משואה לתקומה: כך אוהדי הכדורגל בגרמניה מתגייסים לטובת ישראל
זה מדהים. בעוד שבבריטניה בחרו להתעלם מהאסון בישראל, גרמניה בולטת בכך שהחליטה לתפוס צד. בורדר ברמן החליטו להזדהות עם החטופים. כולנו זוכרים איך הניפו במהלך המשחק את תמונתה של ענבר היימן הי"ד, שמאז התברר כי נרצחה. גילוי האהדה הגדולים ביותר הגיעו דווקא מהעיר התאומה של נתניה - דורטמונד. הם אירחו את תושבי העוטף לפני המשחק נגד באיירן מינכן ואפילו הגיבו בדקת דומיה לזכר הנרצחים לפני המשחק נגד ורדר ברמן. דורטמונד פעלה בעבר בעניין כשהחליטה לתרום כסף למוזיאון יד ושם. גם שתי היריבות שלה נהגו כך. גם אוהדי באיירן מינכן בחרו להניף שלטים בעד ישראל. הם כתבו "לעולם לא עוד" ואירחו משפחות חטופים. ההחתמה של דניאל פרץ היא מחזה נדיר - לא כל יום ישראלי מככב בשער של אחד המועדונים הגדולים באירופה. בורוסיה דורטמונד הנציחה את גם נטע אפשטיין ז"ל, אוהד הקבוצה שנרצח בשבת השחורה. 80 אלף אוהדים קמו והריעו לו, כשמשפחתו שהתה ביציע ולא האמינה למראה עיניה: מי היה מאמין שאחרי השואה, שבה נרצחו ששה מיליון יהודים, גרמניה תנהג כך שנים אחר כך? המשלחת שהגיעה לכאן אתמול היא חלק מהמהפך הגרמני. היא הייתה מורכבת מבעלי תפקידים בכירים בכדורגל הגרמני. המשלחת השתתפה בטקס יום השואה החגיגי ביד ושם. הקונגרס היהודי העולמי (WJC) וליגת הכדורגל הגרמנית (DFL) הכריזו על הביקור והדגישו כי הספורט מגשר בין קהילות. משלחת הכדורגל השתתפה גם בסדנה ביד ושם כדי להעמיק את הבנתם בנושא השואה ולדון בנושא חשוב: איך הספורט מקדם סובלנות וזיכרון? תחילה נפגשה המשלחת עם פורום בני משפחות החטופים בתל אביב ומאוחר יותר היא השתתפה בעצרת ערב בכיכר החטופים. הם סיירו בכפר עזה בדרום הארץ, חזו בהשלכות הטבח הנורא וביקרו את משפחתה של נטע אפשטיין, חבר קבוצת הכדורגל המקומית שנהרגה במהלך הטבח. זה לא הכל. הגרמנים הודיעו כי במהלך יורו 2024, שיתקיים בגרמניה החל מהחודש הבא, הם יפעילו תכנית מיוחדת שתחבר בין כדורגל וזיכרון. המבקרים ביורו יבקרו באתרי הנצחה וילמדו על השואה. "כבוד הוא לנו ואנו נרגשים מההזדמנות לציין את יום השואה ביד ושם", אמר טוביאס קאופמן, סמנכ"ל התקשורת של הליגה הגרמנית. "קהילת הכדורגל צריכה לעמוד יחד כמשפחה נגד השנאה – זהו מסר על זמני וחשוב במיוחד בזמנים קשים אלה".Great, impressive woman: three years ago Halina Birenbaum was a guest at Football Club Borussia Dortmund and told how she survived the Holocaust. Mazel tov, Mrs. Birenbaum!🖤💛 pic.twitter.com/45bf4OqOHD
— Berta Komor (@BertaKomor) September 15, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
