מיקרוסופט
צילום: expoint

מיקרוסופט מפתחת מודל משלה שיתחרה באלפבית ו-OpenAI

אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מאמנת מודל שפה משלה שיהיה גדול מספיק על מנת להתחרות במודלים תוצרת אלפבית GOOGLE ו-OpenAI. המודל החדש מכונה MAI-1, נמצא תחת פיקוחו של מוסטפא סולימן, מייסד שותף של Google DeepMind ומנכ"ל לשעבר של הסטארט-אפ AI Inflection.

הייעוד המדויק של המודל עדיין לא ברור והוא תלוי בכמה טוב הוא יפעל. מיקרוסופט עשויה לבחון לראשונה את המודל החדש בכנס המפתחים שלה מאוחר יותר החודש.

ה-MAI-1 יהיה "גדול ברמה" ממודלי קוד פתוח הקודמים שמיקרוסופט אימנה בעבר, מה שאומר שהוא יהיה יקר הרבה יותר. החברה השיקה בחודש שעבר מודל בינה מלאכותית קטן בשם Phi-3-mini שנועד למשוך בסיס לקוחות רחב יותר ולספק אופציות חסכוניות יותר ללקוחותיה. ל-MAI-1 יהיו בערך 500 מיליארד פרמטרים, בעוד GPT-4 של OpenAI מכיל טריליון פרמטרים ו-Phi-3 mini מכיל 3.8 מיליארד פרמטרים.

החברה השקיעה מיליארדי דולרים ב-OpenAI ופרסה את הטכנולוגיה של יצרנית ChatGPT על פני חבילת המוצרים שלה, דבר שאיפשר לה להוביל במירוץ הבינה המלאכותית בשלב מוקדם.

המפתחת של ווינדוס עקפה את הציפיות בדוחותיה לרבעון הראשון ורשמה רווח למניה של 2.94 דולר על הכנסות של 61.9 מיליארד דולר, בעוד בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.82 דולר על הכנסות של 60.9 מיליארד דולר.

הכנסות מגזר הענן החכם, הכולל את Azure, עמדו על 26.71 מיליארד דולר, לעומת צפי של 26.25 מיליארד דולר. מגזר הפרודוקטיביות הכניס לחברה 19.57 מיליארד דולר, יותר מצפי האנליסטים של 19.54 מיליארד דולר והכנסות מגזר המחשוב האישי עמדו על 15.58 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 15.07 מיליארד דולר. סך הכנסות מגזר הענן של החברה הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, עלייה של 23% לעומת שנה קודם לכן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    CTO בהיי-טק 07/05/2024 07:30
    הגב לתגובה זו
    תראו מה עשו המנהלים ה-"בכירים" לאינטל בשנים האחרונות. גמרו על החברה.
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.