנסדק הדאו SP500 וכו לכאן במקום לתת להם לסחור את המעו"ף שם... הפוך טמבלים! למה לא החלפתם חוזה בחוזה? למה אי אפשר לסחור כאן את הדקס בשקלים?
- 1.כ 19/12/2013 13:40הגב לתגובה זושורטיסטים תיזהרו שלא תקבלו בראש
- סוחר מעו"ף 20/12/2013 11:40הגב לתגובה זולכל חוזה יש גם כפתור מכירה

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
