המספרים, הסוד והעתיד: כך נתניה "גנבה" את פרדי ורגאס לגדולות - מאחורי הקלעים
3. נתניה הבינה העונה, ובצדק, שאי אפשר לעלות למגרש בלי שחקנים ותיקים. בשבוע שעבר היא החתימה את שחקן הכנף הפורטוגלי, הריברטו טבארש, בן ה-27. היא נמצאת במגעים עם שחקנים נוספים, אבל בכיוון ברור – היא לא תהיה השנה קבוצה מבוגרת, היא פשוט תהיה קבוצה עם מעט יותר ניסיון, ועדיין – מתחת לממוצע בליגה. 4. ההחתמה של ורגאס הוכיחה שנתניה יודעת לעסוק עסקים. היא קנתה את עוז בילו (75% מהכרטיס) במיליון שקל, על בר כהן 700 אלף שקל, שילמה על אחמד סלמן מיליון שקל (80%), ועל איתמר שבירו 1.7 מיליון שקל (65%), אבל לכל החתמה היה עניין משותף – היא ידעה שהיא מוכרת שחקן בכסף גדול והביאה שחקן בכסף קטן יותר, אותו היא מתכננת למכור בעתיד. לפי כל אלה, ורגאס הוא השקעה נהדרת, בטח כשאתה משלם מס מופחת על השכר שלו, וזה גם אומר שנתניה יודעת שתהיה עוד מכירה, ממש בקרוב. 5. צריך לזכור: לאוהדי מכבי נתניה לא הייתה סיבה לרכוש מנוי עד עכשיו. סגל הקבוצה היה אפור ומשעמם ואייל סגל ידע שאם הוא לא יחתים שחקן "שובר שוויון", הוא לא יוכל למכור מנוי, בטח על רקע ההתקדמות בעסקת איתן אזולאי והכוונה למכור את בוריס אינו. יחד עם שחקן כנף זר ושינוי צפוי בהגנה, סגל מבין שהוא יכול לצאת למלחמה ולפתוח את הקופות. המהלך הבא חייב להיות החתמת שחקן בסדר גודל של ורגאס. אם הוא יעשה את זה, אוהדי נתניה יבואו. את הקלף הזה הוא חייב לשמור ליום לפני תחילת המכירה הרשמית, כלומר לקראת אימון הבכורה. אין רימון עשן יותר צהוב מזה.אחד הזרים המעניינים של העונה הוא פרדי ורגאס של בני ריינה שעושה עונה פנטסטית בהפתעה הגדולה של הליגה. במשחק בשבת הוא עדה כאב ראש לא קטן להגנת מוליכת הליגה ושמו כבר הוזכר כמועמד למכבי חיפה ולמכבי ת"א בעונה הבאה. איפה לדעתכם יחתום ורגאס בקיץ והאם הייתם רוצים אותו אצלכם? 🤔 pic.twitter.com/41y0mtA576
— MeItay - טוֹטָאל פוּטְבּוֹל (@MeItay_) May 1, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
