נאוויטס: "ההפקה משננדואה תתחיל ביוני"
שותפות הנפט מעדכנת כי התחלת ההפקה מפרויקט הדגל כבר ממש מעבר לפינה, ובנוסף מעדכנת את התזרים החזוי המהוון מפרויקט סי ליון, שנחשב ל"דבר הגדול הבא עבור נאוויטס", שהוכפל ל-3.6 מיליארד דולר
שותפות הנפט נאוויטס נאוויטס פטר יהש -0.68% מדווחת על התקדמות משמעותית אל עבר תחילת ההפקה, שלדבירה צפויה להתחיל בחודש יוני הקרוב. נאוויטס דיווחה כי השלימה 91% מעלות הפיתוח התקציבי של פרויקט הדגל של השותפות, לצד הצלחה בבדיקות הזרמה של נפט וגז (Flow-back) ב-2 מתוך 4 הבארות של הפרויקט, אשר בהן הסתיימו ההשלמות עד כה. בהתבסס על תוצאות בדיקות הזרמה אלו, להערכת המפעילה, ניתן יהיה להפיק משתי הבארות בקצב הפקה העולה על המפורט בדוח הרזרבות האחרון שפורסם.
החברה ציינה כי עבודות ההשלמה בבאר שלישית בפרויקט נמצאות בעיצומן וכי מתקן הטיפול וההפקה של פרויקט שננדואה אשר הגיע ממספנות HYUNDAI בקוריאה אל מפרץ אמריקה, הושט מהנמל בטקסס בדרכו למיקומו המתוכנן מעל מאגר שיננדואה ושעבודות החיבור והעיגון שלו יחלו בימים הקרובים.
שננדואה הוא הפרויקט הגדול ביותר של נאוויטס עד היום והיא עובדת עליו מספר שנים. הוא צפוי להפיק כ-90,000 אלף חביות ביום (כ-45,000 חלקה של נאוויטס) וליצור לנאוויטס הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר במהלך שנת ההפקה מלאה הראשונה. "ברגע שההפקה משננדואה מתחילה, כל המדדים שלנו מוכפלים פי 10", אמר יו"ר השותפות, גדעון תדמור, בועידת ההשקעות של ביזפורטל לפני כחודשיים.
נאווטיס גם עדכנה כי חתמה על ההסכמים הדרושים לצורך פיתוח פרויקט Sea Lion (819 מיליון חביות נפט), שתדמור כבר הגדיר כ"דבר הגדול הבא עבור נאוויטס", כולל חתימה על הסכם עם בעלת מתקן הפקה ואחסון צף (FPSO) אשר פועל כיום בים הצפוני ומיועד לשימוש בפרויקט, וחתימה על הסכם עם קבלנים לייצור של ציוד תת-ימי וצנרת תת ימית לחיבור המתקן לתשתיות ההפקה. לפי הערכת המשאבים המעודכנת לפרויקט סי ליון, שנערכה על ידי המעריך החיצוני NSAI, התזרים המהוון החזוי מהפרויקט לחלקה של השותפות, הוכפל ומסתכם ב 3.6 מיליארד דולר.
- נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה
- פי 7.5 ב-3 שנים - נאוויטס עוברת להפקה מלאה בשננדואה: הכנסות של כ-98 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-67.6 מ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך שנת 2024 נאוויטס הפיקה
כ-1.3 מיליון חביות נפט, מפרויקט בקסקין והשדות היבשתיים. ההפקה בפרויקט בקסקין עמדה על כ-769 אלפי חביות והשדות היבשתיים הפיקו כ-517 אלפי חביות. המחיר הממוצע לחבית במהלך 2024 היה 75.7 דולר, לעומת מחיר ממוצע שך כ-77.6 דולר במהלך שנת 2023. הכנסות השותפות לשנת 2024
הסתכמו בכ-78 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-93.8 מיליון דולר בשנת 2023. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר בשל ירידה של כ-24% בהפקה מהשדות היבשתיים וירידה של כ-12% בהפקה של פרויקט בקסקין.
הכנסות השותפות לשנת 2024 הסתכמו לסך של כ-78 מיליון
דולר, לעומת הכנסות של כ- 93.8 מיליון דולר בשנת 2023. ה-EBITDA של השותפות לשנת 2024 הסתכמה לסך של כ-36.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA של כ-51.6 מיליון דולר בשנת 2023. הרווח נקי המיוחס לבעלי יחידות ההשתתפות של השותפות הסתכם בשנת 2024 לסך של כ-1.4 מיליון דולר (רווח
נקי של 6.6 מיליון דולר בנטרול הוצאה חד פעמית בגין הפסד מפדיון מוקדם של אגרות חוב), לעומת רווח נקי של כ-14.7 מיליון דולר בשנת 2023.
שווי השוק של נאוויטס עומד על כ-7.94 מיליארד שקל, פי 5 מהשווי לפני שנתיים בדיוק. נאוויטס פועלת רק מחוץ לישראל והיא פועלת באסטרטגיה במסגרתה היא נכנסנת לפרויקטים שכמעט מוכנים להפקה בהם היזם נתקל בקשיים ומחפש למכור. זו אסטרגטיה שיכולה להיות מסוכנת אבל כמו שתדמור אמר בשיחה עם ביזפורטל לפני כמה חודשים: "חשבו שהאסטרטגיה שלנו הזויה, הוכחנו שהיא עובדת". שננדואה היה בגדר חלום הרבה זמן אבל הוא כבר הופך למציאות. החזון של נאוויטס לשננדואה הוא יותר מרק הפקת נפט, נאוויטס רוצה להפוך את המאגר ל-HUB באזור מפרץ מקסיקו, כלומר מאגר שכולל החלק הנוסף (שננדואה דרום) יאפשר חיבור אליו של חברות נוספות.
- 2.אלון 25/03/2025 12:06הגב לתגובה זומעניין למה חברה כזאת במיקום עם עודף היצע ענק של נפט וגז כל הזמן בכותרות. איפה הפוטנציאל פה ואיפה של דלק בים הצפוני שתספק גז ונפט לאירופה כחלופה לרוסיה חחח. אבל איש שמן עם משקפיים נראה אמין אז סבבה תקנו מהר מהר מניות לפני שהחברה תמחק.
- 1.אנונימי 24/03/2025 11:13הגב לתגובה זורבעון שני של הפסד והמניה עולה 5% חחח סבבה תסתכלו על שווי מול רווחים
- הבורסה תמיד מסתכלת על העתיד (ל"ת)אנונימי 25/03/2025 10:31הגב לתגובה זו
- אנונימי 24/03/2025 12:26הגב לתגובה זוחברה שתהיה שווה כפול ממה שהיא שווה היום תוך שנתיים שלוש
- סובל ממיופיה 24/03/2025 12:07הגב לתגובה זונגיד ירשת קרקע ברמת השרון שיש עליה שדה תותים. אומרים לך עוד שנה מפשירים את הקרקע לבנייה.האם אתה מוכר את הקרקע לפי התזרים ששדה התותים מייצר
- אנונימי 24/03/2025 11:50הגב לתגובה זווהפוטנציאל שלה בהחלט נראה טוב...
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
