דור תורגמן
צילום: אסי קיפר- התאחדות לכדורגל

הסכום המטורף שתדרוש מכבי תל אביב על דור תורג'מן

השער שכבש אתמול תורג'מן מסמל את הנחישות שלו במאבק על ההרכב וההחלטה להישאר עוד שנה ולהימכר למועדון גדול יותר. מה תדרוש מכבי תל אביב ולמה הוא לא נמכר עד עכשיו?
איציק יצחקי |
לפני קצת יוני משנה, בקיץ שעבר, חתם דור תורג'מן על חוזה חדש לארבע שנים (כול אופציה בשנה האחרונה של ההסכם) במכבי תל אביב כשהוא בן 19. תורג'מן עשה את זה למרות הצעה מפתה מפורטוגל, אבל הוא שוכנע להישאר בעיקר בגלל סיבה אחת: הבטיחו לו שבונים עליו.

ההצעה מרוסיה שנדחתה

תורג'מן הגיע לחוזה הזה קצת אחרי טורניר גדול עם הנבחרת האולימפית שהגיעה לגמר היורו, ושיחק גם באולימפיאדה האחרונה. סימני השאלה סביבו היו רבים: הוא ידע שעם שחקן כמו ערן זהבי יהיה לו קשה מאוד לשחק. עובדה: מתך 35 הופעות שלו בליגה, הוא פתח רק 16 פעמים בהרכב. מצד שני, צריך לזכור שזו הייתה עונת אליפות וזו השנה הראשונה שבה מכבי תל אביב הצהירה שהוא ישחק. בזמן שכל העיניים היו על מילסון, הוא כבש יותר: תשעה לעומת שבעה, כמו קניקובסקי, שלישי רק לזהבי ולדור פרץ. למי שהחמיץ הנה השער שכבש אתמול:   בימים האחרונים, רגע לפני השער הנהדר שהוא כבש אתמול מול הפועל באר שבע, תורג'מן קיבל הצעה מצסק"א מוסקבה. הרוסים טוענים כי הקבוצה לא הגיעו לסיכום על דמי ההעברה, אבל במכבי תל אביב גם לא מיהרו לשחרר: הם צריכים אותו בליגה האירופית. בסביבתו של תורג'מן מעריכים שהוא יקבל הצעה מפתה יותר בקיץ הבא, אם יעשה עונה גדולה. השער אתמול יכניס לו המון ביטחון לקראת ההמשך: כולם הכירו ביכולות שלו, אבל עכשיו זה בא לידי ביטוי במשחק ליגה, מול קבוצה גדולה אחרת.

מכבי תדרוש סכומים גבוהים

שווי השוק באתר טרנספרמרקט מוערך ב-2.5 מיליון אירו, אבל מכבי תל אביב לא תשחרר אותו בסכום הזה. על פי ההערכות של סוכני כדורגל ומקורבים לעסקה, הצהובים ידרשו בינואר או בקיץ סכום שנע בין 4-5 מיליון אירו, בהתאם ליכולת שיציג עד אז. כלומר, תורג'מן יכול להפוך בקרוב מאוד לאחד השחקנים הישראלים היקרים יותר שעזבו בשנים האחרונות. אוסקר גלוך נמכר ב-7 מיליון אירו, גם זהבי נמכר לסינים בסכום הזה (7.23 מיליון אירו, ליתר דיוק), ויכול מאוד להיות שנראה אותו עוקף את סכום המכירה של פרדראג ראיקוביץ', שוער סרביה שנמכר לליל ב-2019/20 תמורת 4 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.