openai
צילום: טוויטר

לפי שווי של 157 מיליארד דולר: OpenAI גייסה 6.6 מיליארד דולר

על פי הודעת החברה, המימון יסייע לה לחזק את מעמדה בתחום המחקר ב-AI, להרחיב את יכולות המחשוב שלה. OpenAI לא חשפה את זהות המשקיעים שהשתתפו בסבב המימון, אך ככל הנראה נמצאות ביניהם מיקרוסופט ואנבידיה
עוזי גרסטמן |

OpenAI, המפתחת של מנוע הבינה המלאכותית הפופולרי בעולם ChatGPT, הודיעה אתמול כי גייסה 6.6 מיליארד דולר בסבב מימון חדש, לפי שווי של 157 מיליארד דולר. על פי הודעה שפורסמה בבלוג של החברה, המימון החדש יסייע לה לחזק את מעמדה בתחום המחקר בבינה מלאכותית, להרחיב את יכולות המחשוב שלה ולהמשיך לפתח כלים שיסייעו לאנשים לפתור בעיות מורכבות.

ההכרזה מאששת דיווחים קודמים, שלפיהם החברה שואפת להגיע לשווי של כ-150 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה הוערכה OpenAI בכ-86 מיליארד דולר, כשעובדים מכרו מניות שלהם, על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

OpenAI לא חשפה את זהות המשקיעים שהשתתפו בסבב המימון, אך על פי דיווחים קודמים, ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט, אנבידיה ואפל היו בין המועמדים להשקעה. עם זאת, לפי דיווחים ב-27 בספטמבר, אפל כבר לא ניהלה משא ומתן להצטרף לסבב הזה.

קרן ההשקעות Thrive Capital אישרה שהובילה את סבב המימון, ומיקרוסופט אישרה גם היא את השתתפותה, תוך שהיא מדגישה את מחויבותה להמשך השותפות עם OpenAI. לפי "וול סטריט ג'ורנל", מיקרוסופט השקיעה בסבב הנוכחי פחות ממיליארד דולר, והוסיפה להשקעה הקיימת שלה בחברה, שמגיעה ל-13 מיליארד דולר. אנבידיה השקיעה כ-100 מיליון דולר, אך סירבה להגיב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".