לפי שווי של 157 מיליארד דולר: OpenAI גייסה 6.6 מיליארד דולר
OpenAI, המפתחת של מנוע הבינה המלאכותית הפופולרי בעולם ChatGPT, הודיעה אתמול כי גייסה 6.6 מיליארד דולר בסבב מימון חדש, לפי שווי של 157 מיליארד דולר. על פי הודעה שפורסמה בבלוג של החברה, המימון החדש יסייע לה לחזק את מעמדה בתחום המחקר בבינה מלאכותית, להרחיב את יכולות המחשוב שלה ולהמשיך לפתח כלים שיסייעו לאנשים לפתור בעיות מורכבות.
ההכרזה מאששת דיווחים קודמים, שלפיהם החברה שואפת להגיע לשווי של כ-150 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה הוערכה OpenAI בכ-86 מיליארד דולר, כשעובדים מכרו מניות שלהם, על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
OpenAI לא חשפה את זהות המשקיעים שהשתתפו בסבב המימון, אך על פי דיווחים קודמים, ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט, אנבידיה ואפל היו בין המועמדים להשקעה. עם זאת, לפי דיווחים ב-27 בספטמבר, אפל כבר לא ניהלה משא ומתן להצטרף לסבב הזה.
קרן ההשקעות Thrive Capital אישרה שהובילה את סבב המימון, ומיקרוסופט אישרה גם היא את השתתפותה, תוך שהיא מדגישה את מחויבותה להמשך השותפות עם OpenAI. לפי "וול סטריט ג'ורנל", מיקרוסופט השקיעה בסבב הנוכחי פחות ממיליארד דולר, והוסיפה להשקעה הקיימת שלה בחברה, שמגיעה ל-13 מיליארד דולר. אנבידיה השקיעה כ-100 מיליון דולר, אך סירבה להגיב.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
