קבוצה ישראלית או אירופה: הכסף הגדול מאחורי כוכב בני ריינה
קבוצות הצמרת של ליגת העל כבר החלו לעבוד על העונה הבאה. מכבי חיפה מקווה שצ'ארון שרי יחזור, מכבי תל אביב תנסה להתחזק בחלוץ זר, אבל ממש מתחת לאף שלהן נמצא אחד השחקנים המעניינים בליגה. שחקן הכנף פרדי ורגאס של בני ריינה נחשב לאחד השחקנים המעניינים העונה בליגה.
היום, הנהלת המועדון שיגרה מסמך רשמי לקבוצתו של השחקן בן ה-25 מונצואלה, בו הודיעה כי היא מממשת את האופציה לרכישתו. לכאורה, אפשר להרים גבה – ריינה קונה שחקן ב-350 אלף אירו? זה נראה מוגזם, בטח ביחס לתקציב שלה.
פרדי ורגאס (עמוד האינסטגרם של בני ריינה)
הבעלים סעיד בסול לא התלבט אפילו לרגע (הרבה קרדיט לשרון מימר, שהפך אותו לכזה). הוא יודע שיש לו ביד אקזיט – הקבוצות הגדולות הביעו עניין בשחקן נבחרת ונצואלה ואם לא יקרה משהו יוצא דופן – הוא יימכר בקיץ וישאיר חלל גדול בהרכב. ככל הידוע, גם מכבי חיפה וגם מכבי תל אביב נמצאות במירוץ אחר השחקן, אבל יש גם קבוצות ישראליות נוספות בתמונה והוא עשוי לעבור לאחת מהן.
מבלי ששמנו לב, לאור ההד התקשורתי המצומצם סביב הקבוצה הקטנה, קשר ונצואלה הפך אחד הדריבליסטים הטובים בליגת העל. הוא כבש שלושה שערים ובישל עוד שלושה העונה, כשבריינה טוענים שסקאוטים מרחבי אירופה כבר עוקבים אחריו.
בסול עצמו לא רכש אותו כדי לייצר רווח של כמה עשרות אלפי אירו. גורמים בכדורגל הישראלי טוענים כי ריינה תדרוש לפחות 800 אלף אירו, כך שתוכל להביא מחליף ראוי בסכומים האלה. נכון, היא יכלה לבחור להשאיר אותו בקבוצה, אבל השחקן עצמו לא ירצה להישאר כשיקבל הצעות מקבוצות גדולות.
שחקן הכנף רשם 2 הופעות בנבחרת ונצואלה, כך שהוא לא נחשב לשחקן בכיר בנבחרת. יחד עם זאת, שחקן מטרופוליטנוס לשעבר כבר שיחק מחוץ למדינתו כשבמהלך שנת 2021 שיחק במדי דאלאס מליגת ה-MLS.
בהמשך הוא עבר לטקסס וחזר שוב לונצואלה. עונת השיא שלו הייתה לפני היציאה לארצות הברית. הוא כבש חמישה שערים בלבד. עושה רושם כי לא מדובר בשחקן עם מספרים גדולים, לפחות לא כרגע, אבל מידת ההשפעה שלו על הקבוצה היא גדולה ושם נמצא הכסף.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
