רותם אירם
צילום: יחצ

היוניקורן הישראלי At-Bay רוכש את חברת הסטארטאפ הקנדית Relay

החיבור בין שתי החברות יאפשר לAt-Bay להגיע לקהלי יעד חדשים בתחום ביטוח הסייבר; עוד הכריזה החברה כי תתרחב למוצרי ביטוח נוספים והיא מגייסת בימים אלה עשרות מהנדסים ומהנדסות למרכז הפיתוח בעזריאלי בתל אביב

דור עצמון |

חברת At-Bay הישראלית, המספקת ביטוחי סייבר לעסקים, רוכשת את חברת Relay הקנדית, ספקית פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת השוואת מחירים ותנאים של ביטוחי סייבר. חברת Relay, מונה 50 עובדים, וכיום משמשת ברוקרים (סוכנים) של ביטוחי סייבר מרחבי ארה"ב להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור החברות אותן הם משרתים בתחום הביטוחים. החברה הנרכשת, תמשיך לפעול כיחידה עצמאית, תחת צוות הניהול שלה. ההצטרפות ל-At-Bay משפרת את היכולת של Relay להרחיב את יכולותיה ואת הערך המוסף שהיא מספקת עבור השותפים שלה.

At-bay הוקמה על ידי רותם אירם, רומן יצקוביץ', איתי הוכמן ותילי קליסקי. לחברה כיום 230 עובדים, 80 מהם במרכז המחקר והפיתוח בעזריאלי בתל אביב. עד כה גייסה החברה 292 מיליון דולר.

החברה חצתה ברבעון השני של השנה קצב מכירות של 360 מיליון דולר בפרמייה שנתית חוזרת וכ-280% צמיחה אל מול הרבעון המקביל אשתקד. החברה משרתת את סוכנויות הביטוח הגדולות בארה"ב המשמשות אלפי סוכנויות ביטוח קטנות וברוקרים למכירת ביטוחי סייבר וניהול סיכוני סייבר. החברה צופה המשך צמיחה וגידול בעקבות הצמיחה בתחום ביטוחי הסייבר ולאור השקת מוצר חדש בחודש שעבר.

Relay בנתה מרקט פלייס דיגיטלי המאפשר לסוכנים להשיג ולהשוות הצעות ממספר מבטחים במקביל ובאופן אוטומטי. הרכישה תאפשר ל-At-Bay להגיע לערוצי הפצה חדשים ולהתבסס בערוצי ההפצה הדיגיטליים בארה"ב.

מנכ״ל ומייסד At-Bay, רותם אירם: “אנחנו צומחים בצורה משמעותית והרכישה הנוכחית היא חלק מהאסטרטגיה שלנו להגיע לקהלי יעד נוספים ולספק שרות איכותי לא רק לסוכניות הגדולות בארה"ב, אלה גם לסוכנויות בינוניות וקטנות יותר. אנחנו נעשה זאת באמצעות מרקט פלייס המאפשר שקיפות, השוואות מחירים בין ביטוחים וכתוצאה מכך עבודה יעילה יותר וקלה, לה משוועים סוכני הביטוח ברחבי העולם. התוספת של השוק של Relay תשלים את אסטרטגיית ההפצה הדיגיטלית של At-Bay, ותעצים את סוכני ביטוח ושותפיהם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הכוללת פלטפורמה ייעודית לסוכנים, וממשק אוטומטי, ללא מגע יד אדם כדי להגיע להצעה הטובה ביותר ללקוחות שלהם". 

מנכ״ל Relay ומייסד שותף של החברה, גרג בוטין: "ספקי ביטוחי הסייבר עומדים בחוד החנית של הדיגיטציה הביטוחית, ו-At-Bay היא מובילה עולמית בגישה שלה לפתרון סיכונים עסקיים - באמצעות טכנולוגיה. ביחד נתרחב לקהלי יעד נוספים בכל רחבי ארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חברת Airwallex צילום: איל טואגחברת Airwallex צילום: איל טואג

חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר

החברה גייסה לפי שווי של 8 מיליארד דולר ובמקביל לגיוס, השיקה סוכני AI שמבצעים פעולות פיננסיות מורכבות


הדס ברטל |

 חברת הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים המיועדת לעסקים מודרניים, גייסה 330 מיליון דולר בסבב G בהובלת Addition ובהשתתפות T. Rowe Price, Activant, Lingotto, Robinhood Ventures ו-TIAA Ventures. הגיוס התבצע לפי שווי של 8 מיליארד דולר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה לסבב F מלפני כשישה חודשים. ההון שגויס יתמוך בהמשך הצמיחה של Airwallex בארה"ב ובמספר שוקי מפתח מרכזיים ברחבי העולם.

Airwallex פועלת בישראל בשנתיים וחצי האחרונות בהובלת אור ליבן, שמכהן כסגן נשיא החברה לאזור המזרח התיכון, בלנוקס ולמדינות הנורדיות.

ג'ק ז'אנג, מייסד שותף ומנכ"ל Airwallex: "אנו מאמינים שהבנקאות הגלובלית של העתיד תהיה חסרת גבולות, חכמה ותתבצע בזמן אמת. ספקים של פתרונות מסורתיים לוקים באי התאמה בסיסית לאופן שבו עסקים מודרניים מתנהלים והמשקיעים שלנו מבינים שאנו נמצאים בחזית המרוץ להגדרה של קטגוריה זו. אנו בונים חלופה מודרנית, פלטפורמה אחת שמניעה שירותי בנקאות גלובלית, תשלומים, חיובים, ניהול פיננסי (treasury) והוצאות שרצים כולם מעל תשתית פיננסית קניינית. ההון שגויס יאיץ את הצמיחה שלנו, יבסס את מעמדנו כמובילים טכנולוגיים ויחזק את מעמדנו בארצות הברית ובשווקים מרכזיים ברחבי העולם".

