מיקרוסופט
צילום: expoint

מיקרוסופט מפתחת מודל משלה שיתחרה באלפבית ו-OpenAI

אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מאמנת מודל שפה משלה שיהיה גדול מספיק על מנת להתחרות במודלים תוצרת אלפבית GOOGLE ו-OpenAI. המודל החדש מכונה MAI-1, נמצא תחת פיקוחו של מוסטפא סולימן, מייסד שותף של Google DeepMind ומנכ"ל לשעבר של הסטארט-אפ AI Inflection.

הייעוד המדויק של המודל עדיין לא ברור והוא תלוי בכמה טוב הוא יפעל. מיקרוסופט עשויה לבחון לראשונה את המודל החדש בכנס המפתחים שלה מאוחר יותר החודש.

ה-MAI-1 יהיה "גדול ברמה" ממודלי קוד פתוח הקודמים שמיקרוסופט אימנה בעבר, מה שאומר שהוא יהיה יקר הרבה יותר. החברה השיקה בחודש שעבר מודל בינה מלאכותית קטן בשם Phi-3-mini שנועד למשוך בסיס לקוחות רחב יותר ולספק אופציות חסכוניות יותר ללקוחותיה. ל-MAI-1 יהיו בערך 500 מיליארד פרמטרים, בעוד GPT-4 של OpenAI מכיל טריליון פרמטרים ו-Phi-3 mini מכיל 3.8 מיליארד פרמטרים.

החברה השקיעה מיליארדי דולרים ב-OpenAI ופרסה את הטכנולוגיה של יצרנית ChatGPT על פני חבילת המוצרים שלה, דבר שאיפשר לה להוביל במירוץ הבינה המלאכותית בשלב מוקדם.

המפתחת של ווינדוס עקפה את הציפיות בדוחותיה לרבעון הראשון ורשמה רווח למניה של 2.94 דולר על הכנסות של 61.9 מיליארד דולר, בעוד בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.82 דולר על הכנסות של 60.9 מיליארד דולר.

הכנסות מגזר הענן החכם, הכולל את Azure, עמדו על 26.71 מיליארד דולר, לעומת צפי של 26.25 מיליארד דולר. מגזר הפרודוקטיביות הכניס לחברה 19.57 מיליארד דולר, יותר מצפי האנליסטים של 19.54 מיליארד דולר והכנסות מגזר המחשוב האישי עמדו על 15.58 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 15.07 מיליארד דולר. סך הכנסות מגזר הענן של החברה הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, עלייה של 23% לעומת שנה קודם לכן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    CTO בהיי-טק 07/05/2024 07:30
    הגב לתגובה זו
    תראו מה עשו המנהלים ה-"בכירים" לאינטל בשנים האחרונות. גמרו על החברה.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד