ברק בכר
צילום: באדיבות מכבי חיפה

הוועדה המביכה שתקבע מי יהיה מאמן הנבחרת תצביע לאיש אחד

אחרי הכישלון מול איסלנד, נמצא הפתרון לבעיות של הכדורגל הישראלי: ועדה שתצביע מי יהיה מאמן הנבחרת. מי יהיה חבר בוועדה ולמה היא מיותרת, כשהסוף ידוע מראש?
איציק יצחקי | (1)

הנה הלך עוד קמפיין. הגיעה נבחרת ישראל לישורת האחרונה וחטפה בראש ממדינה של 370 אלף איש, שהוכיחה לנו שאפשר להשקיע בספורט ולהישאר בחיים, להעפיל לטורנירים דרך תקציבים, דרך השקעה, דרך מתקנים - ולא דרך דיבורים.

ישראל טובה בדיבורים. היא אוהבת ועדות, בעיקר ועדות ארוכות, ותקשורת - מתה על תקשורת. אין שום הסבר לרצון לכנס כל כך הרבה מסיבות עיתונאים, לספר על תהליכים, על תכנית חומש, על התחזית לקראת הקמפיין הבא. 40 שנה זה אותו דבר - היה ויישאר. הזמר שי נובלמן כתב על זה שיר פעם. "בחיים לא נעלה למונדיאל", הוא קרא לזה לפני 20 שנה. אתמול שוחחתי איתו כדי להבין איך היה לו האומץ. הוא סיפר לי שהוא פשוט לא ראה את זה קורה בימי חייו.

נבחרת ישראל הפכה לשיר עצוב כבר מזמן. האוהדים מגיעים עם הצעיפים והדגלים כי הם מרגישים גאווה לאומית במדינה, לא בנבחרת. זה מה שמאחד אותם. אחרי עוד קמפיין כושל, הם היו צריכים לשמוע אתמול מבכירי ההתאחדות שהולכים להקים ועדה. כן, עוד ועדה. החברים בה יצביעו על זהות המאמן הבא, ואם מישהו היה צריך עוד רמז לייאוש שעוטף אותנו, די להסתכל ברשימה הזאת כדי להבין את המסר: במקום אלי אוחנה, אלי כהן ודרור קשטן ז"ל, שהיו חלק מחברי הוועדות הקודמות, הם הכניסו לתוכה, בין היתר, יושבי ראש מהליגה הלאומית ואנשי ניהול.

ברק בכר (הכוכב האדום בלגרד טוויטר רשמי)אף אחד לא יצביע נגד. בכר (הכוכב האדום בלגרד, טוויטר רשמי)

בהתאחדות מספרים שמלבד היו"ר שינו זוארץ, יכללו בה דווקא אנשי ספורט בכירים: מאמן הנבחרת לשעבר אלישע לוי ושחקן העבר אלי דריקס, למשל. עד כאן הכל בסדר. אבל מה עם השאר?

איציק עובדיה ואלונה ברקת הם אנשי ניהול מוכשרים, אולי אפילו מוכשרים מאוד - אבל מה להם ולקביעת המאמן הבא? הם לא היו שחקנים או מאמנים בליגת העל ועבדו בעבר עם המועדון המוביל - ברק בכר. הייצוג הנשי חשוב בוועדה, אבל לא בכל מחיר; כפיר אדרי היה שחקן עבר, אבל לכולנו ברור על איזה תיקן הוא מגיע, כמנכ"ל בית"ר ולא כשחקן עבר מייעץ; מוחמד אבולעם, יו"ר אום אל פחם ועינב חזנוולד יו"ר הפועל רמת גן הם נציגי לאומית, אבל מדוע יו"ר קבוצת לאומית צריך להשפיע על בחירת המאמן הלאומי? איך הוא קשור לזה?; משה דמאיו ומורן מאירי לא היו כדורגלנים, אבל הם היו בתפקידים רבים בהתאחדות ויודעים היטב איך המנגנון עובד; שי אהרון הוא מנהל מקצועי מוכשר, אבל יש עוד עשרות כאלה שיכלו להיות בפנים, לא היה עדיף לבחור שחקן ומאמן עבר ותיק כמו זאב זלצר?; שרון ניסנוב, בעלי הפועל תל אביב לשעבר, היה חלק מאותה הנהלה שלא הצטיינה בבחירת מאמנים - אז לתת לו אפשרות לבחור מאמן לאומי? תגידו, אתם עושים צחוק? זה לא מביך אתכם?

עד עכשיו, התייחסנו לוועדה הזאת ברצינות, אבל מי שמכיר את הכדורגל מבפנים יודע את האמת - הוועדה הזאת לא באמת תקבע משהו בלי שזוארץ ייתן את המשקל שלו להחלטה. בקיצור, הם יצביעו בדיוק, אבל בדיוק, למועמד המוביל לפי סדר ידוע מראש. אם הוועדה תקבע מחר שאלון חזן צריך להישאר, כולם יעופו הביתה. יודעים למה? כי לכולם ברור שאם ברק בכר יחליט להיות מאמן הנבחרת (כבר קראנו לו כאן - קח את מכבי ת"א או לך לאירופה, אבל אל תיגע בתפקיד הזה), הוא יהיה המאמן. אף ועדה לא תשנה את זה, אז למה צריך ועדה שמכילה כל כך הרבה אנשים כדי להצביע על אחד התפקידים הכי חשובים בכדורגל שלנו? התשובה פשוטה: פוליטיקה. בזה תמיד היינו מצטיינים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נבחרת 28/03/2024 15:00
    הגב לתגובה זו
    אופיר חיים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.