רותם אירם
צילום: יחצ

היוניקורן הישראלי At-Bay רוכש את חברת הסטארטאפ הקנדית Relay

החיבור בין שתי החברות יאפשר לAt-Bay להגיע לקהלי יעד חדשים בתחום ביטוח הסייבר; עוד הכריזה החברה כי תתרחב למוצרי ביטוח נוספים והיא מגייסת בימים אלה עשרות מהנדסים ומהנדסות למרכז הפיתוח בעזריאלי בתל אביב

דור עצמון |

חברת At-Bay הישראלית, המספקת ביטוחי סייבר לעסקים, רוכשת את חברת Relay הקנדית, ספקית פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת השוואת מחירים ותנאים של ביטוחי סייבר. חברת Relay, מונה 50 עובדים, וכיום משמשת ברוקרים (סוכנים) של ביטוחי סייבר מרחבי ארה"ב להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור החברות אותן הם משרתים בתחום הביטוחים. החברה הנרכשת, תמשיך לפעול כיחידה עצמאית, תחת צוות הניהול שלה. ההצטרפות ל-At-Bay משפרת את היכולת של Relay להרחיב את יכולותיה ואת הערך המוסף שהיא מספקת עבור השותפים שלה.

At-bay הוקמה על ידי רותם אירם, רומן יצקוביץ', איתי הוכמן ותילי קליסקי. לחברה כיום 230 עובדים, 80 מהם במרכז המחקר והפיתוח בעזריאלי בתל אביב. עד כה גייסה החברה 292 מיליון דולר.

החברה חצתה ברבעון השני של השנה קצב מכירות של 360 מיליון דולר בפרמייה שנתית חוזרת וכ-280% צמיחה אל מול הרבעון המקביל אשתקד. החברה משרתת את סוכנויות הביטוח הגדולות בארה"ב המשמשות אלפי סוכנויות ביטוח קטנות וברוקרים למכירת ביטוחי סייבר וניהול סיכוני סייבר. החברה צופה המשך צמיחה וגידול בעקבות הצמיחה בתחום ביטוחי הסייבר ולאור השקת מוצר חדש בחודש שעבר.

Relay בנתה מרקט פלייס דיגיטלי המאפשר לסוכנים להשיג ולהשוות הצעות ממספר מבטחים במקביל ובאופן אוטומטי. הרכישה תאפשר ל-At-Bay להגיע לערוצי הפצה חדשים ולהתבסס בערוצי ההפצה הדיגיטליים בארה"ב.

מנכ״ל ומייסד At-Bay, רותם אירם: “אנחנו צומחים בצורה משמעותית והרכישה הנוכחית היא חלק מהאסטרטגיה שלנו להגיע לקהלי יעד נוספים ולספק שרות איכותי לא רק לסוכניות הגדולות בארה"ב, אלה גם לסוכנויות בינוניות וקטנות יותר. אנחנו נעשה זאת באמצעות מרקט פלייס המאפשר שקיפות, השוואות מחירים בין ביטוחים וכתוצאה מכך עבודה יעילה יותר וקלה, לה משוועים סוכני הביטוח ברחבי העולם. התוספת של השוק של Relay תשלים את אסטרטגיית ההפצה הדיגיטלית של At-Bay, ותעצים את סוכני ביטוח ושותפיהם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הכוללת פלטפורמה ייעודית לסוכנים, וממשק אוטומטי, ללא מגע יד אדם כדי להגיע להצעה הטובה ביותר ללקוחות שלהם". 

מנכ״ל Relay ומייסד שותף של החברה, גרג בוטין: "ספקי ביטוחי הסייבר עומדים בחוד החנית של הדיגיטציה הביטוחית, ו-At-Bay היא מובילה עולמית בגישה שלה לפתרון סיכונים עסקיים - באמצעות טכנולוגיה. ביחד נתרחב לקהלי יעד נוספים בכל רחבי ארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים

שיתוף הפעולה בין IBM לסיסקו בתחום המחשבים הקוונטיים - פרסמו תכנית לפיתוח מערך מחשבים קוונטיים שיתקשרו ביניהם ויחליפו מידע בזמן אמת

ליאור דנקנר |

שיתוף הפעולה בין IBM לסיסקו מסמן מעבר ממחשבים קוונטיים מבודדים לרשת מחוברת. החברות פרסמו תכנית לפיתוח מערך מחשבים קוונטיים שיתקשרו ביניהם ויחליפו מידע בזמן אמת. כיום, מחשבים אלה פועלים כמערכות עצמאיות ללא יכולת חיבור רשתית.

IBM אחראית על פיתוח המחשבים הקוונטיים ויחידות רשת קוונטיות (QNUs) שמתממשקות עם המעבדים. סיסקו מתמקדת בהיבטי התקשורת וקישורים אופטיים למרחקים ארוכים. המטרה הראשונית: הוכחת היתכנות תוך 3-5 שנים, עם בניית רשת בקנה מידה גדול עד תחילת שנות ה-30. התכנית משלבת מחקר פנימי של IBM עם שיתופי פעולה חיצוניים ופיתוח מתמרים להמרת אנרגיית פוטונים.

השיתוף נובע מצורך בהרחבת יכולות מעבר למפת הדרכים הנוכחית. IBM מתכננת להגיע למחשוב קוונטי עמיד לשגיאות עד 2029, עם ביצוע מיליארד פעולות על 2,000 קיוביטים עד 2033. רשת קוונטית תאפשר חיבור בין מעבדים נפרדים ותיצור "אינטרנט קוונטי" שמגדיל את כוח החישוב הכולל.


לאחרונה דיווחה IBM על שת"פ גם עם גוגל, דבר שממחיש את היותה אחת מהמובילות הגדולות בתחום הקוונטים, להרחבה: IBM וגוגל מציגות התקדמות במרוץ הקוונטי: לא רק החברות הקטנות בתמונה

לקריאה מעניינת: 400 אלף דולר הכנסות - והמניה זינקה ב-16%: ברוכים הבאים לבועת המחשוב הקוונטי



אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק קלוד (X)

350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם

אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר



מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנתרופיק

אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.

הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.

בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.

באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.