למה הנחנו שאירודרום היא פלופ ורועי דגני הוא שרלטן?
איך תזהו מנכ"ל שמספר סיפורים ומתי לפקפק בהודעה חיובית של חברה?
היה ברור שמשהו לא תקין בהתנהלות של מנכ"ל אירודרום רועי דגני - הצפנו את החששות הרבה לפני כולם וסיפרנו לכם על הזמנה הגדולה שיש לגביה ספקות - שהיא לא בתחום השירותים אלא אספקת מוצרים וזה לא הביזנס של החברה, שאין לאירודרום יכולת ייצור להיקף כזה של הזמנה. הצפנו את המחלוקות בתוך הדירקטוריון ואת העזיבה של דירקטורים לרבות של חנה פרי-זן ואת מכתבי העזיבה בהם מאשימים הדירקטורים את מנכ"ל החברה, רועי דגני בניהול כושל.
הוספנו והסברנו שלא הגיוני שחברה שזכתה במכרז ענק תקים שותפות ייצור עם גוף אחר בעסקה לפי שווי של כ-10 מיליון שקל בלבד ולא הבנו את הכוונה לרכוש פעילות ייצור גם בחו"ל (בשווי גבוה), אלא אם - לאירודרום יש צורך גדול להגיע ליכולות ייצור מהירות. הסברנו גם שהשוק מפקפק ביכולות של אירודרום לספק את ההזמנה - הוא לא התרגש מכך והמניה היתה תקועה;ואספנו את כל הסימנים האלו לכך שיש כאן כנראה פלופ. זה היה הרבה לפני שהפלופ התגלה ולפני הכתבות בימים האחרונים.
> היא פועלת בשוק הכי חם, אז למה המניה מאכזבת?
> אירודרום מרחפת לארה"ב - האם עסקת המיזוג היא פלופ או סיפור אמיתי?
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- "מנכ"ל אירודרום התעלם מהדירקטוריון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי שורה של כתבות אצלנו התבררה האמת - אירודרום דיווחה כי הלקוח צפוי להקטין את ההזמנה, אחר כך היא דיווחה על ההפחתה בפועל ובדרך היא גם לא דיווחה כמו שצריך בבורסה, לטענתה זו תקלה טכנית. כל זה כשבדרך משקיעים תובעים את החברה על דיווח לא נכון וכעת - דגני מתפטר.
ולמה אנחנו מציפים את השלבים מחדש? כדי להגיד לכם שוב - לרוב אין עשן בלי אש. אם יש עסקה ענקית לחברה קטנה והמניה לא מאוד מתרגשת יש כאן סימן לבעיה. ממשיכים לחפור ומגלים את הבעיות - דירקטורים שעוזבים, חוסר יכולת של החברה לספק את המוצרים, ואז בהדרגה נחשפים עוד ועוד מידעים שמספקים את התמונה המלאה. תזכרו את זה לפעם הבאה
"מיום הקמת החברה לפני כ-11 שנים, היה לי הכבוד לנהל אותה" כתב דגני בהודעת העזיבה, "במהלך תקופה משמעותית זו חווינו הישגים רבים לצד אתגרים לא מבוטלים. אני חש כיום סיפוק וגאווה על כך שהחברה נמצאת בעמדה מצוינת, בעלת פוטנציאל רב, אותו בנינו יחד בעמל רב. בעת הזו, נוכח אפשרויות ההתפתחות המשמעותיות העומדות בפני החברה בשוק הצומח שבו אנו פועלים, אני מאמין כי נכון לחברה שתובל ע"י מנכ"ל חדש אשר יוכל להמשיך ולהוביל אותה לעבר מימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בה.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
"אני משוכנע כי באמצעות ניהול נכון ומקצועי ניתן יהיה להאיץ את קצב צמיחתה של החברה, להרחיב את פעילותה ולהשיג הישגים מרשימים נוספים. אני מחויב להמשך הצלחת החברה ולכן אמשיך לעמוד לרשותה ככל שיידרש, אמשיך לכהן בדירקטוריון ולתת את מיטב הידע והניסיון שלי בתחום, מתוך רצון להבטיח מעבר חלק והמשכיות ניהולית ראויה. לחברה דירקטוריון חזק ואיכותי בהובלתו של ציון ספיר שעושה לילות כימים לטובת החברה ואני סמוך ובטוח כי ועדת האיתור תבחר את המנכ״ל הנכון ביותר עבור החברה אשר יתאים לאתגרים ולחזון החברה, ואף מעבר לכך. אמשיך לכהן כמנכ״ל החברה עד ליום 1 לאפריל 2025 או עד למועד מאוחר יותר ככל ויבקש ממני הדירקטוריון לעשות כן, הכל על פי צרכי החברה שיהיו באותה העת. הייתה לי זכות גדולה לעבוד יחד איתכם, לקבל מכם הכוונה ולפעול למען הצלחת החברה. כעת, הגיע זמני לפנות לדרך חדשה, אך תמיד אשאר קשור לחברה ולצוות המסור שמוביל אותה קדימה"
- 9.אנונימי 23/06/2025 00:25הגב לתגובה זוכשדגני אומר שיום כנראה לילה....לא ייאמן שהבורסה והמשקיעים אכלו את הפלופ שלו.הוא רימה עובדים משקיעים שותפים ודירקטורים יש מישהו שהוא פספס
- 8.תביעה נגד השרלטן! (ל"ת)שרה אנונימית 23/03/2025 11:28הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 21/03/2025 08:28הגב לתגובה זומכיר את החברה החברה היא חברת תוכנה שהייתה קונה רחפנים מחברה אחרת מעבר לכביש בשם פילינג פרודקשיין שנקנתה על ידי אלביט .וומכון מתחיל ומסתיים הסיפור אירדרום ניסתה כנראה לייצר בעצמה אחריי כל השנים שמכרה מספר רחפנים בשנה תוצרת פילינג פרודקשיין .ואולי לכאורה אלביט קיצצו לה את הכנפיים. ולא הצליחה לעמוד בזה וכמובן
- 6.אנונימי 20/03/2025 12:55הגב לתגובה זואומנם יש לכם חלק גדול אבל רק לאחר שכולם צעקו המלך הוא ערום
- 5.אנונימי 20/03/2025 11:35הגב לתגובה זולממשלה יש אינטרס לפתח מליון פלופים אני קורא להם עסקים בטחוניים. חוץ מארודיום שהבנו ניהול כושל אינטרס של כולנו שתצליח. אז דיברו על מכפיל איבידיה אלביט והסקטור מכפיל 55 מבינים שגם פלוף צריך להיות שווה והרבה.
- 4.סווינגר 20/03/2025 09:10הגב לתגובה זוהייתה מניה לסיבובים.עשינו עליה מהלכים יפים כעת מוזמנת להמחק ממסחר.
- 3.לא רואה בחברה הזאת שום עתיד. (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 09:10הגב לתגובה זו
- 2.ליאור 20/03/2025 09:09הגב לתגובה זועכשיו צריך להביא מנכל תותח מהתעשיה.לחברה חוג לקחות גדולוצבר הזמנות מלא
- 1.דגני בחור טוב שניסה מאוד אבל לא מספיק מוכשר יפה שהניח את המפתחות (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 08:16הגב לתגובה זו
- רון 21/03/2025 19:26הגב לתגובה זונוכל שרלטן חסר אמינות עם עולם ערכים מעוות חסר יכולת ניהול תכנון ויכולת לבצע
- בחור טוב רק אומר שאתה לא מכיר אותו... (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 19:38הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
