נאוויטס: "ההפקה משננדואה תתחיל ביוני"
שותפות הנפט מעדכנת כי התחלת ההפקה מפרויקט הדגל כבר ממש מעבר לפינה, ובנוסף מעדכנת את התזרים החזוי המהוון מפרויקט סי ליון, שנחשב ל"דבר הגדול הבא עבור נאוויטס", שהוכפל ל-3.6 מיליארד דולר
שותפות הנפט נאוויטס נאוויטס פטר יהש 0.76% מדווחת על התקדמות משמעותית אל עבר תחילת ההפקה, שלדבירה צפויה להתחיל בחודש יוני הקרוב. נאוויטס דיווחה כי השלימה 91% מעלות הפיתוח התקציבי של פרויקט הדגל של השותפות, לצד הצלחה בבדיקות הזרמה של נפט וגז (Flow-back) ב-2 מתוך 4 הבארות של הפרויקט, אשר בהן הסתיימו ההשלמות עד כה. בהתבסס על תוצאות בדיקות הזרמה אלו, להערכת המפעילה, ניתן יהיה להפיק משתי הבארות בקצב הפקה העולה על המפורט בדוח הרזרבות האחרון שפורסם.
החברה ציינה כי עבודות ההשלמה בבאר שלישית בפרויקט נמצאות בעיצומן וכי מתקן הטיפול וההפקה של פרויקט שננדואה אשר הגיע ממספנות HYUNDAI בקוריאה אל מפרץ אמריקה, הושט מהנמל בטקסס בדרכו למיקומו המתוכנן מעל מאגר שיננדואה ושעבודות החיבור והעיגון שלו יחלו בימים הקרובים.
שננדואה הוא הפרויקט הגדול ביותר של נאוויטס עד היום והיא עובדת עליו מספר שנים. הוא צפוי להפיק כ-90,000 אלף חביות ביום (כ-45,000 חלקה של נאוויטס) וליצור לנאוויטס הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר במהלך שנת ההפקה מלאה הראשונה. "ברגע שההפקה משננדואה מתחילה, כל המדדים שלנו מוכפלים פי 10", אמר יו"ר השותפות, גדעון תדמור, בועידת ההשקעות של ביזפורטל לפני כחודשיים.
נאווטיס גם עדכנה כי חתמה על ההסכמים הדרושים לצורך פיתוח פרויקט Sea Lion (819 מיליון חביות נפט), שתדמור כבר הגדיר כ"דבר הגדול הבא עבור נאוויטס", כולל חתימה על הסכם עם בעלת מתקן הפקה ואחסון צף (FPSO) אשר פועל כיום בים הצפוני ומיועד לשימוש בפרויקט, וחתימה על הסכם עם קבלנים לייצור של ציוד תת-ימי וצנרת תת ימית לחיבור המתקן לתשתיות ההפקה. לפי הערכת המשאבים המעודכנת לפרויקט סי ליון, שנערכה על ידי המעריך החיצוני NSAI, התזרים המהוון החזוי מהפרויקט לחלקה של השותפות, הוכפל ומסתכם ב 3.6 מיליארד דולר.
- ההפקה ממאגר שננדואה הגיעה ל-100 אלף חביות ביום
- ארגנטינה נגד נאוויטס: "פועלת באופן בלתי חוקי בפוקלנד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך שנת 2024 נאוויטס הפיקה
כ-1.3 מיליון חביות נפט, מפרויקט בקסקין והשדות היבשתיים. ההפקה בפרויקט בקסקין עמדה על כ-769 אלפי חביות והשדות היבשתיים הפיקו כ-517 אלפי חביות. המחיר הממוצע לחבית במהלך 2024 היה 75.7 דולר, לעומת מחיר ממוצע שך כ-77.6 דולר במהלך שנת 2023. הכנסות השותפות לשנת 2024
הסתכמו בכ-78 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-93.8 מיליון דולר בשנת 2023. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר בשל ירידה של כ-24% בהפקה מהשדות היבשתיים וירידה של כ-12% בהפקה של פרויקט בקסקין.
הכנסות השותפות לשנת 2024 הסתכמו לסך של כ-78 מיליון
דולר, לעומת הכנסות של כ- 93.8 מיליון דולר בשנת 2023. ה-EBITDA של השותפות לשנת 2024 הסתכמה לסך של כ-36.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA של כ-51.6 מיליון דולר בשנת 2023. הרווח נקי המיוחס לבעלי יחידות ההשתתפות של השותפות הסתכם בשנת 2024 לסך של כ-1.4 מיליון דולר (רווח
נקי של 6.6 מיליון דולר בנטרול הוצאה חד פעמית בגין הפסד מפדיון מוקדם של אגרות חוב), לעומת רווח נקי של כ-14.7 מיליון דולר בשנת 2023.
שווי השוק של נאוויטס עומד על כ-7.94 מיליארד שקל, פי 5 מהשווי לפני שנתיים בדיוק. נאוויטס פועלת רק מחוץ לישראל והיא פועלת באסטרטגיה במסגרתה היא נכנסנת לפרויקטים שכמעט מוכנים להפקה בהם היזם נתקל בקשיים ומחפש למכור. זו אסטרגטיה שיכולה להיות מסוכנת אבל כמו שתדמור אמר בשיחה עם ביזפורטל לפני כמה חודשים: "חשבו שהאסטרטגיה שלנו הזויה, הוכחנו שהיא עובדת". שננדואה היה בגדר חלום הרבה זמן אבל הוא כבר הופך למציאות. החזון של נאוויטס לשננדואה הוא יותר מרק הפקת נפט, נאוויטס רוצה להפוך את המאגר ל-HUB באזור מפרץ מקסיקו, כלומר מאגר שכולל החלק הנוסף (שננדואה דרום) יאפשר חיבור אליו של חברות נוספות.
- 2.אלון 25/03/2025 12:06הגב לתגובה זומעניין למה חברה כזאת במיקום עם עודף היצע ענק של נפט וגז כל הזמן בכותרות. איפה הפוטנציאל פה ואיפה של דלק בים הצפוני שתספק גז ונפט לאירופה כחלופה לרוסיה חחח. אבל איש שמן עם משקפיים נראה אמין אז סבבה תקנו מהר מהר מניות לפני שהחברה תמחק.
- 1.אנונימי 24/03/2025 11:13הגב לתגובה זורבעון שני של הפסד והמניה עולה 5% חחח סבבה תסתכלו על שווי מול רווחים
- הבורסה תמיד מסתכלת על העתיד (ל"ת)אנונימי 25/03/2025 10:31הגב לתגובה זו
- אנונימי 24/03/2025 12:26הגב לתגובה זוחברה שתהיה שווה כפול ממה שהיא שווה היום תוך שנתיים שלוש
- סובל ממיופיה 24/03/2025 12:07הגב לתגובה זונגיד ירשת קרקע ברמת השרון שיש עליה שדה תותים. אומרים לך עוד שנה מפשירים את הקרקע לבנייה.האם אתה מוכר את הקרקע לפי התזרים ששדה התותים מייצר
- אנונימי 24/03/2025 11:50הגב לתגובה זווהפוטנציאל שלה בהחלט נראה טוב...

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
