עובדי אייפקס
צילום: בן חכים

עוד לא בן שנה: סטארט-אפ הסייבר הישראלי שקיבל השקעה מסם אלטמן

חברת אייפקס (Apex), אשר פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר אל מול איומי בינה מלאכותית, גיוס סיד של 7 מיליון דולר, בהובלת סקויה קפיטל ואינדקס ונצ'רס ובהשתתפות מספר אנג'לים ובראשם סם אלטמן, מנכ״ל OpenAI.
איתן גרסטנפלד |

חברת הסטארט-אפ אייפקס (Apex), אשר מפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר אל מול איומי בינה מלאכותית, גיוס סיד של 7 מיליון דולר, בהובלת סקויה קפיטל ואינדקס ונצ'רס ובהשתתפות מספר אנג'לים ובראשם סם אלטמן, מנכ״ל OpenAI.

הפלטפורמה אותה מפתח החברה מאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בעולם הבינה המלאכותית (AI). הפלטפורמה תאפשר זיהוי אירועים חשודים ומתקפות בינה מלאכותית ותסייע לארגונים להשתמש בטכנולוגיות החדשניות בצורה בטוחה. לדברי החברה הפלטפורמה מאפשרת ללקוחותיה לקבל ראייה רחבה על המתרחש בתחום הבינה המלאכותית בחברה, לקבוע את אופני השימוש ולאכוף פוליסות שימוש על פי תכנית האבטחה שלו, לאתר פעולות חשודות על ידי משתמשים, לזהות מתקפות, לחקור לזהות ולהגיב לבעיות בזמן אמת.

אייפקס, הוקמה לפני כעשרה חודשים, על ידי מתן דרמן שמכהן כמנכ"ל החברה ותומר אבני המכהן כסמנכ"ל המוצר. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים במשרדים בישראל, ומתכננת להגדיל את מספר העובדים לכ-30 עד סוף שנת 2024.

מתן דרמן, מנכ"ל החברה: "אייפקס הוקמה במטרה לאפשר אימוץ מהיר ובטוח של טכנולוגיות AI בארגונים, במהלך הקמת החברה קיימנו שיחות והתייעצויות עם עשרות מנהלים בארגונים שונים במטרה לדייק את הצרכים שלהם, גילינו הרתעות מאימוץ בינה מלאכותית בשל חשש מקשת הסיכונים של השימוש בAI. אייפקס ממלאת תפקיד מפתח בסיוע לארגונים לאבטח מודלים ויישומים של בינה מלאכותית ולאפשר להם למנף בבטחה את הכוח של בינה מלאכותית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)

סטארטאפ ישראלי רוצה להתחרות באנבידיה; איפה הצניעות?

מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

הסטארט-אפ מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר, בסבב סיד ובסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Lux Capital ו-Bow Wave Capital ובהשתתפות קרנות נוספות ובהן Grove Ventures, Hetz Ventures, QP Ventures, TAL Ventures ו-SBI היפנית. החברה, המנוהלת על ידי עופר שחם, מכוונת למטרה שאפתנית - לערער על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום שבבי הבינה המלאכותית לדאטה סנטרס. נראה שהיעד הזה הוא רחוק מביצוע. עם כל הכובד - הדרך שלם מאוד ארוכה. 

ליבת הפיתוח של מג'סטיק היא שבב לרבות שרתים ייעודיים לבינה מלאכותית שכוללים את מעבד ה-GPAIU ( General Purpose AI Unit). המערכת נועדה להחליף שרתי GPU מסורתיים כמו אלו שמספקות אנבידיה או גוגל, תוך מענה לבעיה כרונית בתחום, צוואר הבקבוק בזיכרון. מג'סטיק מבטיחה להציע קיבולת זיכרון גבוהה פי 1,000 ביחס לשרתים הקיימים, תוך שיפור בביצועי המחשוב וביעילות האנרגטית.

במרכז האתגר הטכנולוגי שמנסה מג'סטיק לפתור עומד "קיר הזיכרון" – מונח מוכר בעולם המחשוב המתאר את הפער ההולך וגדל בין מהירות העיבוד של מעבדים לבין קצב גישתם לזיכרון. ככל שהמודלים גדלים, כך הופך הגישה המהירה לזיכרון לצוואר בקבוק חמור יותר, שמוביל להאטה ואף לצריכת חשמל גבוהה במרכזי המידע. לשם השוואה, כרטיסי GPU של אנבידיה מסדרה H100 מגיעים כיום לנפח זיכרון של עד 192 ג'יגה-בייט, מה שמחייב התקנת מערכים עצומים כדי לתמוך במודלים עתירי נתונים.

שחם, מנכ"ל מג'סטיק, מביא עמו ניסיון רב-שנים בתחום פיתוח שבבים. בעברו הוביל את קבוצת השבבים של גוגל שעסקה בטלפונים חכמים ודאטה סנטרים, ובהמשך עמד בראש קבוצת הפיתוח של מטא לפיתוח שבבים עבור מוצרי מציאות רבודה. עמו הקימו את מג'סטיק גם מאסומי ריינדרס ושה ראבי, שותפיו לשעבר בגוגל ובמטא. לדברי שחם, הצוות מגיע עם "הבנה עמוקה של החולשות במבנה השרתים הקיים ובצרכים העתידיים של תשתיות AI".

החזון של מג'סטיק כולל פיתוח חומרה חדשה והתאמה לתוכנות קיימות. אחד ממוקדי הכוח של אנבידיה הוא סביבת התוכנה Cuda, שמאפשרת הרצה יעילה של מודלים על גבי החומרה שלה. עם זאת, בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות קוד פתוח מתחרות, כמו PyTorch, OpenXLA ו-TVML, שמפחיתות את התלות באנבידיה ומאפשרות לחברות כמו מג'סטיק להציע אלטרנטיבות פתוחות, גמישות וזולות יותר.

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".