סטראטאפ ה-AI שמבקש להחליף את הוצאות הספרים גייס 6.5 מיליון דולר
חברת הסטארטאפ Spines (לשעבר BooxAI), המפתחת ומנהלת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להוצאה לאור של ספרים באנגלית, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של 6.5 מיליון דולר, בהובלת קרן אלף (Aleph) ובהשתתפות המשקיע הקיים קרן M-Fund, בנק ההשקעות LionTree LLC ודן סניור, מחבר רב המכר הבינלאומי "Startup Nation".
Spines הוקמה בשנת 2022 על ידי יהודה ניב, מנכ"ל, לב דוד, CMO, ניר קנר, CTO וניב עבדת, COO. יהודה הוא הבעלים של הוצאת ספרי ניב אותה הקים בשנת 2013. עד כה פרסמה Spines למעלה מ-500 כותרים באנגלית ומתכננת להגיע בשנת 2024 להפקה של 3,000 כותרים נוספים. החברה מעסיקה 50 עובדים במיאמי, ישראל, אירופה וארגנטינה. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת כוח האדם, המשך פיתוח הפלטפורמה ושיפור המוצר וייעול תהליכי ההפקה וקידום הספרים.
הפלטפורמה של Spines מנהלת את כל שלבי ההפקה, ההדפסה והקידום של ספרים חדשים, כולל ספרים מודפסים, אלקטרוניים או ספרי אודיו. התהליך נמשך שבועיים בלבד מקבלת הטקסט ועד לפרסום הספר, לעומת ממוצע של שישה חודשים כיום, ובעלויות נמוכות בכ-30% בממוצע. אלגוריתם ה-AI מבצע הגהה ועריכה של הטקסט ומבצע עיצוב מלא של הספר, כולל הצעת למעלה מ-70 גרסאות מעוצבות שונות לכריכה הקדמית והאחורית. מנהל הפקה עוקב באופן צמוד אחר התקדמות התהליך והמחבר יכול להחליט בכל שלב לעבור לטיפול אנושי של עורך.
עם יציאת הספר Spines מטפלת באופן אוטומטי בקידום, כולל רישום הספר בלמעלה ממאה ערוצי הפצה והתאמת הטקסט באמצעות אופטימיזצית מטא-דאטה ובינה מלאכותית כך שהוא יופיע במיקום גבוה בחיפושים של קהל היעד, מה שיוצר כיום את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. בהמשך מספקת הפלטפורמה אפשרות לניהול תמלוגים ותשלומי הפצה.
יהודה ניב, מייסד ומנכ"ל Spines: "המטרה שלנו היא לאפשר לסופרים להתמקד במה שהם הכי טובים – לכתוב ספרים מעניינים. אנחנו מסירים מהם את הנטל של התעסקות בהיבטים הטכניים של ההפקה והשיווק ששואבים מהם זמן ומשאבים מיותרים. סבב הגיוס הוא הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה שלנו ויאפשר לנו להתרחב באופן משמעותי ולשנות את הסטטוס קוו היקר והלא יעיל בשוק הספרים העולמי. מאז תחילת הפעילות אנחנו מקבלים הצעות לשפות נוספות, ובהמשך הדרך זה כנראה גם יקרה."
- 1.6.5 מיליון דולר - מספיק ל- 1/2 שנה קדימה (ל"ת)עבודה בעיניים 10/04/2024 11:44הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
