ענאן חלאילי
צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

המספרים מוכיחים: האם כוכב מכבי חיפה נמכר מעל שווי השוק שלו?

לפי אתר טרנספרמקט, שווי השוק של שחקן מכבי חיפה קפץ ל-5 מיליון אירו, בעוד שהוא נמכר לפי שווי שוק של 8.8 מיליון. איך זה קורה?
איציק יצחקי | (3)

בעקבות מעברו של ענאן חלאילי לאוניון סן ז’ילואז’ הבלגית, נרשם שינוי מהותי בצמרת של טבלת הכדורגלנים הישראלים בעלי שווי השוק הגבוה ביותר. אחרי שנמכר לבלגים תמורת 7.5 מיליון אירו, על פי אתר טרנספרמרקט שוויו של שחקן ההתקפה צמח והוא עומד כעת על 5 מיליון אירו. איך זה יכול להיות? זה ייתכן מאוד, משום שלדעת האתר השחקן נמכר מעל שווי השוק שלו.

ענאן חלאילי (באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

ענאן חלאילי (באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

חשוב לציין כי עד לאחרונה שוויו של חלאילי עמד על 1.2 מיליון אירו. השווי באתרי הדירוג לא משתנה בטווח קצר בגלל הצלחה בליגה המקומית, בטח לא כשמדובר בליגה בינונית כמו ישראל. צריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שהשווי ישתנה בצורה קיצונית כל כך - מכירה לקבוצה גדולה יותר, עונה עם מספרים גדולים במיוחד, או קמפיין יוצא דופן באירופה. את כל אלה קשה להשיג כשאתה לא משחק בקבוצה גדולה בישראל וזו הסיבה לכך ששחקנים רבים בקבוצות קטנות רוצים לעבור לקבוצה שמשחקת באירופה כקרש קפיצה לאירופה - הם מקבלים יותר חשיפה גם באמצעות סוכנים ישראלים שעובדים עם סקאוטים שמגיעים למשחקים באירופה.

זו לא הסיבה היחידה להערכה הזאת. לחלאילי יש אחוזים בכרטיס. כלומר, מיליון אירו מתוך דמי ההעברה, נכנסים לחשבון הבנק שלו. זה אומר שמכבי חיפה תקבל בפועל 6.5 מיליון אירו ומלכתחילה כיוונה לקבל סכום גבוה יותר תמורתו, כי ידעה שחלק מהכסף יעבור לשחקן. בנוסף, הוא ישתכר כחצי מיליון אירו לעונה.

כך, בשנה אחת תחת מסאי דגו, הפך הכישרון הצעיר משחקן נוער לאחד השחקנים הבולטים בכדורגל הישראלי. חשוב לציין כי מכבי חיפה השאירה בידיה 15% ממכירה עתידית. כלומר, מדובר בעסקה לפי שווי שוק של יותר מ-8.8 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כמה עונות והוא הופך להיות גיא אסולין האגדי (ל"ת)
    דש 19/05/2024 00:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עומרי 26/04/2024 17:22
    הגב לתגובה זו
    אולי השחקן הכי אוברייטד בעשרים שנה האחרונות
  • מאיר 01/05/2024 10:21
    הגב לתגובה זו
    אין על מכבי חיפההההה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.