גוגל
צילום: Pawel Czerwinski on Unsplash

לידיעת הגולשים: האם גוגל תתחיל לגבות תשלום עובר מנוע החיפוש?

על פי דיווח בפייננשל טיימס, ענקית הטכנולוגיה שוקלת לגבות תשלום עבור שימוש במרכיבים מסוימים במנוע החיפוש שלה המופעל על ידי בינה מלאכותית, במה שעשוי להוות שינוי כיוון עבור החברה שנמנעה מלהציב את מוצרי הליבה שלה מאחורי חומת תשלום
איתן גרסטנפלד | (2)

אלפבית חברת האם של גוגל  GOOGLE שוקלת לגבות תשלום עבור שימוש במרכיבים מסוימים במנוע החיפוש שלה, המופעל על ידי בינה מלאכותית, כך על פי דיווח בפייננשל טיימס. המהלך, אם יצא לפועל, צפוי להיות הפעם הראשונה בה החברה מציבה את אחד ממוצרי הליבה שלה מאחורי חומת תשלום.

על פי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה בוחנת מגוון אפשרויות, כולל שילוב תכונות (פיצ'רים) של חיפוש, המופעלות על ידי בינה מלאכותית כחלק משירותי מנוי הפרימיום שלה, שעד כה אפשר גישה לצ'ט הבינה המלאכותית ג'מיני (Gemini), באפליקציות פופולאריות כמו ג'ימייל ו-Docs. עם זאת, מנוע החיפוש המסורתי של גוגל יישאר ללא תשלום, ומודעות ימשיכו להופיע לצד תוצאות החיפוש גם עבור מנויים. "אנחנו לא עובדים על או שוקלים חיפוש נטול פרסומות. כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, נמשיך לבנות יכולות ושירותי פרימיום חדשים כדי לשפר את ההצעות שלנו עבור מנויים", נכתב בתגובת החברה לפרסום הדברים.

במידה והמהלך יצא לפועל מדובר על שינוי מסוים באסטרטגיה של החברה אשר נמנעה עד כה מלגבות תשלום עבור האפליקציות הפופולאריות שהיא מפעילה. מאז השקתו בתחילת שנות ה-2000 החיפוש בגוגל היה בחינם, כאשר המודל הכלכלי של החברה התבסס בעיקר על פרסום. על אף שלחברה היו כבר משלבים מוקדמים מוצרים בתשלום, היא הקפידה תמיד שהמוצרים המרכזיים שלה יוצעו לציבור בחינם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קשקוש במיץ! 04/04/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    כתב אוויל
  • 1.
    GEMINI שווה ל-ת-חת ! 3/4 מהתשובות שלו טעויות גסות. (ל"ת)
    מהנדס 04/04/2024 10:24
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".