Torq הישראלית מגייסת 70 מיליון דולר
חברת Torq הישראלית, הפועלת בתחום אבטחת הסייבר מבוססת AI, הכריזה על סגירת סבב גיוס C בסך 70 מיליון דולר, בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפותBessemer Venture Partners, Notable Capital Greenfield Partners ו-Strait Capital. בסבב השתתפו גם מספר אנג'לים וביניהם גילי רענן, אסף רפפורט, נדיר יזרעאל, יבגני דיברוב ותומר שוורץ.
Torq הוקמה בשנת 2020, על ידי עופר סמדרי המכהן כמנכ"ל, אלדד לבני, מנהל חדשנות ראשי ולאוניד בלקינד, מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO). היזמים הקימו יחד בשנת 2017 את חברת לומינייט סקיוריטי שפיתחה פלטפורמה לגישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות בסביבות היברידיות (ענן ורשתות מקומיות). החברה נרכשה ע"י חברת סימנטק, בסכום מוערך של כ-250 מיליון דולר בשנת 2019. כיום, ב-Torq ישנם כ-180 עובדים בישראל וארה"ב, החברה צופה כי בשנת 2025 יגייסו עוד כ-130 עובדים, ביניהם בעיקר אנשי מוצר ופיתוח בישראל וגדילה משמעותית של צוות המכירות בארצות הברית, EMEA ו-APAC.
עובדי Torq; קרדיט: גיא חמוי
סבב הגיוס הנוכחי מצטרף להרחבת סבב B מינואר האחרון של 42 מיליון דולר ומביא את סך ההון שהחברה גייסה בשנת 2024 ל-112 מיליון דולר. קודם לכן, גייסה החברה בסבבי סיד, A ו-B סכום של 78.5 מיליון דולר וסך ההון שגויס עד כה עומד על 192 מיליון דולר. בנוסף, Torq הכריזה על צמיחה בהכנסות של יותר מפי שלוש, זו השנה השניה ברציפות. כמו כן, החברה מעריכה כי בסוף שנת 2026 תגיע ל-ARR של 100 מיליון דולר.
HyperSOC, פלטפורמת הבינה המלאכותית לאבטחת סייבר של Torq, מקשרת את כל תשתיות האבטחה בארגון ומאפשרת זיהוי וטיפול באירועי סייבר, לצד אוטומציה של תהליכים בקנה מידה גדול. מטרתה היא להתמודד עם העומס על צוותי האבטחה שנגרם כתוצאה מהתפשטות האיומים הקיברנטיים והמורכבות של תשתיות ענן מרובות.
בשנת 2024 חתמה Torq על הסכמים עם לקוחות תאגידיים רב-לאומיים בהם Telefonica, ZARA ו-ZoomInfo. הם מצטרפים לשורת לקוחות נרחבת של Torq, הכוללת חברות כמו Abnormal Security, Armis, Blackstone, Carvana, Check Point Security, Chipotle, Deepwatch, Lemonade, Lennar, Nubank, Rivian, SentinelOne,, Wiz וחברות Fortune 100 משמעותיות נוספות.
"Torq נוסדה כדי לספק פתרונות מתקדמים לאתגרים המורכבים בתחום הסייבר", מסר עופר סמדרי, מנכ"ל ומייסד שותף של Torq. "סבב הגיוס הנוכחי מדגיש את היכולות של HyperSOC, המבוססת על בינה מלאכותית, לייצר שינוי משמעותי לצוותי ה SOC וממלאת תפקיד מרכזי בסיוע לארגונים ותאגידים גדולים בהתמודדות עם התראות סייבר ומאפשרת להם להתייעל, תוך ניצול אופטימלי של משאבי כוח האדם ותגובה מאוד מהירה לאירועי אבטחת מידע".
"הטכנולוגיה של Torq חוקרת, מבינה, מגיבה ומתקנת רבות מהתראות האבטחה הפנימיות של Check Point ללא כל התערבות אנושית, באופן כמעט אוטונומי", מסר יונתן פישביין, CISO של צ'ק פוינט. "HyperSOC מזהה ובוחנת התראות וחולשות על פי פרמטרים מסוימים המבוססים על מדיניות האבטחה הארגונית. על בסיס כך היא נוקטת בצעדי מניעה כגון ניתוק משתמש או אימות כניסה רב שלבי ובמקרים מורכבים יותר היא מתריאה על צורך של בחינה מעמיקה יותר של אנליסט אנושי. הפלטפורמה נותנת המלצות לצעדים הבאים ובכך היא מאפשרת מענה מיטבי להתראות סייבר, לפני שהן הופכות לתקריות אבטחה".
"הצמיחה המואצת והביקוש הגובר לפלטפורמה של Torq ממחישים את השפעתה המשמעותית על תחום הסייבר", מסר ריצ'רד סיוולד, מייסד ומנהל שותף ב-Evolution Equity Partners. "אנו גאים לתמוך ב-Torq בדרכה לספק ערך משמעותי לצוותי אבטחה ברחבי העולם. השאלה כבר אינה 'אם', אלא 'מתי' כל ארגון יאמץ את פתרונות ההיפר-אוטומציה המבוססים על בינה מלאכותית".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
