עולה ליגה: עומרי כספי גייס 60 מיליון דולר לקרן סיד שנייה
כדורסלן העבר, עומרי כספי, השלים גיוס קרן סיד בשם "Swish Ventures" בהיקף של 60 מיליון דולר. הקרן, תשקיע בחברות שהוקמו על ידי יזמים סדרתיים, הפונים לשווקים גדולים בתחומי הסייבר, תשתיות, ענן ובינה מלאכותית.
על פי התוכנית, הקרן צפויה להשקיע בכעשר חברות סטארט-אפ, סכום שנע בין 5-7 מיליון דולר בכל עסקה. בין המשקיעים בקרן נמנים קרן סקויה לצד גופים מוסדיים ישראלים ואמריקאיים. כמו כן, מושקעים בה יזמים פרטיים בהם אופיר ארליך ממייסדי EON, עמירם שחר ממייסדי Upwind, יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל מייסדי ארמיס, גל בן דוד ממייסדי PointFive, אסף עזרא שמכר את חברת גרנולייט לאינטל, מיכאל דולינסקי וזוהר אלון.
הגיוס הנוכחי מביא את שווי הנכסים המצרפי תחת ניהולו של כספי לכ-125 מיליון דולר, כולל ההשקעות מקרן הסיד "שבע" שבה הוא נמנה עם המייסדים. בפורטפוליו של כספי ניתן למצוא בין היתר את החברות Upwind, שהגיעה לשווי של כ-900 מיליון דולר, EON שהגיעה לשווי של כ-1.4 מיליארד דולר, PointFive שמייסדיה מכרו בעבר חברה ל-Rapid7 וגייסו 36 מיליון דולר.
מי שתיקח חלק משמעותי בקרן היא דנה אלכסנדרוביץ', שתכהן כשותפה תפעולית בכירה (Operating partner). בתפקידה האחרון כיהנה כ-COO של מיקרוסופט בישראל מ-2021, ולפני כן הובילה את תחום התכנון העסקי והאופרציה במטה החברה, לאחר שהצטרפה למיקרוסופט ישראל כסמנכ"ל הכספים והתפעול ב-2016. אלכסנדרוביץ' מצטרפת לאורי שטרייכמן, שכיהן בתפקידו האחרון כסמנכ"ל יחידת המחקר בחברת סייברליום, והצטרףלאחרונה לחברה.
- יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
- הרפורמה במס להייטק היא צ'ופר לקרנות הון סיכון - וממש לא להייטק עצמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו משיקים את סוויש בתקופה בה גוברת החשיבות של ההייטק כלפי מדינת ישראל. שהענף ממשיך להכניס למדינה השקעות זרות ומהווה מנוע צמיחה משמעותי בהיקף של מעל ל-70% מסך יצוא השירותים עסקיים של ישראל. אנחנו עובדים עם היזמים על גיוסי לקוחות והשקעות, כדי לבנות יחד חברות ישראליות גדולות וגלובליות, עם פתרונות רלוונטיים לארגונים הגדולים בארה"ב.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
