ביל אקמן
צילום: טוויטר

ביל אקמן ממקד 45% מתיק ההשקעות בשלוש מניות

המנהל המוערך של קרן הגידור פרשינג סקוור ממשיך לדבוק באסטרטגיית השקעות ממוקדת, עם דגש על חברות איכותיות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי ושיפור ערך לבעלי המניות
אביחי טדסה | (5)

ביל אקמן, המנהל של קרן הגידור פרשינג סקוור, ממשיך להתמקד באסטרטגיית השקעה ממוקדת המתמקדת בחברות איכותיות שהערך שלהן בשוק נמוך ביחס לערכן הפנימי. מתודולוגיה זו מאפשרת לו לרכוש אחוזי בעלות משמעותיים בחברות ולהשפיע על הנהלותיהן כדי למקסם ערך למשקיעים. נכון לעכשיו, 45% מתיק ההשקעות של הקרן, המוערך ב-13.4 מיליארד דולר, מושקעים בשלוש חברות בלבד: אלפבית, ברוקפילד והילטון.

אלפבית – הובלה בשוק הבינה המלאכותית

אחת מהשקעותיו המרכזיות של אקמן היא במניית אלפבית GOOGLE , המהווה 16.5% מהתיק. בזמן שמשקיעים חששו מהשפעת הבינה המלאכותית על עסקי החיפוש של גוגל, אקמן זיהה פוטנציאל באינטגרציה של כלים מבוססי בינה מלאכותית לתוך שירותי החברה. כך, פתרונות כמו AI Overview הגבירו את מעורבות המשתמשים ואפשרו לחברה להציג עלייה של 12% בהכנסות ממנועי חיפוש.

בנוסף, חטיבת הענן של גוגל הציגה עלייה של 35% בהכנסות ברבעון האחרון, הודות לשירותים מבוססי בינה מלאכותית שזוכים לאימוץ רחב בקרב ארגונים. למרות האתגרים הרגולטוריים והחששות בתחום, אקמן מאמין שהמניה מציגה ערך אטרקטיבי במיוחד, עם מכפיל רווח מוערך של 21 ביחס לתחזיות לשנת 2025.

ברוקפילד – השקעה בנכסים אלטרנטיביים

השקעה נוספת בתיק של אקמן היא חברת הנכסים האלטרנטיביים ברוקפילד BROOKFIELD ASSET MGMT , המהווה 14.4% מהתיק. החברה מחזיקה בנכסים בתחומים כמו תשתיות, אנרגיה מתחדשת, נדל"ן וביטוח. לאחרונה, החברה ביצעה מהלכים אסטרטגיים למשיכת השקעות נוספות, כולל העברת המטה לניו יורק וספין-אוף של עסקי ניהול הנכסים שלה. מהלכים אלו עשויים להוביל לשילוב המניה במדדי מניות אמריקאיים, מה שיגדיל את הביקוש למניה.

מנהלי ברוקפילד צופים צמיחה חופשית של 20% בשנה בחמש השנים הקרובות, עם תזרים מזומנים צפוי של 47 מיליארד דולר. חלק מהכספים יוקצו לחלוקת דיבידנדים ורכישת מניות, מה שהפך את המניה למרכזית בתיק של אקמן.

 

הילטון – רשת המלונות שממשיכה לצמוח

ההשקעה השלישית של אקמן היא ברשת המלונות הילטון HILTON WORLDWIDE HOLDINGS INC , המהווה 14% מהתיק. אקמן החל להשקיע בחברה בשנת 2016, אך הגדיל משמעותית את החזקותיו במהלך משבר הקורונה. כיום, הילטון מציגה צמיחה מרשימה, עם עלייה של 36% במספר המלונות מאז 2019 ויותר מ-200 מיליון חברים במועדון הלקוחות שלה, Hilton Honors.

מודל הצמיחה של הילטון, המבוסס על רשת מותגים מגוונת ותוכנית נאמנות רחבה, ממשיך למשוך צרכנים ובעלי מלונות כאחד. למרות שאקמן מכר חלק ממניותיו ברבעון האחרון, הוא ממשיך להאמין בפוטנציאל ארוך הטווח של החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

האופן שבו אקמן בונה את תיק ההשקעות שלו מדגים את גישתו האסטרטגית – מיקוד בחברות עם פוטנציאל צמיחה משמעותי והשפעה ישירה על קבלת ההחלטות שלהן. עם זאת, ההתמקדות בחברות בודדות גם חושפת את הקרן לסיכונים מוגברים במקרה של שינויים בשוק או באתגרים ספציפיים לחברות. 

תומך בישראל

לאחרונה ביל אקמן הודיע כי בכוונתו להסיר את רישום חברת ההשקעות שלו מהבורסה באמסטרדם ולפעול להעברת רישום חברת התקליטים Universal Music Group (UMG) לארצות הברית. המהלך נובע מהתקפות אלימות על אוהדים ישראלים באמסטרדם שבוצעו על ידי קבוצות אנטישמיות לאחר משחק כדורגל. אקמן ציין כי התקריות מהוות נקודת מפנה עבורו, לצד העובדה שרוב המסחר במניות החברה כבר מתבצע בבורסה בלונדון.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ג ו זוננה 18/12/2024 18:08
    הגב לתגובה זו
    הכתבה לא מדיוקת התיק שלו מורכב מ- 9 חברות שב- 8 מתוכן הוא מחזיק שיעור החזקה מסך התיק בערך זהה של בין 11% ל- 15% המניות הן ברוקפילד, גוגל, נייקי, הילטון, צ'יפוטלה מקסיקן גריל, דומינוס פיצה, קנדיאן פסיפיק קנזאס סיטי והאורד יוז הולדינגז
  • 2.
    כדאי לך לבדוק את rocket lab rklb (ל"ת)
    מיאו 18/12/2024 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תיקון קטן: האחזקה היא ב-BN ולא ב-BAM כפי שנאמר (ל"ת)
    אנונימי 18/12/2024 12:39
    הגב לתגובה זו
  • מה ההבדל? (ל"ת)
    מאיר 18/12/2024 23:41
    הגב לתגובה זו
  • אחלה (ל"ת)
    אבנר 18/12/2024 13:26
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.