שי לוי ועוז גולן נוניים
צילום: יוסי זליגר

Noname נמכרת תמורת מחצית משוויה לאקמאי - 450 מיליון דולר

לדברי החברה האמריקאית, הרכישה צפויה לשפר את הפתרון הקיים של אקמאי לאבטחת API ותגביר את יכולתה לעמוד בביקוש הגובר של הלקוחות ובדרישות השוק. לפני כשנתיים וחצי גייסה Noname לפי שווי של כמיליארד דולר
עוזי גרסטמן | (2)

אקמאי טכנולוגיות, חברת התוכנה והענן האמריקאית, הכריזה היום שחתמה על הסכם סופי לרכישת החברה לאבטחת ממשקי תכנות יישומים Noname Security‏, שהיא אחת מספקיות האבטחה העיקריות בשוק של API, לפי שווי נמוך - כמחצית משוויה. אקמאי צשלם עבור Noname כ-450 מיליון דולר. לדברי החברה האמריקאית, הרכישה צפויה לשפר את הפתרון הקיים של אקמאי לאבטחת API ותגביר את יכולתה לעמוד בביקוש הגובר של הלקוחות ובדרישות השוק, ככל שהשימוש בממשקי API ממשיך להתרחב. אקמאי גם מצפה להגדיל את היקף המכירות בעזרת משאבי המכירות והשיווק הנוספים של Noname, ומערכות יחסים מבוססות ערוצי מכירה ובריתות.

Noname‏ גייסה עד היום כ-230 מיליון דולר. הגיוס האחרון, לפני כשנתיים וחצי, היה בהיקף של 130 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר. זה שווי שביטא את מחירי הבועה אחרי משבר הקורונה. Noname‏ הוקמה בתחילת 2020 על ידי עוז גולן המנכ"ל ושי לוי, ששירתו יחד ב-8200. הם הצליחו לגייס כסף מקרנות השקעה בולטות, בהן Lightspeed,  Insight Partners, Cyberstarts, Next47, Forgepoint ו-The Syndicate Group.

מנכ"ל אקמאי, טום לייטון צילום: אקמאי

"יישומים מפעילים את העולם שלנו, אבל ככל שיישומים ומשתמשים מתרבים במהירות, כך גם סיכוני האבטחה," אמר מאני סאנדרם, סגן נשיא ביצועי ומנכ"ל אקמאי. לדבריו, "החברה ראתה צורך הולך וגדל בהגנה על API, כשהנתונים שלנו מצביעים על עלייה של 109% משנה לשנה במתקפות API‏. עם הוספת Noname‏, אקמאי סבורה שייפתח בפניה מגוון רחב של אפשרויות אינטגרציה ופרישה, הדרושות כדי לספק הגנת API מקיפה ללקוחות בכל הסביבות".

כתוצאה מהרכישה, אקמאי עתידה להציע חבילת אבטחת API מלאה, שתאפשר ללקוחות לגלות טוב יותר ממשקי APIs Shadow ולזהות נקודות תורפה ומתקפות. ההצעה המשופרת של אקמאי צפויה לכלול אפשרויות פרישה רבות יותר ללקוחות וגישה להיצע רחב של אינטגרציות טכנולוגיות. לטענתה, אקמאי גם מתכננת לשלב את Noname במערכותיה ולאפשר ללקוחות פלטפורמת היישומים וה-API של אקמאי גישה אליה ושימוש בה זמן קצר לאחר השלמת הרכישה.

"פיתוח API ממשיך לגדול, כשלקוחות מתעדפים את ההשקעות שלהם למודרניזציה של יישומים וליוזמות טרנספורמציה דיגיטלית", אמר עוז גולן, מנהל בכיר ומייסד שותף, ב-Noname.

 

לפי תנאי ההסכם, אקמאי הסכימה לרכוש את כל מניות Noname שהונפקו תמורת כ-450 מיליון דולר, לאחר התאמות מקובלות למחיר הרכישה. סגירת העסקה, שכפופה לתנאי הסגירה הנהוגים, צפויה להתרחש ברבעון השני של 2024.

לשנת הכספים 2024, הרכישה צפויה לספק הכנסות של כ-20 מיליון דולר, לגרום לדילול של המרווח התפעולי שאינו מבוסס על עקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP) ב-0.50% בקירוב, ולגרום לדילול של הכנסה נטו למניה מדוללת שאינו GAAP ב-0.1 דולרים בקירוב. בשיחת המשקיעים הרבעונית הקרובה שלה, שנקבעה ל-9 במאי 2024, מתכננת אקמאי להציג את התוצאות הפיננסיות של הרבעון הראשון והרבעון השני, וכן תחזית פיננסית לגבי כל 2024, לרבות ההשפעה הצפויה של עסקת Noname, אם בכלל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה כושלת עם הון אנושי גרוע חבל על הכסף 07/05/2024 19:12
    הגב לתגובה זו
    חברה כושלת עם הון אנושי גרוע חבל על הכסף
  • 1.
    חברה כושלת עם הכנסות פיקטיביות מעסקאות סיבוביות מו 07/05/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
    חברה כושלת עם הכנסות פיקטיביות מעסקאות סיבוביות מול סטארטאפים אחרים.הון אנושי גרוע טכנולוגיה כושלת בקיצור לא שווה דולר
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.