Noname נמכרת תמורת מחצית משוויה לאקמאי - 450 מיליון דולר
אקמאי טכנולוגיות, חברת התוכנה והענן האמריקאית, הכריזה היום שחתמה על הסכם סופי לרכישת החברה לאבטחת ממשקי תכנות יישומים Noname Security, שהיא אחת מספקיות האבטחה העיקריות בשוק של API, לפי שווי נמוך - כמחצית משוויה. אקמאי צשלם עבור Noname כ-450 מיליון דולר. לדברי החברה האמריקאית, הרכישה צפויה לשפר את הפתרון הקיים של אקמאי לאבטחת API ותגביר את יכולתה לעמוד בביקוש הגובר של הלקוחות ובדרישות השוק, ככל שהשימוש בממשקי API ממשיך להתרחב. אקמאי גם מצפה להגדיל את היקף המכירות בעזרת משאבי המכירות והשיווק הנוספים של Noname, ומערכות יחסים מבוססות ערוצי מכירה ובריתות.
Noname גייסה עד היום כ-230 מיליון דולר. הגיוס האחרון, לפני כשנתיים וחצי, היה בהיקף של 130 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר. זה שווי שביטא את מחירי הבועה אחרי משבר הקורונה. Noname הוקמה בתחילת 2020 על ידי עוז גולן המנכ"ל ושי לוי, ששירתו יחד ב-8200. הם הצליחו לגייס כסף מקרנות השקעה בולטות, בהן Lightspeed, Insight Partners, Cyberstarts, Next47, Forgepoint ו-The Syndicate Group.
מנכ"ל אקמאי, טום לייטון צילום: אקמאי
"יישומים מפעילים את העולם שלנו, אבל ככל שיישומים ומשתמשים מתרבים במהירות, כך גם סיכוני האבטחה," אמר מאני סאנדרם, סגן נשיא ביצועי ומנכ"ל אקמאי. לדבריו, "החברה ראתה צורך הולך וגדל בהגנה על API, כשהנתונים שלנו מצביעים על עלייה של 109% משנה לשנה במתקפות API. עם הוספת Noname, אקמאי סבורה שייפתח בפניה מגוון רחב של אפשרויות אינטגרציה ופרישה, הדרושות כדי לספק הגנת API מקיפה ללקוחות בכל הסביבות".
כתוצאה מהרכישה, אקמאי עתידה להציע חבילת אבטחת API מלאה, שתאפשר ללקוחות לגלות טוב יותר ממשקי APIs Shadow ולזהות נקודות תורפה ומתקפות. ההצעה המשופרת של אקמאי צפויה לכלול אפשרויות פרישה רבות יותר ללקוחות וגישה להיצע רחב של אינטגרציות טכנולוגיות. לטענתה, אקמאי גם מתכננת לשלב את Noname במערכותיה ולאפשר ללקוחות פלטפורמת היישומים וה-API של אקמאי גישה אליה ושימוש בה זמן קצר לאחר השלמת הרכישה.
"פיתוח API ממשיך לגדול, כשלקוחות מתעדפים את ההשקעות שלהם למודרניזציה של יישומים וליוזמות טרנספורמציה דיגיטלית", אמר עוז גולן, מנהל בכיר ומייסד שותף, ב-Noname.
לפי תנאי ההסכם, אקמאי הסכימה לרכוש את כל מניות Noname שהונפקו תמורת כ-450 מיליון דולר, לאחר התאמות מקובלות למחיר הרכישה. סגירת העסקה, שכפופה לתנאי הסגירה הנהוגים, צפויה להתרחש ברבעון השני של 2024.
לשנת הכספים 2024, הרכישה צפויה לספק הכנסות של כ-20 מיליון דולר, לגרום לדילול של המרווח התפעולי שאינו מבוסס על עקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP) ב-0.50% בקירוב, ולגרום לדילול של הכנסה נטו למניה מדוללת שאינו GAAP ב-0.1 דולרים בקירוב. בשיחת המשקיעים הרבעונית הקרובה שלה, שנקבעה ל-9 במאי 2024, מתכננת אקמאי להציג את התוצאות הפיננסיות של הרבעון הראשון והרבעון השני, וכן תחזית פיננסית לגבי כל 2024, לרבות ההשפעה הצפויה של עסקת Noname, אם בכלל.
- 2.חברה כושלת עם הון אנושי גרוע חבל על הכסף 07/05/2024 19:12הגב לתגובה זוחברה כושלת עם הון אנושי גרוע חבל על הכסף
- 1.חברה כושלת עם הכנסות פיקטיביות מעסקאות סיבוביות מו 07/05/2024 19:11הגב לתגובה זוחברה כושלת עם הכנסות פיקטיביות מעסקאות סיבוביות מול סטארטאפים אחרים.הון אנושי גרוע טכנולוגיה כושלת בקיצור לא שווה דולר

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.