כמה כסף תפסיד מכבי חיפה אם תודח הערב מאירופה?
מכבי חיפה ספגה בשבוע שעבר תבוסה כואבת לסבאח האזרית, והיא יודעת שבניגוד ל"נס אקטובה", אותו משחק גדול מול הקבוצה הקזחית שבו חזרה מפיגור בן שלושה שערים לניצחון 4:3 ענק באוגוסט 2009, הסיפור הפעם שונה – המשחק לא בחיפה, ומדובר במשחק חדש שבו היריבה יכולה להתכונן היטב ואינה מושפעת ממזג האוויר החם בארץ (בזמנו, הקזחים "נפלו מהרגליים" במחצית השנייה).
ההפסד העיקרי של חיפה מהדחה הערב (19:00) כבר בסיבוב השני (3:0 במשחק הראשון) עלול להיות בעיקר כלכלי. יענקל'ה שחר גרף בחלק מהעונות האחרונות עשרות מיליוני שקלים מהשתתפות במפעלים האירופאיים. עתה, הקבוצה שלו זקוקה לניצחון כדי להעפיל.
פוטנציאל של עשרות מליונים
אז נכון, חיפה משחקת בליגה האזורית (קונפרנס ליג) ושם הסכומים נמוכים יותר מלכתחילה (בתוספת לעובדה שמדובר בהוצאות כבדות יחסית בעקבות שינוע המשחקים למדינת חוץ), ועדיין – מדובר בהפסד גדול. מכבי חיפה הגיעה חיפה לשמינית הגמר והכניסה בערך 44 מיליון שקל, שנה קודם היא הרוויחה 90 מיליון שקל מליגת האלופות ולפני שלוש עונות, גם אז שיחקה בליגה האזורית היא הרוויחה כמעט 20 מיליון שקל.
הפסד פוטנציאלי של מיליוני אירו. בכר (באדיבות מכבי חיפה)
הבעיה היא שחיפה עלולה להפסיד העונה בעיקר בגלל התחשיב החדש, שמגדיל את ההכנסות מהשתתפות במפעל וקובע כי עבור השתתפות בשלב הבתים היא צפויה לקבל כ-3.2 מיליון אירו ועוד תוצאות על הישגים בסך של 133 אלף אירו לנקודה בשלב הבתים, לא כולל מענקים מיקום נוספים.
- הסיבה שמונעת ממכבי חיפה להחתים את אצילי ולביא: רשות המסים
- מקורב לעסקת סולטאני: "רוב הפרטים סגורים"; חיפה תשלם פיצוי נמוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תעפיל לשלבים המאוחרים כמו רבע הגמר, היא יכולה להרוויח מיליון אירו נוספים, בהתאם לשלב בו תודח. הקונפרס הפך להיות מפעל מתגמל כשהזוכה תזכה ב-13 מיליון אירו – מדובר בסכום לא מבוטל שיכול להגיע ל-20 מיליון אירו יחד עם כל המענקים האחרים.
בכר לא יחזיר את הכסף?
חיפה הביאה השנה את ברק בכר בהשקעה כספית גבוהה. שחר חשב שזה יגרום לו להעפיל לשלבים הגבוהים וכך הוא יחזיר את ההשקעה. אם בכר יודח במשחק הערב מול סבאך, חיפה לא רק תפסיד מיליוני שקלים, אלא תחזור להתרכז בליגה ושם צפוי לה מאבק לא פשוט מול מכבי תל אביב.
- 4.אפי 02/08/2024 13:49הגב לתגובה זומצחיק לעוף מקבוצה של ליגה א
- 3.שי 02/08/2024 00:26הגב לתגובה זוGame over
- 2.Madam X 01/08/2024 18:31הגב לתגובה זולכדורגל הישראלי אין עתיד.
- 1.איציק 01/08/2024 11:14הגב לתגובה זווהנה יגרום להפסדים גבוהים .דגו מאמן חדש במבוגרים היה מצליח השנה הרבה יותר.שנה אבודה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
