דיווח: למרות הלחץ של AMD רישיון המכירה של אינטל לוואווי לא יבוטל
על אף שורה של לחצים מצד יצרנית השבבים AMD, הממשל האמריקאי לא צפוי לבטל את ההיתר שניתן למתחרתה למכור שבבים לענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei), כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, האישור שמבטיח הכנסות של מאות מיליוני דולרים לאינטל צפוי לפוג בהמשך השנה וספק אם יחודש.
כמעט מרגע שנכנס לתפקיד מצוי שיא ארה"ב, ג'ו ביידן, תחת לחץ רב לשלול את רישיון אינטל, שהוענק בשלהיי כהונת טראמפ, המאפשר לה למכור מעבדים עבור ממחשבים ניידים לענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי. מי שהובילה את מסע הלחצים היא המתחרה המבילה של אינטל Advanced Micro Devices (AMD), שטענה לחוסר שוויון היות ולה לא ניתן רישון דומה למכור שבבים לחברה הסינית.
וואווי שהפכה בשנים האחרונות לסמל למלחמת הסחר הטכנולוגית המתנהל בשנים האחרונות בין וושינגטון לבייג'ין, נוספה לרשימה של חברות טכנולוגיה עליהן הוטלו סנקציות במהלך שנת 2019, אשר מונעת מספקים אמריקאים למכור לה מוצרים וציוד. עם זאת בסוף שנת 2020, רגע לפני שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ עזב את תפקידו, משרד המסחר העניק לכמה מספקי החברה הסינית ובכללם אינטל אישור מיוחד למכור פריטים מסוימים לענקית ציוד הטלקום.
- 1.דוד 12/03/2024 14:13הגב לתגובה זולדיקטטור הסיני אף לא קצה קצהו של טכנולוגיות
- אמת. אבל רק אחרי שאמכור אינטל. (ל"ת)עמית 12/03/2024 14:30הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