אור ליבן, סגן נשיא Airwallex למזרח התיכון, בנלוקס, והמדינות הנורדיות, מסר: "גיוס ההון הגדול שהשלמנו מעיד על האמון העמוק שיש לשוק ולמשקיעים ב-Airwallex. אמון זה נשען על הצמיחה יוצאת הדופן של החברה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, במזרח התיכון ובאירופה ועל ההתרחבות המתמדת בהיצע המוצרים שאנחנו מעניקים ללקוחותינו".

ההכנסות השנתיות החוזרות לשנת 2025 יגיעו ליותר מ-1 מיליארד דולר שמשקפים צמיחה שנתית של 90% (החישוב לפי ההכנסות באוקטובר). היקף הטרנזקציות השנתי שבוצעו במערכת הוכפל בהשוואה ל-2024 והגיע באוקטובר ליותר מ-235 מיליארד דולר. כמחצית מלקוחות החברה משתמשים במספר שירותים של החברה ומעידים בכך על התאמה עמוקה לצורכי השוק. החברה העניקה רישיונות ללמעלה מ-80 מפיצים והיא מאפשרת ללקוחות לבצע העברות כספים בלמעלה מ-200 מדינות ואזורים גיאוגרפיים ולבצע עסקאות רב מטבעיות בהיקף רחב. בשנת 2025 נכנסה Airwallex ל-12 שווקים חדשים שבהם קיבלה אישורים רגולטוריים, מינתה מפיצים והשיקה מוצרים בצרפת, הולנד, יפן, ישראל, קנדה, קוריאה, ניו זילנד, מלזיה, וייטנאם, ברזיל, מקסיקו, איחוד האמירויות ועוד.   

רובוט AI (גרוק)רובוט AI (גרוק)
מהפכת הרובוטים

המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה

השחקניות המרכזיות בתחום הרובוטים ההומנואידים, המחירים, מתי זה יגיע אלינו הביתה והסיכונים? 

רן קידר |
נושאים בכתבה רובוט טסלה

מכירות המכוניות החשמליות של טסלה צונחות ב-13%, אבל המניה מגיבה ואז מתקנת, וסך הכל עלתה בכ-2% בחודש האחרון. הסיבה אחת: Optimus, הרובוט ההומנואידי של החברה. אילון מאסק כבר לא מתבייש להגיד בקול רם שלדעתו 80% משווי טסלה בעתיד יגיע מ-Optimus, לא מהמכוניות.

לאחרונה הוא העלה וידאו של גרסה חדשה של הרובוט שמקפל כביסה, מזהה חפצים ומדבר בקול טבעי, והאופן שבו הוא רץ נראה אנושי להפליא. הגרסה הבאה, Gen-3, תיחשף ברבעון הראשון של 2026 עם ידיים בעלות 22 דרגות חופש ודיוק מרשים. המחיר שמאסק מבטיח: 20 עד 30 אלף דולר כשהייצור ההמוני יתחיל. זה פחות ממשכורת שנתית של עובד ממוצע בארה"ב.

בגיגה-טקסס, המפעל של טסלה ליד העיר אוסטין, כבר בונים קו ייצור, ומאסק הציב יעד של מיליון יחידות בשנה תוך חמש שנים. וול סטריט קונה את זה בגדול: RBC נותנת יעד של 500 דולר למניה, דויטשה בנק מוסיפה 111 דולר רק בזכות הרובוטים, וביירד מגיעה ל-548 דולר. גם הבית הלבן נכנס לתמונה עם צו נשיאותי מתוכנן ל-2026 שיזרים מיליארדים לתעשייה, בעיקר כדי שלא להפסיד לסין.

אבל המציאות עדיין קשה: עד עכשיו נבנו כמה מאות יחידות בלבד, יש בעיות בסוללות ובמנגנוני אחיזה עדינים, והרבה מההדגמות עדיין דורשות שליטה מרחוק על ידי אדם. מאסק כבר הבטיח דברים דומים עם מערכת הנהיגה האוטונומית שלו, ועד היום נהגים נדרשים להחזיק יד על ההגה. ובכל זאת, השוק מאמין. זה יכול להתעכב, אבל יש תמימות דעים שזה יגיע - גם רכבים אוטונומיים וגם רובוטים הומנואידים.


            אופטימוס, מאסק וברקע חבר. קרדיט: רשתות חברתיות 

ארה"ב: חדשנות מטורפת, אבל ייצור איטי

בוסטון דיינמיקס (בבעלות יונדאי) מובילה עם Atlas, הרובוט היחיד שכבר יכול לשחק בכדור ולרוץ 2.5 מטר לשנייה. גרסה חשמלית מלאה נכנסה ב-2025 למפעלי יונדאי בג'ורג'יה. מחיר משוער: 140 עד 150 אלף דולר. זמינות מסחרית החל מ-2026. הרובוט מצוין בסביבות מורכבות, אבל עלות התחזוקה גבוהה ומגיעה לכ-20% ממחיר הרובוט בכל שנה.