בן שרף
צילום: באדיבות איגוד הכדורסל

הכוכב הבא של ישראל בכדורסל רוצה להגיע ל-NBA ולהרוויח כסף גדול

בגיל 17 הוא קיבל חוזה מנייקי ועכשיו, בן שרף שעבר לגרמניה זוכה בתואר ה-MVP באליפות אירופה לנוער. מתי הוא עשוי לעבור לליגה הטובה בעולם ומה המספרים שגורמים לכדורסל הישראלי להתאהב?
איציק יצחקי | (1)
רק לפני מספר חודשים בן שרף שיחק באליצור נתניה מהליגה הלאומית. היום הוא כבר בגרמניה, אבל הטורניר האחרון של נבחרת הנוער, כך נראה, הוא עוד הוכחה לכך שהישראלי בן ה-18 בדרך להפוך למפלצת ואולי, בעתיד, גם לשחקן NBA. שרף, יליד עמק חפר, רשם טורניר ענק. הוא רשם מספרים שלא נרשמו בעבר עבור שחקן ישראלי באליפות אירופה וזכה, בצדק, ב-MVP של האליפות. הנבחרת, כידוע, סיימה את דרכה במקום הרביעי והעפילה לראשונה בהיסטוריה לאליפות העולם, שתיערף בשוויץ בעוד פחות כשנה.

מספרים שלא נראו כאן

בואו נראה את המספרים: שרף הוא מלך הסלים של האליפות - ממוצע של 28.1 נקודות למשחק, שיא שלא נשבר באירופה מזה 26 שנה. רק כדורסלן אחד רשם ממוצע גבוה מכך בעבר והוא הישראלי השלישי שמסיים כמלך הסלים של ישראל, אחרי מיקי ברקוביץ' בשנת 1972 ושחר דורון ממכבי תל אביב.   זה, כמובן, לא הכל: שרף רשם ממוצעים של 5.3 אסיסטים, 4 ריבאונדים, 4 חטיפות, ואחוזי קליעה מרשימים: 49% לשתיים, 36% לשלוש, 77% הצלחה מהקו. הוא שיחק בממוצע 32 דקות. במשחק האחרון הוא קלע יותר מ-40 נקודות בפעם השנייה ברציפות ונבחר למצטיין למרות ההפסד בחצי הגמר לסרביה. לסרביה. הרכז חתם לאחרונה ברטיופארם אולם מליגת העל הגרמנית בכדורסל. יד לפני שנה, כאמור, הוא שיחק באליצור נתניה ובקיץ שעבר הוא חתם בעירוני קריית אתא מליגת העל, משום שנתניה שיחקה בלאומית (עלתה ליגה השנה) והוא רצה לשחק בליגה הבכירה. שרף הוביל את קבוצתו לחצי גמר הפלייאוף, שם נעצרה על ידי הפועל תל אביב.

הדרך ל-NBA?

כעת, שרף אמור לקבל זימון למשחקי מוקדמות יורובאסקט 2025, של הנבחרת הבוגרת. הנבחרת תיפגש עם אוקראינה בחודש נובמבר והמטרה כעת היא לקבל דקות באולם שמתחרה בליגה תחרותית וכמובן ביורוקאפ, שם היא משחקת. המטרה של שרף היא לנסות להגיע ל-NBA ולהיבחר לקראת דראפט 2026 או לכל המאוחר בשנת 2027 וכך להעפיל לליגה הטובה בעולם, בסכומי עתק. אגב, בשנה שעברה, כשהוא בן 17 בלבד, חתם שרף על הסכם חסות עם נייקי לשלוש השנים הבאות. בשל גילו הצעיר, מדובר בהפתעה גדולה. בכך הוא נכנס לרשימה מצומצמת של שחקנים שעשו זאת לפניו, כמו עומרי כספי ויובל זוסמן.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מורן 05/08/2024 08:36
    הגב לתגובה זו
    אם ימשיך ככה יהיה כספי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.