רותם אירם
צילום: יחצ

היוניקורן הישראלי At-Bay רוכש את חברת הסטארטאפ הקנדית Relay

החיבור בין שתי החברות יאפשר לAt-Bay להגיע לקהלי יעד חדשים בתחום ביטוח הסייבר; עוד הכריזה החברה כי תתרחב למוצרי ביטוח נוספים והיא מגייסת בימים אלה עשרות מהנדסים ומהנדסות למרכז הפיתוח בעזריאלי בתל אביב

דור עצמון |

חברת At-Bay הישראלית, המספקת ביטוחי סייבר לעסקים, רוכשת את חברת Relay הקנדית, ספקית פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת השוואת מחירים ותנאים של ביטוחי סייבר. חברת Relay, מונה 50 עובדים, וכיום משמשת ברוקרים (סוכנים) של ביטוחי סייבר מרחבי ארה"ב להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור החברות אותן הם משרתים בתחום הביטוחים. החברה הנרכשת, תמשיך לפעול כיחידה עצמאית, תחת צוות הניהול שלה. ההצטרפות ל-At-Bay משפרת את היכולת של Relay להרחיב את יכולותיה ואת הערך המוסף שהיא מספקת עבור השותפים שלה.

At-bay הוקמה על ידי רותם אירם, רומן יצקוביץ', איתי הוכמן ותילי קליסקי. לחברה כיום 230 עובדים, 80 מהם במרכז המחקר והפיתוח בעזריאלי בתל אביב. עד כה גייסה החברה 292 מיליון דולר.

החברה חצתה ברבעון השני של השנה קצב מכירות של 360 מיליון דולר בפרמייה שנתית חוזרת וכ-280% צמיחה אל מול הרבעון המקביל אשתקד. החברה משרתת את סוכנויות הביטוח הגדולות בארה"ב המשמשות אלפי סוכנויות ביטוח קטנות וברוקרים למכירת ביטוחי סייבר וניהול סיכוני סייבר. החברה צופה המשך צמיחה וגידול בעקבות הצמיחה בתחום ביטוחי הסייבר ולאור השקת מוצר חדש בחודש שעבר.

Relay בנתה מרקט פלייס דיגיטלי המאפשר לסוכנים להשיג ולהשוות הצעות ממספר מבטחים במקביל ובאופן אוטומטי. הרכישה תאפשר ל-At-Bay להגיע לערוצי הפצה חדשים ולהתבסס בערוצי ההפצה הדיגיטליים בארה"ב.

מנכ״ל ומייסד At-Bay, רותם אירם: “אנחנו צומחים בצורה משמעותית והרכישה הנוכחית היא חלק מהאסטרטגיה שלנו להגיע לקהלי יעד נוספים ולספק שרות איכותי לא רק לסוכניות הגדולות בארה"ב, אלה גם לסוכנויות בינוניות וקטנות יותר. אנחנו נעשה זאת באמצעות מרקט פלייס המאפשר שקיפות, השוואות מחירים בין ביטוחים וכתוצאה מכך עבודה יעילה יותר וקלה, לה משוועים סוכני הביטוח ברחבי העולם. התוספת של השוק של Relay תשלים את אסטרטגיית ההפצה הדיגיטלית של At-Bay, ותעצים את סוכני ביטוח ושותפיהם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הכוללת פלטפורמה ייעודית לסוכנים, וממשק אוטומטי, ללא מגע יד אדם כדי להגיע להצעה הטובה ביותר ללקוחות שלהם". 

מנכ״ל Relay ומייסד שותף של החברה, גרג בוטין: "ספקי ביטוחי הסייבר עומדים בחוד החנית של הדיגיטציה הביטוחית, ו-At-Bay היא מובילה עולמית בגישה שלה לפתרון סיכונים עסקיים - באמצעות טכנולוגיה. ביחד נתרחב לקהלי יעד נוספים בכל רחבי ארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

40 מיליון שקל: רשות החדשנות משקיעה בחמישה אתרי הרצה חדשים לסטארטאפים

טבע, שיבא, תשתיות אנרגיה, עתידים סיטיזון וגני יהושע יפתחו תשתיות פעילות לתעשייה, בריאות, אנרגיה ועיר חכמה, כדי לאפשר ניסוי והדגמה של טכנולוגיות בשטח

ליאור דנקנר |

רשות החדשנות, גוף ממשלתי שמממן ומקדם מחקר ופיתוח בתעשייה הישראלית, יוצאת למהלך שמכוון לנקודה הכי כואבת לסטארטאפים בשלבים מתקדמים, המעבר מפיתוח במעבדה לניסוי בסביבה אמיתית. במסגרת קרן תשתיות המו"פ נבחרו חמישה זוכים להקמה, הפעלה והנגשה של אתרי הרצה מתקדמים, בהיקף השקעה כולל של 40 מיליון שקלים.

הרעיון עצמו די פשוט. לא רק לבנות מוצר, אלא לבדוק אותו על מערכות עובדות, עם משתמשים, רגולציה, נהלים ותפעול יומיומי. האתרים אמורים לתת לחברות טכנולוגיה שנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים מקום לבצע ניסויים, הדגמות ופיילוטים בתנאי אמת בתחומי תעשייה, בריאות, אנרגיה, עיר חכמה וקיימות.

דרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות , אומר כי "אתרי הרצה הם מנגנון קריטי בהפיכת חדשנות מרעיון לטכנולוגיה שעובדת בשטח. החיבור הישיר בין חברות טכנולוגיה לבין תשתיות אמיתיות מאפשר לקצר תהליכים, לצמצם סיכונים ולצבור יתרון תחרותי לקראת הפריצה לשווקים הגלובליים. זהו כלי מדיניות שמחזק את הכלכלה הישראלית, מעמיק את שיתופי הפעולה בין התעשייה להייטק ומבסס את מעמדה של ישראל כבטא ניישן מובילה בעולם. החיבור הישיר בין אתרי הרצה לחברות טכנולוגיה יסייע בפתרון אתגרים ממשיים של המשק והחברה בישראל: להסיר חסמים, לפתוח צווארי בקבוק ולייצר תשתית שמקדמת חדשנות יישומית".


למה זה חשוב גם לתאגידים וגם לסטארטאפים

המהלך נועד לגרום לתאגידים ולגופים עם תשתיות קריטיות לפתוח שערים למה שמכנים חדשנות פתוחה. זו גישה שבה ארגון גדול משתף פעולה עם סטארטאפים וחברות טק כדי להאיץ פיתוח פתרונות, במיוחד כשיש גם אילוצים עסקיים וגם דרישות רגולטוריות.

מבחינת הגופים המארחים, האתרים אמורים לספק דרך מסודרת לבחון טכנולוגיות בזמן אמת. יעילות, ביצועים, עמידה ברגולציה, השפעה על לקוחות, התאמה לתהליכים ארגוניים. הם מספרים גם על ציפייה לתהליך של למידה והטמעת תרבות חדשנות בתוך הארגון, דרך חשיפה של עובדים וצוותים לשיטות עבודה שונות ולפתרונות חדשים. בשורה התחתונה, במקום להמר על פרויקט גדול, עושים פיילוט מוגבל שמאפשר לבדוק ולתקן לפני שמרחיבים.

עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.